linalicious

Direktlänk till inlägg 19 november 2010

Storstadsproblem

Av Lina M - 19 november 2010 16:20

Ni som bor i storstäder

 

Typ Stockholm eller Göteborg. Är det inte jobbigt med alla affärer som finns? Haha. Det här låter säkert jätteweird. Men om vi säger såhär. Jag bor i Västerås. Här har vi Gina Tricot, New Yorker, HM, Cubus, JC, Rockzone (urgh) Lindex, Carlings plus en massa småbutiker. När jag kör "en dag på stan" för att inhandla kläder brukar jag bara besöka Gina, HM och New yorker. (vad har jag för val om jag inte kan beställa?) Men, det jag vill få sagt är: När jag går i dessa 3 butiker brukar jag oftast hitta imellan 1-5 plagg jag vill i varje butik. Och självklart har jag inte råd med det. Så jag får beslutsångest vilket plagg jag ska köpa. Tänk er då hur jag är när jag besökt t.ex Göteborg. Alla butiker! Shock!! (nu menar jag butiken. Men det är ju en "chock" i sig alla butiker också. haha. lantis.) När jag var där så fanns det typ 10000 butiker, och jag ville ha mellan 10-20 plagg i varje affär. Minst. Där snackar vi beslutsångest! Jag skulle aldrig palla att bo där och köra "en vända på stan" för att inhandla kläder med allt de där att välja ibland! Så jag tycker på ett konstigt sätt att det är skönt att jag bor i Västerås där jag inte har så mycket valmöjligheter. Jag är ganska kluven av mig.

 

Hur hanterar ni detta, storstadsbor? Är nyfiken.   

 

  

 
 
bell

bell

19 november 2010 20:34

Jag bodde hos pappa i bålsta och där är det "LITET" det finns typ lindex, intersport, veromoda och dressman som klädaffärer och ICA O Lidl som mataffärer!! :s
Sen flyttade jag till mamma och jag är nu istan (går i skola väldigt nära sthlm) ganska mkt och när jag är där vill jag ha en massa kläder varenda gång hehe :P men det jag brukar göra är att kolla men, inte köpa nått.. för att planera det jag verkligen behöver! men om jag t.ex
vill ha 2 saker och kan bara välja 1 så brukar jag tänka vilken behöver jag mest?, kommer jag använda det här eller det där mest? och sånt (typ)!!jag har en enorm beslut ångest när det gäller ALLT vilket gör att det tar en lååång tid när jag är i stan ..men men.. tack vare att jag "planerar" gör så att jag vet vad jag behöver så man inte köper onödiga saker som jag aldrig kmr att använda.
Visst det händer att jag verkligen vill ha nått men inte behöver det!! och då får jag verkligen tvinga mig själv att inte köpa det och nästan "dra mig själv ut ur affären" hehe :P :P

Jag brukar ofta vara istan så mkt jag kan.. för jag lär mig och blir mera van att stå emot!! vilket är sjukt jobbigt men, det hjälper. Förut kunde jag nästan inte åka till stan för jag ville verkligen ha ALLT och kunde inte stå emot så det slutade med att man blev pank på direkten :s (inte bra) men nu så har man lärt sig lite mer, när man har blivit mer van :-o så är/gör jag iaf ;)

http://blogg.veckorevyn.com/bell

Lina M

20 november 2010 15:56

Hahah! "dra mig själv ur affären". Jotack, det där känner man igen. Gäller att kunna hålla sig i styr. Svårt... Bålsta har jag varit i. Verkade inte speciellt kul! Då kanske Sthlm är att föredra?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina M - 2 april 2018 17:02

Ny blogg, samma Lina. (fast ändå inte...)www.nouw.se/lieebliee ...

:s

Av Lina M - 10 december 2014 10:36

Musik är farligt för mig. Kan få mig att göra dumma saker

Av Lina M - 1 december 2014 19:01

Ett avsnitt av Morran och Tobias Shopping  

Av Lina M - 29 oktober 2014 14:27


Hämtat ut mitt nya pass idag. Åker till London nästa vecka... vill, vill inte.   ...

Av Lina M - 11 oktober 2014 16:43


Känns som att jag aldrig kommer läka :(

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards