linalicious

Alla inlägg under december 2010

Av Lina M - 29 december 2010 14:55

Äntligen har jag fått mina grejer!


Trolltider

Tomtemaskinen

The boy in the striped pyjamas

Orphan

Taxas Chainsaw Massacre

 

Dock så fick jag ingen tshirt!!!!!    min vanliga tur... karma?

  

Av Lina M - 29 december 2010 14:41

Har handlat på mig rejält med grejer senaste veckan känner jag. Igår var jag på stan. Köpte 8 böcker, och spelet "Theme Park World". Jag är ju som bekant galen i nöjespark-spel. Blir som ett litet barn när jag spelar det. Har en otrolig inlevelse. haha.

  

Var och provade skor. Riktigt sugen på dessa leopard-godbitar! Synd bara att de var så satans jävla obekväma. Fick seriöst ont i fötterna efter en provrunda runt spegeln bara. Kanske ska hålla mig till converse eller kängor?

  

Träffade Suss. Hon är lite jobbig och cp men är ändå min bästa kåmpiss!   

  

Jag vägrade att gå på bussen klockan 7 . Det var så jävla fullsmockat, folk stod i mittengången som packade sillar och jag vägrar att stå och trängas med massa... typer...Så jag tvingade suss att vänta med mig på nästa buss. en timme. Så hon tvingade med mig till donken. Där sponsrade jag skiten med 20 kr och köpte en chicken wrap. var iofs jättejättegod....Friterad kyckling med nån god sås i tortilla-bröd..."jag har syndat"

  

Av Lina M - 28 december 2010 11:53

Vilken jävla skitdag hittils. Dagen började med att jag blev väckt av någon idiot-granne som hamrade. Bank bank bank bank. Tyst. Bank bank bank bank. Tyst. Bank bank....

Höll på att bli galen. Slog näven i väggen och skrek som en skadad gasell.


Sedan gick jag upp. Slog på TV:n och fick se nå jävla tjurfäktning eller något. Blev så jävla arg på människornas dumhet så min ilska gick ut över en oskyldig familjemedlem. Sa en massa olämpliga saker.

 

Råkade välta ut en flaska julmust. Över min nya tidning. Som har blivit icke läsbar nu av all must. Trevligt.


Sedan hörde jag att posten kommit. Gick dit och hoppades förväntansfullt att min korsett eller mina filmer kommit, det skulle rädda dagen lite grann. Tog upp ett brev. Som var en mobilräknings-faktura. På 980 spänn.


Är så jävla förbannad idag så jag finner inga ord.

  

Av Lina M - 27 december 2010 20:36

Kolla vad snygg min katt skulle vara som huv på en frän bil! Han ser värsta farlig ut. Men han är världens snällaste plutt!  Tycker det var döööläckert iaf. Om jag köpte en sån bil skulle någon lätt få air-brusha dit Mojje!   

Av Lina M - 27 december 2010 19:00

Jag gillar att beställa från internet. Smidigt som fan. Inga köer, ingen stress. Kan i lugn och ro sitta och välja. Pööörfäkt! Det enda luriga kan ju vara med kläder. Fel storlek och sånt. På det viset är det bättre att handla i riktig butik så man kan prova, men ska man beställa tex film så finns det ju inget bättre än internet!


Har precis beställt från Ginza.se. De har film-rea! Det blir man väldigt glad av. Jag köpte:


Texas Chainsaw Massacre (gamla originalet)

  


Restaurerad och remastrad nyutgåva med 4 timmar extramaterial!

Den har kallats "Den mest hatade filmen i Sveriges historia". I det ökända Studio S-programmet vintern 1980 blev den symbolen för allt vad videovåld heter och utlöste den största tittarstormen någonsin. Svenska folket krävde förbud, polis-razzior lamslog videosverige, kopior beslagtogs och förstördes och handlare ställdes inför rätta.

Men trots moralpaniken, här och i övriga världen, blev Tobe Hoopers film en enorm succé som spelade in 350 miljoner kronor. 700 gånger sin budget. Och aktade filmskapare som Stanley Kubrick och Steven Spielberg visade sin förtjusning över filmen. Den sistnämnde så till den grad att han anlitade Hooper att regissera storsuccén "Poltergeist".

Vi har ett antal tuffa T-shirts med hälsningar från Texas.... Är du en av de lyckligt lottade?


Åhhh, vad jag hoppas att jag är en av de lyckligt lottade! Jag vill ha en t-shirt! Kommer bli skitförbannad om jag inte får någon   


The Orphan

Bra film med ett twistat slut. Gillart!

  

The boy in the striped pyjamas

En film jag kan gråta till. Den är vacker på något vis. Vilken vänskap   

  

Trolltider (världens bästa julkalender)

Julkalendern som visades två år. Och jag förstår varför. Trolltider är helt genialiskt. Magnifikt. Bästa serien helt enkelt. Ett måste i samlingen. Jag har endast trolltider på VHS men nu känner jag att jag måste bli modern och ha den på DVD!

  

Detta köpte jag! Kika in ni också på www.ginza.se och fynda!

Av Lina M - 27 december 2010 18:15

Minns ni detta?

" Lite annorlunda är inget fel att va, om man är av en annan sort, varför ska man kastas bort?"

haha.

Av Lina M - 27 december 2010 12:32

Inatt drömde jag att Freddy Krueger bad mig att ta över hans liv. Härmed skulle jag mörda folk i deras drömmar, och få ha en sån där fin knivig hand. Var överlycklig.

Självaste Freddy Krueger utser mig av alla till hans efterträdare då han ska resa bort till något tropiskt land. Förstå vilken ära :) Nåt att skriva på CV:t.


  

  

Av Lina M - 27 december 2010 12:23

Usch, vad läskigt. Jag har haft fobi i princip hela mitt liv för att bli levande begravd. Nu vaknade hon iofs i kistan, men ganska scary det med?


Tänk att bli begravd under jorden och sen vakna upp? Och vara instängd och banka och slå och försöka komma ut, skrika sig hes fast ingen hör, för att sedan kvävas till döds. Därför har jag alltid sagt att om jag dör så vill jag kremeras och bli till aska. Fast då är jag rädd att vakna under kremeringen och eldas upp till döds...


Fan, jobbigt det där med döden.  Mycket tankar och grubblerier.

Nyheten här under visar ju ändå att misstag kan göras. Man kanske inte alltid ska lita på doktorernas dödsförklaringar.


  


Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards