linalicious

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Lina M - 9 december 2010 23:45

Imorgon ska jag ner till Claes Ohlsson och köpa denna mp3-högtalare. Skitsmidigt! Krävs inga batterier. Endast anslutning av mp3. Perfekt att ha i hytten om man vill lyssna musik istället för att höra "kappptenen som taaaalar på påten", haha. Kör ju billighets-varianten och köper öl i taxfreen som man kan dricka. Ska lägga in lite schysst musik i mp3;n nu. Hoppas att kvaliten duger! Den är ju inte direkt jättestor och jättedyr. Men ja ä inte kräsen ja inte.

 

  

Av Lina M - 9 december 2010 19:49

När jag var liten gick jag till optikern. Optikern sa att jag behövde både glasögon och "lapp" för vänstra ögat. (hade dessutom tandställning på den tiden, så det blev mycket plojj och grejer i ansiktet.)

Jag hade valt ut ett par bågar, trots mammas protester. Hon sa att barnen skulle reta mig i skolan om jag hade dem på mig.

Jag har ritat en liten skiss på hur de såg ut. Och detta är inget skämt.

  

De var helt klotrunda, röda.  Med gröna och gula prickar på.

Jag hade fått för mig att de var hel-fräna. Fick även köpa ett glasögon-fodral till. Motivet jag valde var en krokodil som attackerade en melon.


Mamma fortsatte att protestera. Hon ville inte att jag skulle bli mobbad i skolan. Men jag var envis.

Gick iväg till skolan. Kom in genom tamburen. Ett 10-tal ungar står där. stirrar på mig. Sen brister ut i gapskratt.  Säger att jag är ful. Jag får typ panikångest och skriker att jag ska skicka min stora schäfer på dem, sen springer jag hem.

Jag gömmer mina glasögon bakom en tavla.


Mamma undrar och undrar hela veckan vart mina glasögon tagit vägen. När mormor kommer på besök och de ska storstäda hela huset så dammar mamma av tavlan, och där ramlar mina fräna bågar ut. Jag kör en Findus-klassiker och säger "Jag råkade tappa dem..."

Mamma svarar som Pettson. "Det var väldigt va du tappar..konstigt"

 

Fick åka till glasögonbutiken och välja ut ett par nya, mer diskreta bågar. Mamma tyckte att jag hade lärt mig en läxa nu. Det tyckte inte jag. Jag ville helst spöa hela klassen istället. Var fly förbannad över att de inte uppskattade god smak.


Den där lappen var det ju inte på tal om att jag skulle ha. Den var vit. Inte alls svart, så jag kunde se ut som en pirat. Så då ville jag inte ha den. Mamma suckade och sa okej då.


Gick tillbaka till optikern, efter ca 2 månader. Undersökte min syn igen, varpå hon utbrast:
"Men guud vad bra Lina! Jag ser att du har använt lappen! Nu är din syn mycket bättre på vänstra  ögat!"

Vilket jävla hyckleri.

Hade inte använt lappjäveln en enda gång. Tänk om jag haft lappen på mig och skämmt ut mig offentligt varenda dag mellan 08:00 och 14:00. Helt i onödan!  Hade då gått runt med tandställning, brillor och lapp. Och pocahontas-tröja. Kan någon känna paniken här?!


Idag vet jag inte hur min syn är. Har varken haft linser, glasögon eller lappar senaste 10 åren.


Såhär jag ser dock ut i morsans läs-glasögon. Smart jävel. Porr-effekt med tecknad blyerts-penna ner i urringningen också. Runkmaterial.


  

Av Lina M - 9 december 2010 18:00

Tycker dessa är rätt coola! Vita pumps med massa blodfläckar. Vet ej vad man ska matcha det med eller när man ska använda dem, men kan nog vara coolt till nästa halloween. Då kan man vara "zombie-nurse". Kör på min nurse-dräkt som jag har hemma och blodar ner samt har de blodiga pumpsen till!  Och typ vita linser så jag ser helt död ut. Nu har ju halloween precis varit men... ja...

kanske kan ställa till med en maskerad-fest efter jul?! Naaaajs? Vill ni komma i så fall?   


  

Av Lina M - 9 december 2010 17:45

Jag hatar att gå på bio.

Återigen har jag sagt nej till att gå på bio gratis. Jag säger alltid nej. Anledningen är att film inte är bäst på bio. Tvärtom, det är hemskt.

 

Att hyra film innebär att man kan t.ex hyra 4 filmerlovefilm.se och ha i princip så länge du vill. Det kostar 99 kr. Och då kan du se filmerna flera gångar om du vill. Bio kostar 90-105 kr, men vad får man för det? Du får se filmen en jävla gång!

 

Till skillnad från TV-fåtöljen eller soffan är inte SF:s biosalonger särskilt bekvämt. Hårda jävla dynor som är korta i ryggen och mina långa ben mosar rätt in i stolen framför.

 

Och människor. Vad har vi då för irriterande typer? Jo, vi har de unga tjejerna som skriker hela tiden (om det är en skräckfilm. fast iofs, det gapar väl nästan alltid ändå? ingen skillnad). Varför ska de se skräckfilmer om det törs? Klart man ska få hoppa till i en skräckfilm men att hela tiden sitta och gasta "aaahhmen fyffan va äääckliiiiigt!", det tröttnar man fan på. Och självklart ska mobilen fram och blippas på. Skicka 140 sms. Fyfan i helvete.

 

Och vissa människor går till bion bara för att sitta och pussas högljutt i biosalongen känns det som. De betalar alltså en hundring var för att få pussas, något som de kan göra gratis utanför bion och då utan att det stör.

Nonchalant och ouppfostrat.. Trött på de där jäkla smaskandet precis i örat.

 

Vi har lyckats landa på månen, men vetenskapen har fortfarande inte lyckats uppfinna godisförpackningar som inte prasslar.

 

Prassel, prassel, prassel, smask smask.

Svagt gjort asså.

Ensam hemma är bäst att se på film. Helt klart.

Och jag skiter i att skärmen är typ 500 gånger större på bio än på min TV. Inte värt det.

 

  

Av Lina M - 9 december 2010 17:00

Om man köper denna skitsnygga klänning får man dessutom med matchande stringtrosor OCH djävulshorn-diademet med fluff. Haha lätt ett kap!! Gillar kombinationen svart & rött, samt materialet som liknar latex. Fast det inte är latex. (riktig latex är svettigt) Detta är luftigare! haha. Fint dä :) Boan följer dock inte med, den kan man köpa separat om man vill. Men jag vill icke ha någon boa. Räcker bra med hornen, hahah. Som man typ.. aldrig kommer att ha på sig..? Eventuellt någon halloween då maybe.

Av Lina M - 9 december 2010 15:33

Hade lite tråkigt så jag gjorde om en bild i photoshop när jag dricker vatten ur kranen. Nu är det typ... blodigt vatten. Buuu! Lite skräckfilms-omslag nästan.   

     

Av Lina M - 9 december 2010 14:59

Ååhh, vilka barndomsminnen detta väcker! Höra denna låt och se denna bild. "Better the devil you know" var min favoritlåt som barn. Här finns en bild när jag dansar till kylie :) i pocahontas-tröja. hahaha. lite söt. bopbobpbopbobobobpboop

  

GT5

Av Lina M - 9 december 2010 14:28

Precis fått hem Gran Turismo 5. Jävligt nice grafik! Dock inte van med styrningen, har mest lirat WRC. Men det ska nog bli ordning på det :) Kan göra rätt så schyssta uppställ! Nice bilspel!


  

 

Och jag längtar såååå efter min bebis!!! Om ni undrar så heter han Balto, men kallas för Ballen. Och han är 75 % schäfer och 25 % collie. Och han äter upp allt du äger.


  

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards