linalicious

Alla inlägg den 19 november 2010

Av Lina M - 19 november 2010 16:20

Ni som bor i storstäder

 

Typ Stockholm eller Göteborg. Är det inte jobbigt med alla affärer som finns? Haha. Det här låter säkert jätteweird. Men om vi säger såhär. Jag bor i Västerås. Här har vi Gina Tricot, New Yorker, HM, Cubus, JC, Rockzone (urgh) Lindex, Carlings plus en massa småbutiker. När jag kör "en dag på stan" för att inhandla kläder brukar jag bara besöka Gina, HM och New yorker. (vad har jag för val om jag inte kan beställa?) Men, det jag vill få sagt är: När jag går i dessa 3 butiker brukar jag oftast hitta imellan 1-5 plagg jag vill i varje butik. Och självklart har jag inte råd med det. Så jag får beslutsångest vilket plagg jag ska köpa. Tänk er då hur jag är när jag besökt t.ex Göteborg. Alla butiker! Shock!! (nu menar jag butiken. Men det är ju en "chock" i sig alla butiker också. haha. lantis.) När jag var där så fanns det typ 10000 butiker, och jag ville ha mellan 10-20 plagg i varje affär. Minst. Där snackar vi beslutsångest! Jag skulle aldrig palla att bo där och köra "en vända på stan" för att inhandla kläder med allt de där att välja ibland! Så jag tycker på ett konstigt sätt att det är skönt att jag bor i Västerås där jag inte har så mycket valmöjligheter. Jag är ganska kluven av mig.

 

Hur hanterar ni detta, storstadsbor? Är nyfiken.   

 

  

Av Lina M - 19 november 2010 15:58

Absint är en oerhört svår dryck. Jag kan bara inte dricka skiten rent. 70 %,  lakritssmak, fy. Jag är tvungen att göra någon form av grogg av det. Igår var jag på den fördömda Absinten i ett sinnesförvirrat tillstånd. Jag testade att dricka rent, men det brann i käften och jag fick grov panikångest. Så jag öppnade kylskåpet för att se groggvirke-alternativen. Där stod en halvt urdrucken, avslagen pepsi. En förpackning juice innehållande fruktkött. Och hallonsaft. Jag tog det mest logiska. Pepsin. Blandade i ordning en grogg. Som smakade skit. Det var fan inte gott alltså. Men jag drack 2 ändå. Sen gav jag mig på juice-helvetet. Smakade faktiskt en aning bättre, men jag störde mig något så fruktansvärt på fruktkött-bitarna. Synd. Blev en rolig, möglig färg dock. Någon slags gul blandat med grönt. Drack 3. Sen var det slut. Jag hade inget annat val än gå på hallonsaften. Ve och fasa! Fyfan, tänkte jag. Kommer vara vidrigt med Absint och hallonsaft. Men hör och häpna! Det var fantastiskt gott! (ok, nu tog jag i lite. Fantastiskt var det nog inte... Men helt klart drickbart) Jag drack 4 stycken. Sen var Hallonsaften slut. Damn.


Då gick jag på glöggen istället. Har en 3liters-box med starkvinsglögg. Blossa. Drack den kall till och med. Så tragisk var jag igår. Jag hade verkligen vaknat upp på fel sida.


Och ja, jag vet. Jag dricker inte absint som man ska. Det finns sätt för hur man ska dricka det. Men jag orkar inte krångla.

 

Hur dricker ni eran Absint?

 

  

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards