linalicious

Direktlänk till inlägg 28 november 2010

Falska-ajdö-syndromet

Av Lina M - 28 november 2010 18:14

  

När man inte känner någon så väl och precis tagit ett fint, varmt farväl av den personen (kanske till och med kysst honom/henne) och sedan stöter man oväntat på samma person igen ett par minuter senare vid busshållsplatsen eller tågstationen. Jag vet inte varför, men det är alltid fruktansvärt pinsamt och det lätta angenäma samtalet 10 minuter tidigare är fullkomligt borta och man står och stirrar på spåren och tänker: "Kom igen då, tåget! För helsike, kom igen". Och när tåget eller bussen väl kommit så måste man säga farväl igen, och man försöker göra sig lustig över situationen genom att muntert säga "ja, hej då igen, då".


Kan inte förklara bättre. Känner någon igen situationen?


  

 
 
Ingen bild

sandra

28 november 2010 23:50

Haha du kunde inte beskrivit det bättre... En annan sak som också blir lite jobbig är (jag jobbar i butik) när man står i kassan och pratar lite med kunden, sen krånglar kortterminalen precis när man har slut på saker att prata om. Då drar man en sån där irriterande kommentar som ”haha ja han är visst lite trött idag” eller så säger kunden ”jaha, men det här blev ju billigt, höhö” jätte jätte irriterande :) Samtidigt som man tänker dötankar till ett elektronik-föremål...

Lina M

29 november 2010 11:22

Hahahah! Vem är du? Du verkar skitkul!

 
Ingen bild

sandra

29 november 2010 18:03

haha, tackar! Tycker själv jag är ganska skoj, vet inte om det är en bra eller dålig egenskap, satsar på det sistnämnda... Men jag tycker du är skitkul däremot, kom in på din blogg av en slump sen var jag fast. Relaterar till det mesta du skriver. Keep up the good work! ( eller hur man skriver ) :D

Lina M

29 november 2010 20:20

Klart det är bra :) Åhhh hoppas du följer mig varje dag! haha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina M - 2 april 2018 17:02

Ny blogg, samma Lina. (fast ändå inte...)www.nouw.se/lieebliee ...

:s

Av Lina M - 10 december 2014 10:36

Musik är farligt för mig. Kan få mig att göra dumma saker

Av Lina M - 1 december 2014 19:01

Ett avsnitt av Morran och Tobias Shopping  

Av Lina M - 29 oktober 2014 14:27


Hämtat ut mitt nya pass idag. Åker till London nästa vecka... vill, vill inte.   ...

Av Lina M - 11 oktober 2014 16:43


Känns som att jag aldrig kommer läka :(

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards