linalicious

Alla inlägg under oktober 2010

Av Lina M - 21 oktober 2010 14:45

Jag och min bror idag.

"Korvarna går ut imorgon, så vi borde äta dem."
"Lås in dem istället."

Av Lina M - 19 oktober 2010 20:30

Har precis börjat läsa Filip Hammar och Fredrik Wikingsons bok Två nötcreme och en moviebox. Fantastiskt underhållande! Fyndade denna på Myrorna för endast 10 kr. Kan erkänna jag var en aning skeptisk i början och undrde vad fan det var för skit, omslaget kändes inte direkt tilldragande. Men jag läste några sidor och fastnade direkt. Två nötcreme och en moviebox är en humoristisk tillbakablick över ett Sverige som i dag känns uråldrigt, sett genom ögonen på två 70-talister som hävdar att deras uppväxt sammanföll med övergången från ett slags DDR-land till något mer världsvant.

Fredrik Wikingsson och Filip Hammar ger oss nostalgiskt skimrande anekdoter, funderingar och iakttagelser om allt möjligt; den förmodat kåta stämningen på föräldramötena, de hemliga grupprunkningsstunderna efter gympan, den första fyllan på turbojäst vin eller förhoppningen att ens tätort skulle nämnas i tv. med mera. Jag älskar den! Sen har jag ju alltid varit lite smygkär i Fredrik?

Av Lina M - 18 oktober 2010 14:15

Om katter kunde tala skulle de låta bli
Nan Porter


Lägg dig inte i vad en katt håller på med, ty de är påhittiga
och kommer att pinka på din dator.
~ Bruce Graham



Personer som hatar katter kommer att komma
tillbaka som en mus i sitt nästa liv.
 ~ Faith Resnick


Det finns ingen snooze-knapp på
en katt som vill ha frukost.
 ~ Okänd


Strunta i att din katt inte förstår
vad du säger-han struntar i alla fall
i vad du tycker.
- JERI SCHWALB


Man kan inte äga en katt.
I bästa fall kan man bli hans sambo.
- MERRIT MALLOY -


Av Lina M - 6 oktober 2010 18:45

Duschade. Det var äckel-lina. Känns skönt nuee. Nu luktar jag persika :)
Har även på mig min röda, fluffiga morgonrock.


  

Av Lina M - 5 oktober 2010 16:30

Klockan är nu 16:29, och mina vardag ser ut som den alltid brukar göra. Böcker, film, mat och sova. Har lite smågrejjer inplanerat då och då (t.ex arbetsförmedlingen på fredag) men annars är det väldigt lugnt. Jag uppskattar små saker. Montera ihop en bokhylla, bygga hinderbanor åt katten, kolla repriser på top model... haha. Innehållsrikt! Däremot älskar jag mina helger, som oftast består av mys med älskling eller öla med idioter. Ikväll ska jag testa på ibbes kycklingrulle, för det är säsongspremiär av Desperate Housewives, och jag är såååå lycklig så jag kan dö! Har längtat, längtat, längtat efter det! Bästa serien. Eventuellt delad plats med Mia O klara. Har satt upp en Nosferatu-affisch idag samt kollat på "farsan" the movie... Ätit massvis med plättar...mums...


Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards