linalicious

Alla inlägg den 16 december 2010

Av Lina M - 16 december 2010 17:40

Titta vad jag beställt :) Fiiin?   

lack-detaljer vid magen och nitar vid tuttarna. Töfft!

beställningen gick på nästan 700 kr så nu måste jag ta det lite lugnt med shoppingen i fortsättningen. tyvärr.   


  

Av Lina M - 16 december 2010 16:28

Den här tjejen är så jävla söt och mysig :) Abigail Breslin. Hon spelar i t.ex "Little Miss Sunshine", "My sisters keeper" och "Zombieland". Alla tre är bra filmer!


Här är hennes roll i "little miss sunshine" där hon vill vinna en skönhetstävling. Charmigt som fan!

  

Ni lär ju inte ha missat "Zombieland" ? Frän rulle :) Även där spelar Abigail med!

  

Idag tittade jag på "My sisters keeper"/"Allt för min syster". Var faktiskt rätt sorlig. Handlar om en tjej vars syster har cancer. (finns en fin scen där hon träffar en kille som har cancer också. som dör. jag dog lite jag med. snyft) Brukar inte vara min typ av film, men den här väckte lite känslor hos mig.

Även här spelar Abigail med. Hon är så jävla söt. Vet inte varför jag tycker det. Hon bara har nåt.

  

Hahaha, rollen i Little miss Sunshine är så jävla charmig!

Man måste bara älska henne!  

  

UFO

Av Lina M - 16 december 2010 15:13

Ett ufo är ett oidentifierat flygande föremål. Begreppet infördes av det amerikanska flygvapnet i början av 1950-talet och ordet betyder på engelska "unidentified flying object".

 

Försvarsmakten insamlade, undersökte och följde upp UFO-observationer centralt från mitten av 1940-talet. I mitten av 1960-talet överfördes denna funktion till dåvarande FOA numera FOI (Totalförsvarets Forskningsinstitut). FOI har en "UFO-handläggare" som mottar och bearbetar inkomna observationsrapporter i nära samarbete med UFO-Sverige. För närvarande, våren 09, är Fil. Dr. Per Söderberg ansvarig handläggare.

Studiet av ufofenomen kallas ibland "Ufologi".


Formellt är ett ufo vilket flygande föremål som helst som inte har kunnat identifieras. Många flygande föremål är därför ufon en period, innan de kan identifieras. Enligt en rapport som amerikanska flygvapnet har publicerat har de ufon man har undersökt har visat sig vara:


Astronomiska fenomen: 27,6 %


Luftfarkoster: 23,7 %

Satelliter: 17,1 %

Påhitt, fantasier: 14,2 %

Väderballonger: 4,1 %

Under analys: 1,9 %

Ännu odientifierade fenomen: 1,8 %




Det finns alltså några fall av helt oidentifierade fenomen, som vi fortfarande inte vet vad det rör sig om.

Jag vill gärna tro att det finns liv på andra planeter.

Jag menar, kan vi vara ensamma i en oändlig rymd? Känns inte så trovärdigt.

Dock så tror jag inte att de kommer i ett skepp och besöker oss här och är som människor med grå hud och har stora huvuden och enorma ögon. haha.

Men liv på andra planeter tror jag absolut på.

 

  



 

Bilder och filmer av påstådda varelser är alltid omdebatterade. Den famösa obduktionsfilmen från Roswell skapade stora rubriker när den först offentliggjordes 1995. I dag är det få som tror att det vi ser verkligen är en obduktion av en död rymdvarelse.
Jag tror att detta är ganska fejk :) eller ja. väldigt fejk.

 

Vad tror ni?

  

Av Lina M - 16 december 2010 14:30

Jag är verkligen ett fan av grön ögonskugga. Dock har jag bara kört på ganska mörkgrön. Men har blivit sugen på att inhandla denna ljusljus-neongröna! Extra snyggt om man har rött hår, nu har jag svart, men det får gå ändå. Men tips till er som har rött hår är att ha grön ögonskugga!

Jag brukar blanda grönt och svart eller silver och svart. Inte ihop, men på olika ställen av ögonlocket. Skiiitsnyggt :)


   Något jag också vill ha mer av är halsband! Har aldrig riktigt fattat grejen med smycken överhuvudtaget. Halsband, armband, ringar... Men jag börjar tycka det är riktigt kul! Variera smycken efter kläder. Denna blodiga yxa tycker jag är ganska frän :) haha. Passar nog bra till min kjol med blodstänk :)


  

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards