linalicious

Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Rollercoaster Tycoon

Av Lina M - 17 november 2010 17:50

Jag har aldrig blivit så besatt av ett spel som av "Rollercoaster Tycoon".  Både 1an, 2an och 3an, alla lika bra. Jag hoppas verkligen på en uppföljare, nummer 4. Som jag dessvärre läste skulle kommit ut men inte gjorde det. Damn it! Det finns ju förfan inget bättre spel. Haha. (Silent Hill och Resident Evil är iofs väldigt close.) Sist jag lirade RTC så spelade jag 7 timmar utan avbrott. 7 jävla timmar! Som om jag hamnat i någon slags trans.Det är så härligt att bygga upp allting. Åk-attraktioner, matställen, souvenirer, toaletter, bankomater, informations-kiosker, pynta med utsmyckningar, anställa städare, vakter, mekaniker och underhållare. Ge dem fasta patrulleringsområden så man inte får klagomål på nedskräpning, vandalism, trasiga karuseller eller att det är allmänt trist.


Allt byggs upp med tanke bakom det hela. Jag gillar att inte bara "slänga dit" allt, jag vill gärna göra det snyggt. Jag gillar att ha separata områden med matställen, i samma stuk. Till exempel ett område med korv, hamburgare, kebab och läsk. Ett ställe med kringlor, sockervadd, äpplen och godis. Ett ställe med hattar, t-shirts och parapyler till försäljning. Allt är strategisk uppbyggt. Det ger mig en kreativ tillfredsställelse. Uppdragen är roliga också! Få ett visst antal besökare, en viss rating eller tjäna en viss summa på berg-och-dal-banorna. Jag gillar när det blir utmaningar.


Skillnaden från 1an och 2an till 3an är att i nummer tre kan man åka karusellerna själv. Man kan sitta i, sett från ett 3D-format. Det är ganska kul att åka sina egna attraktioner! Haha. Jag växer aldrig ifrån tivolin. Har varit bland det roligaste som finns sen jag var typ en halvmeter hög. Det sprätter i kroppen av lycka när jag befinner mig på ett nöjesfält. Jag undrar om jag alltid kommer att älska det. Tyvärr har jag fan inte råd att åka iväg på sånt så ofta, så jag får nöja mig med det jag får. Rollercoaster Tycoon!!   


  

 
 
Lolla

Lolla

17 november 2010 18:38

har du de på CD eller har du laddat ner spelet från internet ? :D

http://www.lollaa.bloggplatsen.se

Lina M

17 november 2010 21:21

Har på CD :)

 
tovizz

tovizz

21 november 2010 12:45

jag älskar det me!

http://www.tovizz.bloggplatsen.se

Lina M

21 november 2010 16:51

haha bäst :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina M - 2 april 2018 17:02

Ny blogg, samma Lina. (fast ändå inte...)www.nouw.se/lieebliee ...

:s

Av Lina M - 10 december 2014 10:36

Musik är farligt för mig. Kan få mig att göra dumma saker

Av Lina M - 1 december 2014 19:01

Ett avsnitt av Morran och Tobias Shopping  

Av Lina M - 29 oktober 2014 14:27


Hämtat ut mitt nya pass idag. Åker till London nästa vecka... vill, vill inte.   ...

Av Lina M - 11 oktober 2014 16:43


Känns som att jag aldrig kommer läka :(

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards