linalicious

Alla inlägg under december 2010

Av Lina M - 13 december 2010 17:00

Är förtjust i årets glögg. Har 3 flaskor hemma. Gött me pepparkaker och glögg

  

Av Lina M - 13 december 2010 16:56

Kändes att jag behövde någon ny t-shirt. Trött på linnen. Så jag har beställt denna nurse t-shirt. haha. tyckte den va lite småkul :) Lite som de där gamla poliströjorna man hade när man var liten. fast sjuksköterska istället. Får se när den leveras, brukar dröja minst ett par veckor ibland :( Är från England.


  

Ful-snygg på något vis tycker jag   

Tror ni att jag passar i den?

Av Lina M - 13 december 2010 16:45

Denna porriga leopard-klänning vill jag ha! Älskar lack-detaljerna. Bältet och kjolen. Skönt att allt sitter ihop. Perfekt kombo! leopard, midjebälte, lack-kjol. Kan det bli bättre? Nu kan ju detta se en aning tacky ut. Iaf på henne :( men inte på mig. jag har stil och elegans...   

DÖÖÖÖLÄÄÄCKERT JÖÖ

Av Lina M - 13 december 2010 16:00

Vill egentligen inte ge den där bloggaren "Bezie" någon publicitet överhuvudtaget. Men fyfan vilken vidrig människa. Jag brukar inte bry mig om provocerande "kändis-bloggar" men den här "killen" tar fanimig priset. Jag hoppas att han driver. Fyfan vilket avskum. Köper döda minkar, hånglar med sin spegel, hånar människor som inte är "size O",  sitter och munblossar i webcam.. Vill köra upp en kaktus i röven på honom samtidigt som jag spyr på hans fula ansikte. Han ser för övrigt ut som snubben i "simpor & grodfötter". Hoppas han åker på stryk av någon jävel som lessnat snart.





Av Lina M - 13 december 2010 15:11

Tror jag har bestämt mig för denna nu. Och Mojjes initial "M" i mellan, för denna tatuering är bara tillägnad honom.

  

 

När jag bodde i Irsta, ca 1 mil utanför Västerås, så kom det alltid en katt till oss. Han stod utanför vid altandörren varenda dag. När vi reste bort hade grannen sett honom i timmar, vi snackar kanske 7-8 timmar, sitta på fönsterbläcket och vänta på oss.

 

Efter ett tag så började vi genom mat. Han älskade sån där smält räk-ost på tub. En vinter var det jättekallt så han fick sova inne i våran soffa med filtar.

 

Han fortsatte komma till oss varje dag. Varje morgon satt han utanför dörren och ville komma in.

 

Han fick vara hos oss under dagarna och när vi beställde pizza beställde vi en extra räk-sallad till så att Mojje kunde få räkor. Han ska ju inte behöva titta på när vi äter.

 

Till slut skulle vi flytta. Och vi hade inte hjärta att lämna honom. Fatta vad ledsen han skulle bli om han satte sig och väntade nästa dag, och vi öppnade aldrig dörren igen. Han skulle vänta och vänta vänta...

Höll på att bryta ihop bara jag tänkte på det.

 

Så vi tog med oss Mojje när vi flyttade. Nu bor han hos oss, och han blir behandlad som en prins. Blir så ledsen när jag tänker på i Irsta när han blev spöad av andra katter ute på gatan. Han är ju så ovanligt liten och snäll.

 

Han har fått en egen fotölj här,  och jag har offrat min bästa huvudkudde så han har något varmt att ligga på när han ligger på byrån i köket (hans favorit-plats.)

 

Han får en klick räk-ost varje dag. Minst.  Kan även  sitta och handskala räkor åt honom samtidigt som vi tittar på film.

 

Bland det gulligaste han gör  är när han spelar pingis med sig själv. Man tar en pingisboll och kastar mot väggen, då slår han till med tassen så den studsar tillbaka mot väggen, och sen tillbaka till honom och så slår han till med tassen igen... o så fortsätter det så. hahah. Bäst.

 

Jag känner inga gränser när det gäller Mojje. Har nog aldrig älskat ett djur så mycket.

 

"Över hela världen sitter eller ligger människor extremt obekvämt för att inte störa katten."

Och det är fan våran plikt. Ingen katt eller hund ska behöva bo på gatan.

 

  

  

Av Lina M - 12 december 2010 18:30

På tisdag ska jag tatuera in min katts katt-tassar. Är dock väldigt kluven. Ska jag ha två vid nyckelbenen, eller ska jag ha på handleden eller ska jag ha på halsen? Min tatuerare vill helst inte gadda mig på halsen för han tror jag kommer ångra mig. Jag är lite inne på handleden. Vad tycker ni?


1,2 eller 3? snälla hjälp mig   


  

Av Lina M - 12 december 2010 18:15

Fick precis lite presenter av Eva. Världens underbaraste kvinna!   


T-shirt från Ed Hardy.

  

  

3 limpor med cigg

  

En Dolce & Gabbana-väska och en Jimmy Choo-väska. Den svarta var skitsnygg. Ormskinns-mönster och kedjor. Den röda ska mormor få i julklapp :)

  

Av Lina M - 12 december 2010 17:30

Självklart handlade man i taxfreen!

 

3 plattor öl

1 bombay sapphire

1 vit vin

1 minttu (såklart)

1 apple sourz

 

  

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards