linalicious

Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Film är sämst på bio

Av Lina M - 9 december 2010 17:45

Jag hatar att gå på bio.

Återigen har jag sagt nej till att gå på bio gratis. Jag säger alltid nej. Anledningen är att film inte är bäst på bio. Tvärtom, det är hemskt.

 

Att hyra film innebär att man kan t.ex hyra 4 filmerlovefilm.se och ha i princip så länge du vill. Det kostar 99 kr. Och då kan du se filmerna flera gångar om du vill. Bio kostar 90-105 kr, men vad får man för det? Du får se filmen en jävla gång!

 

Till skillnad från TV-fåtöljen eller soffan är inte SF:s biosalonger särskilt bekvämt. Hårda jävla dynor som är korta i ryggen och mina långa ben mosar rätt in i stolen framför.

 

Och människor. Vad har vi då för irriterande typer? Jo, vi har de unga tjejerna som skriker hela tiden (om det är en skräckfilm. fast iofs, det gapar väl nästan alltid ändå? ingen skillnad). Varför ska de se skräckfilmer om det törs? Klart man ska få hoppa till i en skräckfilm men att hela tiden sitta och gasta "aaahhmen fyffan va äääckliiiiigt!", det tröttnar man fan på. Och självklart ska mobilen fram och blippas på. Skicka 140 sms. Fyfan i helvete.

 

Och vissa människor går till bion bara för att sitta och pussas högljutt i biosalongen känns det som. De betalar alltså en hundring var för att få pussas, något som de kan göra gratis utanför bion och då utan att det stör.

Nonchalant och ouppfostrat.. Trött på de där jäkla smaskandet precis i örat.

 

Vi har lyckats landa på månen, men vetenskapen har fortfarande inte lyckats uppfinna godisförpackningar som inte prasslar.

 

Prassel, prassel, prassel, smask smask.

Svagt gjort asså.

Ensam hemma är bäst att se på film. Helt klart.

Och jag skiter i att skärmen är typ 500 gånger större på bio än på min TV. Inte värt det.

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina M - 2 april 2018 17:02

Ny blogg, samma Lina. (fast ändå inte...)www.nouw.se/lieebliee ...

:s

Av Lina M - 10 december 2014 10:36

Musik är farligt för mig. Kan få mig att göra dumma saker

Av Lina M - 1 december 2014 19:01

Ett avsnitt av Morran och Tobias Shopping  

Av Lina M - 29 oktober 2014 14:27


Hämtat ut mitt nya pass idag. Åker till London nästa vecka... vill, vill inte.   ...

Av Lina M - 11 oktober 2014 16:43


Känns som att jag aldrig kommer läka :(

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards