linalicious

Alla inlägg under december 2010

Av Lina M - 9 december 2010 15:33

Hade lite tråkigt så jag gjorde om en bild i photoshop när jag dricker vatten ur kranen. Nu är det typ... blodigt vatten. Buuu! Lite skräckfilms-omslag nästan.   

     

Av Lina M - 9 december 2010 14:59

Ååhh, vilka barndomsminnen detta väcker! Höra denna låt och se denna bild. "Better the devil you know" var min favoritlåt som barn. Här finns en bild när jag dansar till kylie :) i pocahontas-tröja. hahaha. lite söt. bopbobpbopbobobobpboop

  

GT5

Av Lina M - 9 december 2010 14:28

Precis fått hem Gran Turismo 5. Jävligt nice grafik! Dock inte van med styrningen, har mest lirat WRC. Men det ska nog bli ordning på det :) Kan göra rätt så schyssta uppställ! Nice bilspel!


  

 

Och jag längtar såååå efter min bebis!!! Om ni undrar så heter han Balto, men kallas för Ballen. Och han är 75 % schäfer och 25 % collie. Och han äter upp allt du äger.


  

Av Lina M - 9 december 2010 12:30

  

 

Alla kommer vi väl ihåg redskapsgymnastiken i grundskolan?

Jag och säkert många med mig som saknade allt intresse och talang för sådant minns det med fasa. Jag var verkligen en flitig skolkare kan jag meddela. Satt och tjyvrökte bakom gymnastiksalen istället. Och inte fan är det så konstigt?!


Alla dessa farliga och meningslösa övningar, exempelvis trampolin. Efter några enkla hopp i början blev det snart dags att försöka göra en volt så man riskerade att landa fel med nacken/ryggen eller varför inte bredvid madrassen? Kan ju fan slå ihjäl sig.


Hoppa bock är en klassisk mardröm (dock klart lättare än baklängesvolter.) Hur svårt är det att förstå att de flesta människor senare i livet aldrig någonsin kommer att med särade ben hoppa/flyga fram med skrevet först mot något stort, högt och hårt som ska passeras?


Somliga är höjdrädda eller bara allmänt rädda för att tappa balansen från höga höjder. Ute i verkligheten kan det ju räcka med en vanlig trottoarkant för att tappa balansen för i helvete.


Men någon nytta har man väl även av redskapsgymnastik, undrar vän av ordning. Ja antagligen, men det finns alltid alternativa övningar som ger samma effekt. Och tro mig, det är bättre att ta en joggingtur eller spela någon bollsport om man föredrar det, än att som jag fick göra på redskapsgymnastiken - gå från station till station och frysa och ha jättetrist och känna mig klumpig och oduglig. Om ett barn verkligen inte vågar och absolut inte kan, då blir barnet förstås overksamt. Och vilken normal fysisk aktivitet är inte bättre än ingenting? Särskilt nuförtiden när det stora stillasittandet breder ut sig bland befolkningen.


Jag till exempel sitter alltid stilla nästan. Förutom när jag dricker öl. Då måste jag gå och kissa en gång i kvarten.


Jag har inte haft någon nytta av min grundskole-gymnastik iaf. De skrämde iväg mig. Hade jag fått sparkat lite boll eller sprungit några kilometer hade jag faktiskt rört mig.


Stackars de barn som har en överpräktig auktoritär idrottslärare, som alltid haft lätt för all svår idrott och som därför saknar insikt om hur det kan vara, och som tror sig kunna övertyga (läs tvinga) ungarna genomföra övningarna. Frivillighet är ett krav för att alla ska få nytta av varje idrottslektion. Somliga saker kan faktiskt inte alla lära sig. Till exempel jag. Finns noll intresse, och noll fysik till det.


Nä, jag jag tycker synd om alla skolbarn. Redskapsgymnastik och annat liknande trams borde vara frivilligt. Prise the lord that I'm out of school!

 

  

Äter hellre Göran Perssons bajs

Av Lina M - 9 december 2010 10:14

Skitsnygga pumps i camoflauge-mönster!

  

De här skorna har jag suktat efter i typ... två år?   

  

Skithäftiga skor med en PISTOL SOM KLACK! Så jävla ballt! Synd bara att det är så förbannat jävla skyhöga! Jag kan inte vingla runt i så pass höga klackar. Mitt balanssinne är inte det bästa haha.

  

revolver-klack   

Av Lina M - 9 december 2010 09:55

  


En av mina högsta önskningar här på jorden är att ha två pingvin-kompisar. En ska heta Sweet Pete och en ska heta Stellan. Sweet Pete ska vara vildast, Stellan alltid lite bakom. Lite blyg. Men när han får i sig lite så försvinner blygheten.

Det här ska ni veta, är två pingviner som älskar att festa.

"De vet vart festen är" om vi säger så. De ska vara partyhattar, skumpa och AC/DC, annars är det ingen "riktig fest" som de uttrycker sig.


Tror ni detta kan vara möjligt nånstans, nångång? Eller ska jag ge upp mina drömmar?

  

man kan inte låta bli att älska dem.

Av Lina M - 9 december 2010 08:34

På Birka så har dem karaoke-tävlingar. Varenda gång jag kryssar så bestämmer jag mig för att gå upp och sjunga. När jag blivit lite... rund om fötterna så att säga.

Men sen bangar jag ur. I sísta minuten. För jag pallar inte "efter-stadiet". Alltså, efter när man sjungit klart. Folk brukar få applåder och busvisslingar. Tänk om jag står där och inväntar reaktion och det blir helt tyst i båten. Hörs något svagt klappande i något hörn. Som är min mamma. Ett gäng berusade 24-åringar från Östersund buar ut mig.

Skulle fan hoppa över bord, haha.

Påminner om när man gick i skolan och hade redovisat om älgar eller något annat skit, och de andra jävla fi*torna fick applåder men jag fick ingen.

orättvist. Jag är hatad och tillintetgjord. Buhuuuu   

Eller som mamma säger för att trösta mig "Tjejerna är bara avundsjuka, det är därför!"

hahah

  

Jag blir som vilken jävla vanlig party-svensson som helst på finlandsbåtarna

Av Lina M - 9 december 2010 01:02

 

Vet någon vart man kan få tag på "Leo Karlsson & tigrarna" ???

Är ett kassettband/cd, för barn tror jag. Lyssnade på det när jag var liten, och jag är desperat att få tillbaka det.


Såhär går introt, om någon känner igen det:


I ett gammalt hus, i ändan av stan
Bor Herr och Fru Karlsson och deras barn
Lillebror Leo gillar farliga djur
Han har många tigrar, men ingen bur
Så sätt dig skönt, drick ditt te och ta en macka till och lyssna på Leo, Karlsson


Om någon äger detta kasettband/cd så MÅSTE ni höra av er till mig så köper jag det! kosta va de kosta vill!! (eller ja, jag betalar max 100 spänn, är fattig.) Men om bandet inte betyder något för er så byter jag gärna det annars mot något jag äger. En film eller vad som helst.

 

jaa, jag är desperat? som det kanske märks...

har letat runt på internet i 2 jävla timmar. Finns inte.

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards