linalicious

Alla inlägg den 20 november 2010

Av Lina M - 20 november 2010 21:34

Läste på text-tv nyss att någon 80+ dam hade blivit rånad och våldtagen. Vad är det för en sjuk jävel som gör sånt? Visst, fine, folk rånar folk osv... Men att våldta en så gammal människa? Varför i helvete då? Det är en sjuk värld vi lever i. Tycker fruktansvärt synd om den stackars människan. Vilken förnedring! Det skulle lika gärna kunna vara eran egen farmor eller mormor. Så jävla vidrigt. Skulle man få tag på en sån där människa skulle man nog inte banga på ett nackskott. Fyfan.

Av Lina M - 20 november 2010 21:13

PASTA MED BACONRÖRA (väldigt snabbt& enkelt)

 

Du behöver:

 

Tagliatelle-pasta

2 paket bacon

1 gul lök

2 Creme fraiche. En med smak av "paprika/chili "och en "naturell"

1 röd eller gul paprika

 

1. Skär baconet i relativt små bitar och stek på under ganska låg värme

2. Koka upp vatten och lägg i så mycket pasta du vill ha

3. Hacka lök i små bitar

4. Hacka paprika i små bitar

5. Lägg ner löken och paprikan tillsammans med baconet i stekpannan

6. När det fått en fin färg, tillsätt då creme fraichen och rör runt tills det är omblandat

7. Ta av pastan efter angiven koktid, häll upp på tallrik och häll över blandningen med bacon, lök, paprika och creme fraiche

8. Finish!

  

Testa gärna att laga till detta hemma, och säg vad ni tycker :) Jag tycker att det är supergott!

Av Lina M - 20 november 2010 16:23

Min kissemisse kan bli jättefin på kort. Om man ger fan i att lyfta honom. Kolla här. Han står fritt på bordet. Han trycker sig emot mig och kelar...Då får han bestämma själv. Det gillar han.

  


hahaha!  MEN! Det har börjat gått upp för mig att min katt inte gillar att bli fotograferad när jag håller honom i ett stadigt grepp. Han får alltid den här minen:

exempel 1. (haha, märk kontrasten mellan övre bilden och denna. Han ser ut att vilja mörda)

  

exempel 2.

  

exempel 3

  


Haha så jävla pissed off! Älskar honom!!

Av Lina M - 20 november 2010 16:11

Ja, då får man se vad det bjuds på ikväll....  

 

GLAD TJEJ! Kan man vara annat när det spelas Four Tops?   

     

Sugarpie, honey bunch...   

Av Lina M - 20 november 2010 16:08

Typ klockan 5 i morse tittade jag på "Kommissarie Späck". FYFFAAAAAN VAD BRAAAAA!!!!!!! Jag garvade mig igenom hela filmen.  Jag vet inte om det var att jag var full som ett jävla skåp, eller om jag tyckte att det var fantastiskt. Men jag måste nästan slå näven i bordet och säga att det var bland det roligaste jag har sett... Måste testa att se den nykter... hahah. Undrar om jag fortfarande kommer älska den?


  

  

Underbart

Av Lina M - 20 november 2010 16:04

Gick till Ibbe's och beställde en kebabtallrik, en pasta med oxfilè, samt en black & white-pizza med bea-sås. Man måste ju ha lite...valmöjligheter. Bakfyllehungrig? Jag?   

 

Jag och min fina jul-mugg.

Av Lina M - 20 november 2010 15:56

Suss kom till mig klockan halv 8. Vi lyssnade på musik, rökte cigaretter och drack rosèvin. Runt 10 skulle vi gå till bussen, som åkte rätt förbi oss. Vi tog en taxi istället för vi orkade inte vänta femton minuter på nästa buss. (Känner mig alltid rik , vuxen och sofistikerad när jag åker taxi. Verkar aldrig som jag växer ifrån det där.)


Först gick vi till Pitchers men där var det helt fullproppat med folk så vi fick inte plats. Vi drog vidare till Wine and Beer (gick före i den mils långa kön. såklart! haha Tur att vi känner vakterna) Vi köpte en öl och snackade lite skit. Sen gick vi och köpte en cigarr som vi skulle puffra på. Kände mig väldigt elegant med långkappa och cigarr faktiskt. Suss kände sig stolt i sällskapet, sa hon. För en gångs skull...


Vi gick till Konrad, vet inte varför. Men de jävla fittorna skulle ha 100 spänn för inträde så jag skällde ut vakterna sen gick jag. Ville inte gå med på såna dumheter.


Vi gick till Sportsbar, där var det inte en enda människa som satt. Det var dött. Kissade på deras toalett sen gick vi. Försökte komma in på Bishop Arms, men vi var ju för små för det.


Vi fick gå tillbaka till Pitchers, igen. Nu hade vi fått i oss EN jävla öl på typ 3 timmar. Bara gått runt, runt, runt. Så vi beställde in shots. Fishermans Friends. Var tvungen att hända lite grejer. Det var gott.

Träffade lite kompisar ute på balkongen som vi satt med. Jag tände min cigarr och satt och kände mig cool. Tror folk beundrade mig. Tänkte "vilken häftig tjej" som dricker whiskey och röker cigarr. Hahahahah. Jag är en sån nörd.


Sen kom Eva. Det var så jävla roligt. Synd att jag ska bli så elak mot folk bara.... Tycker synd om den där stackars tjejen jag kramades med och påstod hon såg ut som en liten sork. Det var det gulligaste jag hade sett. Jag vet inte riktigt om hon uppskattade min närvaro.


Vid stängningsdags klockan två var vid tvungna att gå. Det snöade. Jag började bråka med nån tjej. (vaaaaarför.......suck. Fast som vanligt "hon som börja". Det kanske var så. )Jag tiggde taxi-pengar. Fick åka taxi till slut. Det var bra.


Jag kom hem runt 5 i morse. Hände lite incidenter utanför min lägenhet. Som ja, tog ett tag. Fan. Sånt där orkar jag verkligen inte med.

 

Hursomhelst var det här en av de roligaste kvällarna på längre! Jag behövde verkligen det här. Jag har fått en bögkompis som heter Johan. He is fabulous.   

 

  

Av Lina M - 20 november 2010 06:14

kan inte sova. älskar dig för mycket.

 

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards