linalicious

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lina M - 31 oktober 2011 11:41

Eftersom jag inte klarade av att gå på Halloween-festen i lördags så bytte jag mina vita ögon mot blåa. Kände att jag skulle ha mer användning av det i längden. Dessa är hållbara i ett år.

Blev märket "Colour Vue crazy lenses" med färgen "Solar Blue".


 


Och så här såg det ut på:


 

Av Lina M - 30 oktober 2011 10:50

Jag kan inte förstå att jag aldrig får se dig igen.
Allting gick så snabbt. Trodde inte att jag skulle åka till veterinären med dig, men inte få ta tillbaka dig hem.

Då veterinären sa att det vore bäst för dig att somna in och jag insåg att du aldrig skulle vakna igen...
Jag kommer aldrig glömma. Det kändes som att hela min värld rasade. Det fanns inget mer att göra. Jag vill inte se dig lida. Men jag ville inte se dig gå heller.

Jag vände mig om en sista gång för att se dig, precis innan du skulle ta dina sista andetag. Du tittade på oss och sträckte fram tassen.
Jag vet inte varför du gjorde så. Ville du inte att vi skulle gå, eller kände du på dig att det var sista gången vi sågs och du ville säga farväl?

Du var en stor del av mitt liv och jag saknar dig. Du var världens finaste vän och min ängel. Du har skänkt mig så många fina stunder.

Överallt ser jag minnen av dig, spår som du lämnat.
Din favoritfilt, din favoritboll.
Din favoritmat som vi köpte åt dig ligger fortfarande i kylen.

Jag undrar vart du är nu. Det gör så ont att du inte ligger här, ihoprullad i soffan som du brukade göra. Eller uppkrupen i min famn med ditt huvud vilandes på min axel.

Det enda som känns bra är att jag vet att du inte lider mer. Att se dig lida gjorde så ont i mig.
Och jag hoppas att jag får träffa dig nånstans, någon gång igen.

Då ska du få så många räkor du vill och vi ska sitta ute på din lilla sten som du tyckte så mycket om. Du ska få sitta i köksfönstret och kolla på fåglarna och ekorrarna därute som du också tyckte så mycket om. Du ska få ligga på din favoritpläd ute på balkongen och sola på sommaren.
Jag hoppas att du förstod hur älskad du var.

Du är det första jag tänker på när jag vaknar på morgonen, och det sista jag tänker på innan jag somnar.

Sov gott, min älskade vän.


 

Av Lina M - 25 oktober 2011 16:48

Jag är så orolig över min katt. Om det händer honom något så vet jag inte vad jag ska ta mig till. Han är min bästa vän, min ängel. Jag gör allt jag kan för att rädda honom.


Träffade Emelie idag och lämnade tillbaka en bok. Sedan var jag på ett möte. Mötet idag fick mig att fundera om lite kring saker...

Är jag ute på fel spår?


  

Av Lina M - 25 oktober 2011 16:40

Hetare än solen - har du sett den än
rödare än själva aftonrodnaden
starkare än livet som den släcker ut
snabbare än tanken - sedan är det slut


Aska täcker jorden, lämnar inget spår
- Aska, som var kroppar, som var öppna sår
Till och med din nummerbricka, med ditt namn och kod
smalt och stelnade tillsammans med ditt blod


Andas du än? Lever du än?
Kanske blir du kvar till sista föreställningen...
Andas du än? Lever du än?
Kanske blir du kvar till sista föreställningen...


"Greatest show on earth" - där alla får en roll!
Vi agerar lik - och holkas ur som såll
Vi skall vara facklor - vi skall lysa opp
Sen skall vi bli änglar - få en annan kropp...


Applåderna har tystnat och ridån går ner
Föreställningen är slut - den visas aldrig mer
Dammet lägger sig när sista ljuset släcks
Alla sover nu - och ingen vill bli väckt
Mörkret är här - döljer vad ljuset sett
-föreställningen där allt var noggrant förberett


Så har den kommit nu tillslut
stunden som vi väntat på
men snart skall jag igen dit ut
till dig går min tanke då


Godnatt min älskling
snart så brinner sista ljuset ut
nu tar vi inga löften mer
Vår godnattvals - den är slut...

Av Lina M - 25 oktober 2011 16:12

Smått om OCD.

 

Vad är tvångstankar?

Tvångstankar kan vara tankar, idèer, tvivel, impulser eller en ständigt malande oro, som känns påträngande och som återkommer hela tiden. Det går inte att nonchalera dem. Typiska tvångstankar handlar om att ta livet av ett barn eller att katastrofer kan inträffa.


 Är alla med OCD handtvättare och bakterierädda?

Svaret är nej. Tvångstankar eller tvångshandlingar yttrar sig på många olika sätt och en individ har ofta flera olika symtom. Många människor med tvångssyndrom OCD kan ha svårt för vardagliga ting. En del drabbas av trötthet, perfektionism, obeslutsamhet och svårigheter i familjen.

 

Vad kan vara tecken på tvångstankar?

Tvångstankar är påträngande okontrollerbara tankar som återkommer och är svåra att ignorera. Det kan röra sig om att man t ex måste räkna till 3 när man kommer in i ett rum, för att det inte ska hända någon olycka eller att man inte vågar ta i olika handtag av rädsla för smitta.

 

Är en person med tvångstankar OCD galen?

Nej. Personer som inte känner igen sitt eget beteende eller sina tankar är onormala eller psykotiska. De allra flesta med tvångstankar OCD är fullständigt medvetna om sina beteenden och vet att det inte är något normalt. Personer med tvångstankar OCD är inte galna.

 Det kan vara att man upprepar olika ord eller fraser i huvudet och känner att man måste detta för att inget hemskt ska hända. Man kan också känna att man är tvungen att utföra en viss handling, t ex att räkna till ett visst antal, att sätta på och stänga av vattenkranen ett visst antal gånger eller att kontrollera att spisen är avstängd eller att dörren är låst ett antal gånger.

   

Jag måste seriöst gå till doktorn. Känns som jag "fått svar" på frågan jag ställt mig hela mitt liv. "Varför känner jag såhär". Detta måste vara grejen. Har dock inga problem med bakterier, tvätta händerna frenetiskt osv.  (snarare tvärtom haha. är sunk.) Men resten. Det stämmer in så sjukt jävla bra. Som på bilden t.ex Måste ju jämt rätta till pennor och tv-dosor och allt möjligt.


Jag måste "rätta till" grejer eller flytta på grejer tills det känns "rätt". Kan flytta på tv-dosan i timmar ibland för att få den där "rätta känslan". Måste tända och släcka lampan ett antal gånger. Oftast 4 eller 8 gånger. Jämna tal. Tänds eller släcks lampan 1 eller 3 gånger exempelvis så får jag sån ångest så jag inte kan tänka på annat.

 Jag har även tvångstankar som är sjuka som kan vara att skada någon, som jag sedan får ångest över att jag tänkt. Kan helt enkelt inte hjälpa vilka tankar som kommer. Det går inte att "få bort". Men självklart känner jag mig som en usel människa då, för jag vet ju att jag innerst inne inte vill skada någon.

 Jag kan upprepa meningar både inuti mitt huvud och högt. Speciella "mantran" eller verser som måste upprepas annars kommer någonting hemskt att hända. Och jag vet att det är sjukt, att ramsan inte påverkar alls vad som kommer hända eller inte, men jag kan helt enkelt inte låta bli.

 Jag är även extremt obeslutsam. Kan vara allt från om jag ska gå klart gymnasiet eller inte till vilken pizza jag ska ha. Att besluta mig för något kan ta många timmar eller dagar.

Jag kan få en fixering vid att ställa saker i vissa ordningar. Måste ställa filmer efter färg och annat onödigt.

Tänker dagligen på katastrofer som ska inträffa. Någon kommer få cancer. Någon ska dö. Jag kommer råka döda min katt. Vi kommer krocka med bilen. listan är lång...

När jag är ute kan jag tänka "Om jag inte hinner räkna till 40 innan bilen åkt förbi lyktstolpen så kommer de o de hända..."

 

Och dessa tankar går som sagt inte att undvika så jag känner att jag vill ha hjälp nu. Har haft såhär så länge jag kan minnas. Säkert sedan 6 års ålder. Orkar inte tänka så mycket mera. Vill börja leva, haha. Låter klyschigt men det är fan så. Jag vill inte tänka sönder min hjärna på detta vis.


Någon som känner igen sig?

Av Lina M - 25 oktober 2011 12:14


Drömde att jag hade fått ett brev. När jag öppnade det så låg det ett avskuret finger där i. Jag blev väldigt paranoid. Jag bodde ute på landet, och alla rum hade så överdrivet stora fönster, så jag kände mig iakttagen från alla håll. Jag sprang ifrån rum till rum och drog ner persiennerna medan hjärtat bultade i 180. Ingen gick att nå på telefonen. Vem fan hade skickat ett avskuret finger på posten? Jag minns att det luktade vidrigt. Fick kväljningar.



Dagen efter fick jag ett brev till. Vägrade att öppna det. Jag ringde till snuten för att berätta att jag fått ett finger på posten, men hela polisstationen hade blivit slaktad. Jag snodde en bil och åkte ut på någon åker. (vad det nu skulle tjäna till) och där var det ett gäng psykopater. En jagade mig med en lie och en jagade mig med en spade. Jag lyckades köra ifrån dem och helt plötsligt kom det upp ett stort "LEVEL 1 IS CLEARED". (misstänker att jag spelat för mycket tvspel i mina dagar) och sen var jag inne på ett stort hotell. (antar att det var level 2?)



Sprang in på ett rum och ut på balkongen och hoppade smidigt ner på balkongräckena under (är alltid så smidig i mina drömmar haha) tills jag var nere på marken. Kollade in i matsalen. Där satt det en tjock dansk gubbe och skrek: "JEG VILL HEE LITE DÄÄÄÄNSKE SÄÄFT" (jag vill ha lite dansk saft) Jag började garva. En aning för länge, eftersom allt blev svart av att någon körde en kökskniv igenom min hals. Jag försökte andas, men det smakade blod och kom bara fram ett gurglande ljud. Sen blev allt svart.



Detta kanske inte är en dröm att glorifiera, men trots att det var en del sjukt och läskigt som hände så vill jag tillbaka dit. Vill somna om. (1. det hände något i mitt liv. 2. jag var smidig och klättrade likt en bergsget fram över alla hinder. 3. Närstående som dog började leva igen. 4. Jag var älskad.)


Har hoppat över en del partier, som jag anser väldigt privata och vill bevara för mig själv.


Känner mig ledsen.


Ville inte vakna.

 

 

Av Lina M - 24 oktober 2011 19:52

Idag var jag på stan med Ässten. Köpte vita/ljusgråa linser som jag ska ha på lördagens halloween-fest. Har bestämt mig för att vara zombie.(med ljusrosa lockig peruk. Den ska bara på alltså.)  Har även köpt "fejk-köttsår" som jag ska sätta på kinden eller halsen. Hoppas att det blir bra. Har dock aldrig använt linser förr, så det ska bli en ny upplevelse att försöka få de på plats... Jag och Ässten är rädda att det ska skava och att det ska se ut som att vi har någon form av tix.


Vore även lite fult om mina låtas-köttsår ramlade av. Lite... fail.


Blev en jävligt dyr dag... Fick ju något cpryck och köpte diadem med kattöron ("fall jag vill vara katt") som jag aldrig kommer använda. Och en leopard-kofta. Som jag redan har en likadan. Jag är så onödig.


Försöker skicka kaffe till Ässten på msn, men det går åt helvete  


 

   

Av Lina M - 22 oktober 2011 13:59

Nu har man kommit hem. Fast ska vidare nu till mysmormor. Spela poker och koppla av. God mat. Mojje envisas med sin medicin. Hur fan ska man lura i honom det?

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Skapa flashcards