linalicious

Alla inlägg under december 2010

Av Lina M - 31 december 2010 10:52

Har garderat upp med 3 champagne här och en maffig potatisgratäng! En riktig kaloribomb, och det gillar vi. Grädde, ost...Mmmm...


Bjuder på världens bästa Happy new year-låt!


Glassigt

  

Mojje vill gärna ha sig en liten fräsare

  

Look at my potato-gratäng! Himmelsk!

Som sagt, här har vi icke snålat på grädde och osten.

  

Av Lina M - 30 december 2010 21:00

Vackert.

Av Lina M - 30 december 2010 20:00

Igår lagade jag stekta nudlar med lövbiff och wokgrönsaker. Skiiiitgott!


Stek lövbiff och koka nudlar.

När nudlarna kokat klart, stek ihop nudlarna med lövbiffen.

Ha i wok-grönsaker (färdig påse, den med minimajs, vattenkastanj, broccoli mm) jordnötter och ägg. Stek ihop med allt det andra.

Häll i chili thai-sås i önskad mängd och rör runt, för lie extra spicy.

Det finns även färdiga mixade såser att ha i, finns vid thai-hyllan i butiken.

(Du kan krydda med annat du önskar också. Vitlök, curry... you name it.)

Klart!


  

Av Lina M - 30 december 2010 15:45

Fin låt med en enkel och sann text

Well I believe there's someone watching over you
They're watching every single thing you say
And when you die they'll sit you down and take you through
You'll realize one day

That the grass is always greener on the other side
Neighbors got a new car that you want to drive
And the time is running out
You wanna stay alive
We all live under the same sky
We all will live, we all will die
There is no wrong, there is no right
The circle only has one side

We all try to live our lives in harmony
For fear of falling swiftly overboard
But life is both a major and a minor key
Just open up the chord

That the grass is always greener on the other side
Neighbor's got a new car that you want to drive
And the time is running out
You wanna stay alive
We all live under the same sky
We all will live, we all will die
There is no wrong, there is no right
The circle only has one side

Fick verkligen till det "sorgsen emo-unge" nu med låten och bilden! haha.

Av Lina M - 30 december 2010 14:49

  

Som i princip lever enbart för spex! måste prata om spex, utföra spex, planera spex, åka på spexresor....Visst, jag kanske är bitter för att jag inte orkade med skolan och hoppade av. men jag stör mig iaf. något så fruktansvärt. På studenter och studenten. och student-spex framförallt. När det ska vara så jävla "tokigt". Henke och Sebbe, 18 år, utklädda till Lady Gaga eller något annat hippt. Vill bara spy.

  

  

Det ska vara mammaträffar, mammabad, mammakvällar... mammor måste vara med andra mammor, förstås alltid medhavandes barnen och prata om dem samtidigt. (Missförstå mig inte, det är jättebra att ni tar hand om era ungar när ni nu bestämt er för att ha barn, jag vill inte uppmana er till att avboka mamma-träffen. Jag bara stör mig lite. Egentligen borde jag inte bry mig, jag vet. Men ja. Ett störnings-objekt är svårt att vifta bort.) Omvärlden kan tro att de möjligtvis kan bli less på detta någon gång.

 aldrig.

De kan främst ses på bussar och fik. Omringat av barnvagnar.

  

  

Små....odrägliga pojkar ifrån stadens villa-områden, som tror att de har haft en jobbig uppväxt för att mamma eller pappa inte ville köpa en ny EU-moppe till dem efter de kvaddat den förra på fyllan dagen innan. De klär sig och betér sig som de stenhårda grabbarna i stockholm...fast det är bra långt dit ifrån ghettot Linköping t e x. Det finns så mycket att tillägga här, men ni kanske fattar grejen.


  

Som oftast är en kärring på 50+ som styr ett helt kvarter.  Barnen har flyttat ut, det blir trist mellan varven av dvärg-collie promenader, så då jäklarns kan man allt gå och inspektera vart enda jävla hörn av kvarteret, ha 'sammanträden' med grannfruarna eller sätta upp arga-lappar i tvättstugan.


  

über-veganen, recycling fantasten, jogging freaket, pilates älskaren, äta rostade bananskivor på lördagar- kvinnan. Hellre 2 år i sibirien än att lyssna på denna människa prata om intressanta dokumentärer på tv2.

Missförstå mig inte här heller. Det är jättefint att ni vill rädda världen och ta hand om miljön. Men att göra det till en image känns bara irriterande.


  

Det här är ett ganska unikt ljud som kan användas av både killar och tjejer för att uttrycka en starkt positiv känsla (det låter dock något annorlunda beroende på könet). När det är dags för en riktig brakfest där det ska partajas rejält så korkar man istället upp WOOOO-ljudet. Ett bra exempel är ett gäng tjejer som sitter på krogen, och rätt som det är så dyker en låt upp som alla bara ääääälskar, de tittar på varandra och blicken säger allt! "Vi måste upp och dansa tjejer!!" följt av ett WOOOOO!!

  

Oj, titta, en har cowboyhatt också. Tror hon är den vildaste av dem alla!

Av Lina M - 29 december 2010 23:32

Nu ska jag dra mig mot sängen. Blir att lira lite RCT eller TPW. Får se. Samt läsa lite i mina nya böcker. Älskar att läsa på kvällarna! God natt alla läsare. I'll be back tomörröww!


Söt i rosett   

  

Av Lina M - 29 december 2010 15:21

Underbar "feel good"-låt.  En av mina favoriter kan jag nog sträcka mig och säga! Älskar denna!     

  

Av Lina M - 29 december 2010 14:59

Kommit ännu mer paket... Fått min Pinhead t-shirt, min korsett-topp och mitt halsband. Glad tjej!   

 

Pinhead t-shirt med rubiks kub... höhö

  

Min nya korsett-topp med lack-spännen och nitar

  

Mitt halsband. Köttig kniv med blodstänk

  

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards