linalicious

Alla inlägg den 16 november 2010

Av Lina M - 16 november 2010 23:58

Bra folk/blackmetalband.


Av Lina M - 16 november 2010 23:38

Tror  jag har stirrat på dessa i över en kvart nu. Jag tror jag har lite dregel i vänstra mungipan. Jag har lite andningsnöd. Jag är beredd att gå långt för dessa skor. Jag måste vara lite dubbelmoralisk och påstå att jag nästan kan börja skaka och dunka huvudet i väggen om jag inte får lägga tassarna på dessa godbitar.

Av Lina M - 16 november 2010 23:20

Det vi kallar vänner


Hur mycket ska man egentligen lita på folk? Sina så kallade "vänner". Hur många gånger har man inte hört klassikern:"Berätta inte att jag har sagt det här, men...". Då kan jag garantera att personen som säger så till dig, pratar likadant om dig. Var så säker. Människor är sluga, även om man inte alltid tror det.


Folk är generellt sett egoistiska, enligt min erfarenhet. Kan nog stämma att skadeglädje är den enda riktigt sanna glädjen. Hur många pirrar det inte till i kroppen för av iver att berätta när något riktigt saftigt har hänt någon. Oavsett om vi känner personen eller inte. Ärligt. Det är lite kul när någon blivit dumpad eller gått upp i vikt, för då känner man sig bättre själv. Tragiskt nog. "Åh, vilken tur att det inte är jag", tänker vi. Självklart finns det godhjärtade människor som bara vill väl (eller finns det?). Men jag har inte träffat någon. Alla har en djävul i sig, mer eller mindre.


"Jag finns här för dig, gumman <3333". HAHA! Tillåt mig skratta. För det första är det patetiskt att påstå sig "finnas" för någon via en bilddagbok. Om du verkligen bryr dig om personen, se då till att träffa personen, eller ring åtminstone. Vad fan är det med folk? Jag blir frustrerad! Folk påstår sig älska människor de känt i trekvart.


Jag har själv ett exempel. När jag började i en ny klass för ett antal år sen blev jag vän med en grupp tjejer. Vi umgicks några lektioner under dagen, käkade lunch ihop, tog en cigg i rasterna. Samma kväll loggar jag in på min jävla bilddagbok och finner ett meddelande. "Ses imorgon gumman, älskar dig! <333" Det är fan så man blir rädd! Åter igen, vad fan är det med folk? Kan någon förklara för mig? Unga människor framförallt missbrukar ordet älska något så fruktansvärt. Det har verkligen tappat sin innebörd. De säger "Jag älskar dig" till någon i familjen, och till en tjej de käkat köttbullar med i skolan under en lunch.


Jag tycker man ska vara försiktig med folk överhuvudtaget. Vilka man anförtror sig åt. Hur mycket de än påstår att de "finns där" så har jag aldrig känt så. Jag skulle behöva bli överbevisad. Tills dess kommer jag tro att de flesta människor är svin.


  

Av Lina M - 16 november 2010 20:27

  

En låt som finns nära mitt hjärta och en bild på mig. Njut.   

Av Lina M - 16 november 2010 19:53

Jag har funderat ett tag över att folk jämt ska vara så beroende av saker. Eller missbruka saker. Väldigt ofta läser jag om folk som är "beroende" av skor eller "missbrukar" choklad. Allt tjat om missbruk hit och missbruk dit gör mig fan lite irriterad. Om folk inte missbrukar skor, så missbrukar de alkohol, och missbrukar de inte alkohol så missbrukar de Pringles. Nuförtiden verkar alla vilja personifiera sig med någon form av missbruk. Är det modernt? Som förr när det var populärt att vara lesbisk, och var ni inte det, då skulle vi vara vegitarianer. Varför har folk ett sånt behov av att vara något? Varför inte bara vara sig själv? (Även om det låter klyschigt.)


Jag skulle kunna säga att jag är beroende av mat t.ex, för jag äter mat ofta, tänker på mat ofta, blir ledsen om jag inte får mat, blir glad när jag får mat. Kan inte leva utan mat. Älskar mat. Är jag "beroende" av mat då? Missbrukar jag mat? Nej, det gör jag förihelvete inte. Jag skulle kunna säga att jag var beroende av alkohol eftersom jag kan dricka varje dag i perioder om jag så vill. Men saker är den, att vi är inte så beroende som vi tror. Och säger du dig vara beroende tror jag chansen är större för att du faktiskt tror att du är det. Ta det med en nya salt istället. Så länge du inte ligger och skakar och slår huvudet i väggen för du inte får dina jävla sandaler eller pumps, dina pringles eller din päron-cider så är du inte beroende.

Att säga nåt så löjligt som att du är en "shopaholic" eller är beroende av högklackade skor eller Daim-tårta är ett hån mot folk som har riktiga missbrukar-problem.


  

Här har vi då tacos-narkomanen

Av Lina M - 16 november 2010 19:50

Insändare.

"Hej! Jag har ett stort problem. Min pojkvän har köpt mig en sjuksköterske-uniform och vill att jag ska ha den på mig när vi har sex. Jag älskar honom men tycker inte att det här känns bra, särskilt med tanke på att det inte ens är en kort, sexig sjuksköterske-uniform av nylon som man skulle kunna köpa i någon sexshop eller så, utan en riktig sköterskeuniform som han har hittat i en sexond hand-butik. Vad ska jag göra?"


Jag säger bara, ha ha ha! Vansinnigt rolig, udda kille som köper en "äkta" uniform och vill leka. Det är fan "äkta" rollspel ju! haha. (För hur många killar som gärna vill tro att sköterskerna har en sexig, vit liten latex-klänning så vet ju alla att det inte är så.) Bättre och göra det verklighetstroget som insändarens pojkvän. Gröna pösiga byxor, foppa-tofflor....Han vet verkligen the real stuff! hahah.


Och vad är förresten grejen med karlar och sjuksköterskor?

Det är tydligt att många killar inte legat på sjukhus, för hade dem det så hade de aldrig kommit på tanken att sjuksköterskor är de minsta sexiga. Sköterskor är hårdhjärtade individer som klär ut en i förödmjukande blåa nattlinnen av papper. Och så säger de jämt: "Och hur mår vi idag då?" trots att man ligger där ensam i sängen, och de tvingar en att kissa i små metallkärl när man faktiskt är fullt kapabel att gå till toaletten.


Men å andra sidan, det finns uddare fantasier. Som ni säkert vet. Sjuksköterske-drömmen är väldigt sexig jämförelsevis med män som tycker det är upphetsande med att klä sig i blöjor och vagga runt som om de nyss har lärt sig att gå, och välta en massa saker samt bli matade med morotspurè. Bajs, kiss, spy och blöj-sex går verkligen bort.


Verkligen är liiite gråare.

  

Av Lina M - 16 november 2010 17:24

Ge mig pengar så jag kan köpa dessa godbitar! Bild ett föreställer en lack-kjol som sitter fast i stay-ups! Sjuuuukt snyggt! Var och tittade på exakt samma plagg förut, fast kjolen var i vanligt tyg, men tycker det känns mycket fräsigare med lack! Det är snyggt, men kanske inget material att ha ute nu i vinter direkt? Synd att en så sjukt snyggt material inte passar sig för alla tillfällen.


Bild två är en klänning/nattlinne. Jag gillar spets. Det är vackert och romantiskt och sexxxy!   

 

Av Lina M - 16 november 2010 17:20

Har varit jävligt kallt när jag varit ute och rest förra veckan och idag. Tur att man har köpt kappa! Den är lång och skön och värmer stjärten   Dessutom snygg!


     

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards