linalicious

Alla inlägg under november 2013

Av Lina M - 30 november 2013 20:16

Är på Sarahs partey. Snart bowling :D going to make some strikes.. Hähä.. Dricker vin med partysoda. :)

Av Lina M - 30 november 2013 14:24

Tittar på filmen "Mama", i väntan på bowlingen ikväll... DEN ÄR FAN LÄSKIG! hha. Vilken mes jag har blivit. Men jag har hoppat till flera gånger! Trots att solen skiner. Med min röde pölse i handen. Senap på ögonbrynet.


Skräckfilm i en bra klass! Rekomenderas :)

 

 

Av Lina M - 30 november 2013 10:45

Världens mysigaste bok!   

 

Nostalgi och julkänsla med allas våra favoriter Pettson & Findus!

 

Må ni aldrig dö ut!

 

 

Av Lina M - 29 november 2013 19:19

Hepp...

Mot stan. Vin. Min enda tröst.

Kommer mördare, djurplågare, pedofiler, våldtäktsmän/våldtäktskvinnor, bedragare, lögnare, svikare, rånare osv till himlen?

En fråga till er religiösa?

Jag är less. Jag önskar er skärselden.

Av Lina M - 29 november 2013 16:00

När jag var liten så fascinerades jag av Bergatrollet. En slags skräckblandad förtjusning. I "Trolltider" blev Daisy tillfångatagen av honom, i del 3. Mot slutet. (Hon befrias ju självklart sen.)


Hon var instängd i en slags fågelbur. Och han var snäll samtidigt som han hade tagit henne. Den kombinationen var jag inte van vid. Om någon blev tillfångatagen i andra filmer jag såg var det alltid tortyr, mord och elände. Men Bergatrollet kidnappade, men var samtidigt snäll. Han ville att hon skulle dansa. Och göra akrobatiska konster. Han blev väldigt glad då. Och att hon skulle sjunga sånger. Vaggvisor... En speciell vaggvisa...


Jag tror det handlade mycket om hans mamma. Hans mamma sjöng alltid vaggvisor för honom som barn, och jag tror att det han saknade det väldigt mycket. Därför tog han henne som för att "ersätta" mamman med Daisy. Hon skulle vara en slags mammaroll. Så i grunden var det inte en elak handling, utan en mera desperat handling. 


Jag brukade drömma att jag blev tillfångatagen. Och på något märkligt sätt så gillade jag det. Det var spännande och säkert en slags verklighetsflykt för mig. In i sagoväsenas land. Jag tror att jag var trött på min vardag redan då... Jag ville att det skulle hända något. Jag var nästan frustrerat beroende av sagor och mystik. Jag levde mig in i det väldigt mycket. Speciellt i mina drömmar.


Tänk om Bergatrollet skulle kidnappa mig! Vilken spännande grej! Planera flykt och sånt. Adrenalin. Kanske ställa sig in och vara hans "kompis" för att sedan gola ner honom totalt...


 


Gamla julkalendrar var det bästa! Senaste åren har varit katastrof... Jag saknar det gamla stuket. Alla gamla julkalendrar, i princip, var bra. Riktigt jävla bra! 

 

Tror jag saknar min barndom på ett ohälsosamt extremt sätt... :/

Av Lina M - 29 november 2013 14:18

Bra ursäkt för att jag kom försent idag, trots att jag börjar halv 12.

"det var lång kö på bolaget..."

Jag kommer få ett sånt otroligt bra omdöme när jag slutar :')

Har ju vin att tröstas med senare iaf. Bag-in-box.
Slog på stort.

Av Lina M - 29 november 2013 14:14

Det började tidigt med mörkrets livsinsikt. Var kanske 11 år. Haha! Barn skriver väl låtar om killar, skolan eller min häst?

Vi skrev om våran begravning.

Av Lina M - 29 november 2013 14:00

Http://swipnet.se/NDU/medvetandet.htm

 

Intressant läsning.

 

 

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Skapa flashcards