linalicious

Direktlänk till inlägg 19 december 2010

Klarblåa linser

Av Lina M - 19 december 2010 00:01

Jag har suttit här och suktat efter blåa linser hela kvällen. Och det ska vara blå blå blåååå, intensiv blå!

Har inte råd precis just nu, men efter jul.

Vad tror ni? Skulle jag passa i så pass blåa ögon? Eller tycker ni att det är fult med sån "onaturlig" blå?

Just nu har jag någon slags mellangrön ögonfärg, men den varierar i olika ljus. Ibland mörk ibland ljus. Men känner att jag vill gå mer åt blåa hållet! Läckert som fasiken   


Någon läsare som använder linser? Trivs ni? Blir första gången för mig.

Är det svårt att sätta i? Har läst massor om linser, men som jag skrev; Aldrig utfört i praktiken. Uppfattade det som att det kan vara krångel med att sätta in i början, kan skava och dylikt men att man vänjer sig och lär sig med tiden?

 

Såhär ser dem ut i alla fall:

  

 
 
Natha

Natha

19 december 2010 18:12

Dösnygga linser, till att börja med!
Detdär med att det kan vara krångel och att det kan skava stämmer till viss del.
Jag har flitigt använt färgade linser under det senaste året, och jag uppfattar det onekligen lättare att sätta i och ta ur dom nu.
Det som är krångligt, är ju att man är inte vidare van vid att stå och peta sig själv i ögat med en lins. Men man vänjer sig och lär sig ganska snabbt ;)
Det kan skava och irritera lite, men det är samma sak där. Efter ett tag är det ingenting man noterar.

http://nathas.webblogg.se

Lina M

19 december 2010 19:01

Okej. För jag tycker det är superkul att kunna ha möjlighet att byta ögonfärg!! :) Vad kör du för linser? Genomskinliga eller färgade? :)

 
Ingen bild

Cassi

20 december 2010 15:58

Jag har haft linser i drygt 6-7 år skulle jag gissa på. Och jag kan ju säga att jag fortfarande har problem med dom, inte att få in och ut, men dom skaver. Men det är väl bara att bita ihop och sen skaver dom inte på alla.
och att stoppa i dom var typ svårt första dagarna bara :) Iofs har jag inte färglinser men kan inte tro det är någon direkt skillnad!

Lina M

20 december 2010 16:22

Okej. Jobbigt att det skaver :( Verkar obehagligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina M - 2 april 2018 17:02

Ny blogg, samma Lina. (fast ändå inte...)www.nouw.se/lieebliee ...

:s

Av Lina M - 10 december 2014 10:36

Musik är farligt för mig. Kan få mig att göra dumma saker

Av Lina M - 1 december 2014 19:01

Ett avsnitt av Morran och Tobias Shopping  

Av Lina M - 29 oktober 2014 14:27


Hämtat ut mitt nya pass idag. Åker till London nästa vecka... vill, vill inte.   ...

Av Lina M - 11 oktober 2014 16:43


Känns som att jag aldrig kommer läka :(

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards