linalicious

Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Peacetecken och High-Fives

Av Lina M - 29 november 2010 21:00

Varför gör så många "peacetecknet" med fingrarna på foton? Överallt, ser man folk göra peacetecknet. Fyfan vad det stör mig. Vart härstammar denna dumma jävla idé ifrån egentligen, och varför gör alla det?Ser bara larvigt ut.

Man ser det oftast på vimmelbilder tagna på krogen, eller folk på förfester. Egentligen så stör jag mig på alla sorters tecken med fingrarna på vimmelbilder. Personen visar bara osäkerhet framför kameran tycker jag, och man framstår bara som ett fån.

Någon som stör sig på detta fenomen? Eller vet varför folk gör så? (enda gången jag inte stör mig är nog när små japanska skoltjejer gör det. Då ser det bara gulligt ut.haha)


Vet inte vilka personerna på bilderna är. Men det är säker några partytjejer som heter Madde eller Emelie.


    


Och när jag ändå är igång vill jag även ta upp att jag stör mig på folk som ska göra "High Fives". Varför ska man hålla på med denna löjliga ritual? Så fort man rundat nån kona i brännboll, sjungit lite halvsnyggt i singstar eller vunnit någon annan lek eller tävling. Vad är grejjen med high fives? Man ska i ett laddad ögonblick slå varandras handflator mot varandra, perfekt synkat så att en ljudlig smäll uppkommer. Man visar på detta sätt att man är ett lag, att man är bäst, och att man är lite coolare än övriga världen.
Snälla nån, ja jag har kanske lite för lite problem här i världen, men jag hatar high fives. Själva rörelsen stör mig, jag tycker att den är rent ut sagt skittöntig.

 

Här har vi säkert 2 personer på firmafesten som vann frågesport-tävlingen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina M - 2 april 2018 17:02

Ny blogg, samma Lina. (fast ändå inte...)www.nouw.se/lieebliee ...

:s

Av Lina M - 10 december 2014 10:36

Musik är farligt för mig. Kan få mig att göra dumma saker

Av Lina M - 1 december 2014 19:01

Ett avsnitt av Morran och Tobias Shopping  

Av Lina M - 29 oktober 2014 14:27


Hämtat ut mitt nya pass idag. Åker till London nästa vecka... vill, vill inte.   ...

Av Lina M - 11 oktober 2014 16:43


Känns som att jag aldrig kommer läka :(

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards