linalicious

Direktlänk till inlägg 2 december 2010

Skitiga hissknappar

Av Lina M - 2 december 2010 21:37

Läste att hissknappar är 40 gånger skitigare än toalettsitsar. I en studie visade det sig att på varje centimeter av hissknapparna fann man 313 olika bakteriestammar, jämfört med 8 på motsvarande toalettsitsyta.


Hur känsliga är ni för bakterier? Vill ni gå på offentliga toaletter, eller håller ni er hellre? Hur känner ni av att ta i handtag osv? Jag själv har aldrig riktigt brytt mig faktiskt. Klart, jag vill nog inte pussas med tågstationens toalett men att sätta ner röven och pissa har jag inget emot. Så länge det är fritt från kiss på toalettsitsen osv...    Det kan ju vara lite äckligt...Vissa toaletter är ju riktigt sunkiga och det undviker man ju helst. Men en städad, fräsch toalett på t.ex en restaurang är ju till för alla, men jag har aldrig sett det som äckligt osv. Hur känner ni? har jag någon läsare som har bakterie-fobi? Har sett massa såna program på tv, t.ex Outsiders. Om sjukliga fobier. Tvätta händerna typ 120 gånger om dagen. Verkar jobbigt..?


  

 
 
Ingen bild

sandra

2 december 2010 22:24

Nåt jag inte klarar av är kundvagnar alltså... Läste nånstans att det är så mkt bakterier på dom att de kan framkalla förkylning... Har alltid mina jobbhandskar på mig om jag överhuvudtaget ska ta i e kundvagn. Sen hatar jag att ta i pengar med, usch. Men där slutar min rädsla för bakterier. :)

Lina M

2 december 2010 22:34

Oj jävlar? Det hade jag ingen aning om! haha. scary shit! Jag har aldrig handskar eller nåt på mig när jag handlar. Uhhh!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina M - 2 april 2018 17:02

Ny blogg, samma Lina. (fast ändå inte...)www.nouw.se/lieebliee ...

:s

Av Lina M - 10 december 2014 10:36

Musik är farligt för mig. Kan få mig att göra dumma saker

Av Lina M - 1 december 2014 19:01

Ett avsnitt av Morran och Tobias Shopping  

Av Lina M - 29 oktober 2014 14:27


Hämtat ut mitt nya pass idag. Åker till London nästa vecka... vill, vill inte.   ...

Av Lina M - 11 oktober 2014 16:43


Känns som att jag aldrig kommer läka :(

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards