linalicious

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Lina M - 2 december 2010 22:03

Hmm, aj aj. Haha! Ballt är det men jag tror inte jag skulle palla och ha allt det där igenom kroppen. Beundrar fan människor som pallar det. Är ju faktiskt rätt läckert! Känner ni någon som har någon "bisarr"  eller udda kroppsmodifikation? Klyvt tungan, korsett-piercing, lagt in horn i pannan etc.?


Haha! Förr var det lite extremt att ha en ring i läppen, nu har varenda människa det.

Du måste sträcka dig lååååångt för att sticka ut i dessa tider. Tatueringar och piercingar har blivit lika vanligt som att borsta tänderna   typ.


  

Snyggt eller förjävvvvvligt?

Av Lina M - 2 december 2010 21:55

Jag vill ha nya kuddar. Tänkte en lite mera "seriös" kudde, den i leopard. Mycket tjusigt! Från Åhlens, 199 kr. Och sen ville jag ha en liten "skojigare", och så hittade jag munkarna :) haha. Skitgulligt ju!


 Lägger gärna några munkar i min säng   


  


Av Lina M - 2 december 2010 21:37

Läste att hissknappar är 40 gånger skitigare än toalettsitsar. I en studie visade det sig att på varje centimeter av hissknapparna fann man 313 olika bakteriestammar, jämfört med 8 på motsvarande toalettsitsyta.


Hur känsliga är ni för bakterier? Vill ni gå på offentliga toaletter, eller håller ni er hellre? Hur känner ni av att ta i handtag osv? Jag själv har aldrig riktigt brytt mig faktiskt. Klart, jag vill nog inte pussas med tågstationens toalett men att sätta ner röven och pissa har jag inget emot. Så länge det är fritt från kiss på toalettsitsen osv...    Det kan ju vara lite äckligt...Vissa toaletter är ju riktigt sunkiga och det undviker man ju helst. Men en städad, fräsch toalett på t.ex en restaurang är ju till för alla, men jag har aldrig sett det som äckligt osv. Hur känner ni? har jag någon läsare som har bakterie-fobi? Har sett massa såna program på tv, t.ex Outsiders. Om sjukliga fobier. Tvätta händerna typ 120 gånger om dagen. Verkar jobbigt..?


  

Av Lina M - 2 december 2010 21:32

Åhh, jag bara avgudar Mia Skäringer! Ser upp till den kvinnan så fruktansvärt mycket. Så jävla rolig och bjuder på sig själv. Kolla bara in hennes roller i "Mia & Klara", det är ju hysteriskt bra! Gav humorserien "Solsidan" en chans igår, jag hade inte så höga förväntningar kring det, men tack vare att Mia var med så började jag gilla serien! Hon är fan bra vad hon än gör! Hon gör liksom alla serier! Underbara kvinna!  


Vore jag bi eller homo skulle jag lätt fråga chans på henne....Kurvig är hon också! och rolig som sagt. Humor är sexigt, inte revben.


  

Av Lina M - 2 december 2010 17:31

Gjorde precis en smarrig sallad. Är fan rätt skillad på sallader alltså! Haha. Det var sallad, kyckling, avocado, tomat, fetaost, rödlök och superkrämig vitlöks-dressing! (Obs! Stark vitlöksdressing. Minst 7-8 klyftor ipressat typ, hahah. Älskar vitlök!) Serverad i en fancy, djup restaurang-tallrik! så nu går man runt och luktar fan i käften och är väldigt nöööööjd!


Look, how lovely

  

Av Lina M - 2 december 2010 16:54

åh, så jättefina skor jag hittade. älskar leopard, och gillar även modellen på skorna. Lite knubbiga och söta på något vis. Vill ha! önskar mig i julklapp   


  

Av Lina M - 2 december 2010 16:34

Jag har blivit fullkomligt förälskad i dessa nördiga, halv-fula tapeter :) Skulle jag få ha såna i hela lägenheten skulle jag fan gå runt och vara lycklig hela tiden, haha. Just nu har jag svarta väggar, det kan bli lite deprimerande i mellanåt. Super mario-väggar känns väldigt upplyftande och kul! Fast jag vet inte, man kanske tröttnar efter ett tag? Kul idè hur som helst!  Speciellt för ett mario-fan som jag  


  

Av Lina M - 2 december 2010 14:27

  


Utvecklare: Capcom

Genre: Skräckspel

Antal spelare: 1

Format: GC, Windows, Ps2, Wii, iOS, mobil

 

Handling: 

I Resident Evil 4 styr spelaren den före detta polisen Leon Scott Kennedy som i Resident Evil 2 började sin (relativt korta) karriär som polis i Raccoon City. Det har gått 6 år sedan dess och han är nu en agent för ett hemligt förband som tar order endast från presidenten. Hans order är att hitta presidentens dotter Ashley Graham som har blivit kidnappad och som senast synts till i en bergsby i Spanien.

När Leon kommer till bergsbyn upptäcker han snabbt att allt inte står rätt till. Byborna är väldigt aggressiva och försöker ta livet av Leon så fort de ser honom. Han måste nu överleva och rädda Ashley samtidigt som han måste ta reda på vad som har hänt med byborna. Men mot Leon står omänskliga fenomen som vill döda honom. Leon möter även två personer som han trodde var döda.

 

Spelsätt:

Resident Evil 4 skiljer sig på många punkter från de tidigare Resident Evil-spelen. Grafiken är helt i 3D, då den tidigare använt sig av förrenderade bakgrunder. De klassiska kameravinklarna har också ersatts av ett typiskt tredjepersonsperspektiv där kameran finns bakom spelaren.

Kontrollen är också delvis omgjord, när man håller in axelknappen för att dra fram vapnet förflyttas kameran närmare spelaren så att man kan sikta med en av de analoga styrspakarna. I övrigt har inte kontrollen ändrats speciellt mycket trots att kameran helt och hållet förändrats.


Övrigt:

Spelet började skapas 1999 till Playstation 2 men när man tyckte att historien kanske inte var 100% solid så raderades allt hårt arbete och man började om från början. I slutet av 2005 släpptes dock en Playstation 2-konvertering av spelet med sämre grafik som bland annat innehöll några extrauppdrag kallade Assignment Ada: Separate Ways som låstes upp då man klarat spelet.

En Windows-version utkom 2007 och baserade sig helt på Playstation 2-versionen och hade därför litet sämre grafik än Gamecubeversionen. I juni 2007 kom också en Wii-version av spelet som stödde Wii Remote och Wii Nunchuk-tillbehöret för rörelse och siktning. Spelet innehåller allt det extramaterial som Playstation 2 och Windowsversionen hade.


Mitt betyg:           (5 av 5) Mitt favoritspel! Helt jävla lovely!

 

  

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards