linalicious

Alla inlägg den 3 november 2010

Av Lina M - 3 november 2010 15:40

Vad i helvete ska man ha på sig när den riktigt kalla vintern kommer? Skinnpajjen är en aning för kallt och jag har blivit för vuxen för Lonsdale. (haha...)men jag vill ha något nytt, något annorlunda. Något varmt. Som värmer stjärten. Såå... Varför inte en kappa? Lite vuxet sådär..haha. Rätt stiligt måste jag erkänna!


  



Av Lina M - 3 november 2010 15:36

Jag försöker köpa så mycket leopard jag kan. Här har vi kort, tajt leopardklänning och ett par sjukt söta leopard-ballerinaskor. Mums


  



Av Lina M - 3 november 2010 15:34

Jag handlade mitt fiskpinne & fiskbulle-draperi idag, mycket nöjd! Kan jag stå och små-fnissa när jag duschar. Inhandlade även en ny, rosa BH med vit spets som matchar mina trosor från samma kollektion. Puss på de. I'm a barbiegirl.


  




Av Lina M - 3 november 2010 15:31

Jag vill ha den skjort-klänningen, de jeansen, den klänningen, den kjolen med stayups och den skjortan! I'm in love.


  



Av Lina M - 3 november 2010 15:27

Fick något jävla ryck och köpte riktiga latex-byxor. Satans obekvämt, trångt och varmt haha. Snyggt som fan, men kan ju knappt ens gå? luktar kondom också. Men jag måste tillägga att dem här är grymt mycket snyggare än Gina Tricot's  fusk-"lack-tights". Så det kanske är värt att ha stjärtsvett och vara stel som en 87-åring?

 

   

Av Lina M - 3 november 2010 15:14

Det är märkligt hur verkliga saker kan kännas i en dröm. Och när man vaknar verkar det helt orealistiskt. Mina drömmar är ofta riktigt knepa, men i drömmarna förekommer det helt naturliga. Man kan bli jagad av en ilsken tupp med röda ögon, som vill picka ur ens ögon. Man kan hoppa in i tvspelet man kör och vara delaktig i det. Det finns levande dockor som vaknar på nätterna och stirrar på en i mörkret. Men å andra sidan, hur mycket vet vi om livet? Vad existerar och vad existerar inte? Kan vi endast gå på fysikens lag, eller finns det saker vi inte förstår som förekommer på denna planet, i detta liv? Tror du på spöken? Jag vet inte vad jag ska tro. Jag vill tro. Men jag vet inte om jag gör det. Jag har i alla fall aldrig blivit överbevisad.


 Det mesta "övernaturliga" som hänt mig har visat sig haft en naturlig förklaring i slutändan. Men jag har alltid blivit en smula hoppfull när köksfläkten eller radion mitt i natten bara går igång, eller man hör mystiska fotsteg i hallen trots att man är själv hemma. Hjärtat slår i 180, adrenalinet pumpar. Vill att det ska hända något spännande. Snälla, snälla "spöke", om du finns, visa dig så jag får känna känslan av att det finns något efter döden. Att allt inte bara blir svart. Att vi lever vidare på en plats vi vill vara på och vakar över våra nära och kära. Men, deprimerande nog, så tror jag inte på ett liv efter döden. Om jag ska vara hundra procent ärlig. Jag tror inte på det förräns den dag någon överbevisar mig. Hittils har jag bara kännt mig bevisad till att det icke existerar.


För min döda morfar har sorgligt nog aldrig gett mig ett tecken på att han lever kvar. Natten tills hans dödsdag vaknade jag av en smäll i vardagsrummet. En bokhylla hade ramlat ner och vridit runt sig ett varv. I min hoppfulla fantasi ville jag tolka det som ett tecken, att nånting hände denna natt för 5 år sedan, och han vill visa att han finns. (på ett konstigt sätt, ja. Att välta en bokhylla känns inte så vackert, mer... onödigt. Vore bättre med att stearin från ljuset droppar ut på bordet och bildar en symboliskt text.) Hursomhelst. Jag vill se tecken i det mesta och började spekulera vilt.


Tills jag faktiskt såg min mamma i mörkret, sittandes på sängkanten och gasta: "Akta er för skyltdockorna, de lever!". Mina förhoppningar krossades, likt ett glas kastat ner i trappuppgången, och jag insåg att det var bara mamma som blivit vimsig av sömntabletter och vält saker i sömnen. Det var inte mer magiskt än så. Nog kan man påstå att det kan vara en aning kusligt att mitt i natten bli väckt av att det finns "levande skyltdockor" i lägenheten, men i mitt fall blev jag bara otroligt trött. Hade jag varit yngre hade jag trott att jag varit med i Silent Hill och börjat springa efter köttknivar och brödknivar och hysteriskt frågat "vart, vart?!". Nu gick jag bara och la mig istället.


  

Av Lina M - 3 november 2010 15:11

Tänk att det (oftast) ska finnas en kille eller en tjej som ska vara så jävla "rolig" eller möjligtvis "galen". Eller kanske klassikern, "bjuda på sig själv". Vet ni vad jag menar? Den här galningen som sätter på sig ett sexpack på huvudet, dansar med en lampa eller kanske byter kläder med nån? åh gud så tokigt, vara kille och ha en BH på sig? Tokiga Tompa liksom!


 Och jag vet inte vad som är värst. Personen som sätter på sig en cowboyhatt eller de som faktiskt uppmuntrar människan och kommer med kommentarer som "fan va galen du är asså! störtskön!! Asså han är helt crazy".Kanske tar ett kort, slänger upp på facebook och vill riktigt visa vilket galet skönt gäng vi är! Brudarna/grabbarna som verkligen kan festa! Festa hårt! Minst till krogen stänger, så man kan dra på någon skön efterfest. Kvällen är ju inte slut än! Där kan man kanske vara lite galen och lyssna på Aqua? Eller varför inte Spice girls? Helgalet ju! Det lyssnade ju småtjejer på under 90talet!??


Visst känner vi alla en sån? Eller åtminstonde har träffat på en sån? Kanske är ni såna själva? En rolig tjej? Bjuder på sig själv? Jag hoppas att folk finner lite insikt så småningom och skärper till sig. För jag får ont i magen av att se det där. Sätt er ner, drick eran jävla öl och ge fan i lampan/sexpack-kartongen/evelinas bh/lillesyrrans gamla toybox-skiva eller vad fan det nu kan vara. Ni skämmer ut er. Ni är inte roliga. Kör upp lampan i röven eller bajsa evelina i munnen istället. Då, kära vänner, är ni galna!

Puss och tack för mig!


  

Av Lina M - 3 november 2010 15:08

Hetare än solen - har du sett den än
rödare än själva aftonrodnaden
starkare än livet som den släcker ut
snabbare än tanken - sedan är det slut


Aska täcker jorden, lämnar inget spår
- Aska, som var kroppar, som var öppna sår
Till och med din nummerbricka, med ditt namn och kod
smalt och stelnade tillsammans med ditt blod

Andas du än? Lever du än?
Kanske blir du kvar till sista föreställningen...
Andas du än? Lever du än?
Kanske blir du kvar till sista föreställningen...

"Greatest show on earth" - där alla får en roll!
Vi agerar lik - och holkas ur som såll
Vi skall vara facklor - vi skall lysa opp
Sen skall vi bli änglar - få en annan kropp...

Applåderna har tystnat och ridån går ner
Föreställningen är slut - den visas aldrig mer
Dammet lägger sig när sista ljuset släcks
Alla sover nu - och ingen vill bli väckt
Mörkret är här - döljer vad ljuset sett
-föreställningen där allt var noggrant förberett

Så har den kommit nu tillslut
stunden som vi väntat på
men snart skall jag igen dit ut
till dig går min tanke då

Godnatt min älskling
snart så brinner sista ljuset ut
nu tar vi inga löften mer
Vår godnattvals - den är slut...

  

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards