linalicious

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Såhär lägger du snygg ögonskugga!

Av Lina M - 24 november 2010 13:00

   

  • Börja med den ljusaste färgen på ögonskugga och täck hela ögonlocket hela vägen upp till strax under ögonbrynet. Du kan även lägga lite av den ljusare färgen på undersidan av ögonvrån.

 

  • Ta sedan den näst ljusaste färgen på ögonskugga och måla från mitten på ögonlocket och utåt. Lägg inte ögonskuggan lika högt upp mot ögonbrynet denna gång. Var noga med att övergången mellan färgerna blir snygg och naturlig. Använd en tops för att åstadkomma detta.

  • Till sist, ta den mörkaste ögonskuggan och lägg den vid yttre ögonvrån i en sorts uppåtgående triangel. Var även här noga med övergången mellan ögonskuggorna. Du kan också lägga lite av den mörkaste ögonskuggan under den undre fransraden så att den möter samma färg på ögonlocket. Var dock ganska lätt på handen så att resultatet inte blir alltför hårt och kantigt.

  • Detta är det snyggaste sättet att måla ögonskugga enligt mig!   

     

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av Lina M - 2 april 2018 17:02

    Ny blogg, samma Lina. (fast ändå inte...)www.nouw.se/lieebliee ...

    :s

    Av Lina M - 10 december 2014 10:36

    Musik är farligt för mig. Kan få mig att göra dumma saker

    Av Lina M - 1 december 2014 19:01

    Ett avsnitt av Morran och Tobias Shopping  

    Av Lina M - 29 oktober 2014 14:27


    Hämtat ut mitt nya pass idag. Åker till London nästa vecka... vill, vill inte.   ...

    Av Lina M - 11 oktober 2014 16:43


    Känns som att jag aldrig kommer läka :(

    Presentation

    Fråga mig

    165 besvarade frågor

    Omröstning

    Tror du att du kommer att dö ung?
     Ja
     Nej

    Kalender

    Ti On To Fr
    1
    2
    3 4
    5
    6
    7
    8 9 10 11
    12
    13
    14
    15
    16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30
    <<< November 2010 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    RSS

    Besöksstatistik

    Besökare

    Följa?

    bloglovin

    Bloggvärde


    Ovido - Quiz & Flashcards