linalicious

Alla inlägg den 24 november 2010

Av Lina M - 24 november 2010 23:48

Kom precis hem. Varit ute med suss. Blev lite mer alkohol än väntat. Hade jättekul på bussen hem. kollade på Sjuka videos.

 
Av Lina M - 24 november 2010 14:36

Jag tappade bort mina gamla mp3-högtalare i flytten. Måste ha igen fan! Perfekt att ha i väskan och bara ta fram! Perfekt om man sitter ute på sommaren och dricker öl utomhus och inte har tillgång till stereo, men vill lyssna på musik. 149 spänn kostar den, och enligt omdömmen så är det bra kvalitè för sin smidiga storlek!   


  

Love it!

Av Lina M - 24 november 2010 13:44

Jag är lite vilsen i denna parfym-djungel. Just nu använder jag Christina Aguileras parfym, den är billig och luktar gott tycker jag. Är inte så kräsen. Bättre än att lukta cigaretter och lök i alla fall.


  

  

Av Lina M - 24 november 2010 13:32

Jag och Sussanna Jonsson ska eventuellt ta några glas öl och snacka skit på någon pub idag. Men vädret gör oss smått skeptiska. Läste att det skulle bli snö-kaos, fast jag ser inget snö-kaos än. Men det kommer väl så fort jag sätter ut fotjäveln genom dörrn...


  

Av Lina M - 24 november 2010 13:00

   

  • Börja med den ljusaste färgen på ögonskugga och täck hela ögonlocket hela vägen upp till strax under ögonbrynet. Du kan även lägga lite av den ljusare färgen på undersidan av ögonvrån.

 

  • Ta sedan den näst ljusaste färgen på ögonskugga och måla från mitten på ögonlocket och utåt. Lägg inte ögonskuggan lika högt upp mot ögonbrynet denna gång. Var noga med att övergången mellan färgerna blir snygg och naturlig. Använd en tops för att åstadkomma detta.

  • Till sist, ta den mörkaste ögonskuggan och lägg den vid yttre ögonvrån i en sorts uppåtgående triangel. Var även här noga med övergången mellan ögonskuggorna. Du kan också lägga lite av den mörkaste ögonskuggan under den undre fransraden så att den möter samma färg på ögonlocket. Var dock ganska lätt på handen så att resultatet inte blir alltför hårt och kantigt.

  • Detta är det snyggaste sättet att måla ögonskugga enligt mig!   

    Av Lina M - 24 november 2010 12:53

    Åh, jag vill ha ett par "enkla" svarta pumps i lack. Passar till det mesta! Satan i gatan bara att de ska vara så förbannat höga... Blir ju en jävla stolpe med mina nästan 1,80 natural...  


      

    Av Lina M - 24 november 2010 12:34

    "... denna charmör glider runt på de ryska communitiesna och
    raggar/flashar med sina photoshop-skills så det står härliga till, i hopp om att få till
    det med någon vacker donna. Frågan är dock - tror ni det går bra för honom?"

      

      

      

      

      

      

    Hahaha... Ryssar alltså...

    Av Lina M - 24 november 2010 10:00

    • Testa foundation längs med din käklinje - inte på handen och definitivt inte på insidan av din vrist. Testa den även under olika ljuslägen. Den måste matcha den naturliga färgen på din hals.
    • Fukta din svamp lätt för att skapa en ren finish. (Om du vill att din foundation ska se mer klar ut bör du använda dig av en svamp.) För att täcka mer kan du använda dina fingertoppar. Professsionella makeupartister föredrar att använda en makeupborste eftersom denna lägger ut ett lager som smälter samman bra med huden.
    • Glöm ej att lägga ett tunt lager även under hakan för att få en mer naturlig övergång.
    • Öppna munnen när du applicerar foundation för att undgå en uppenbar linje längs käkbenet.Se till att ta ha två nyanser av foundation. En som kan användas på vintern och en för sommaren. Under största delen av året kommer dom att matcha perfekt ihop om dom blandas.
    • Om din foundation börjar stelna, köp en ny! Den gamla kan ge motsatt effekt än vad du önskar.

    Denna foundation, "True Match" använder jag och jag tycker att den är kanon!

      

    Presentation

    Fråga mig

    165 besvarade frågor

    Omröstning

    Tror du att du kommer att dö ung?
     Ja
     Nej

    Kalender

    Ti On To Fr
    1
    2
    3 4
    5
    6
    7
    8 9 10 11
    12
    13
    14
    15
    16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30
    <<< November 2010 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    RSS

    Besöksstatistik

    Besökare

    Följa?

    bloglovin

    Bloggvärde


    Ovido - Quiz & Flashcards