linalicious

Direktlänk till inlägg 3 december 2010

Era bästa resor?

Av Lina M - 3 december 2010 13:55

Mina två bästa resemål var garanterat England och Polen.

 

När jag åkte till London så fick jag flyga för första gången i mitt liv. Var livrädd. Men det gick ju bra i alla fall, haha. Men sjukt läskigt. Är ni flygrädda?

De hade så grymt häftiga butiker! Man blev helt galen imellanåt. Var så mycket, överallt. Värsta fina lyxbutikerna, och goth-affärer och allt möjligt. Bodde på hotell och käkade fish and chips. Gjorde även en spontan tatuering där. Jag lurade dem och sa att jag var 18, fast jag egentligen var 16. Men de trodde på mig eftersom jag hade överarmen tatuerad. Så jag gjorde en gaddning på ryggen. En liten jävel. Som kostade mig 980 spänn! Snacka om jävla rån, haha. Men var så jävla roligt. Glömmer aldrig den resan!

 

Jag, tillsammans med tatueraren i London. Och jaa, pattarna är ute eftersom jag var tvungen att dra ner linnet för att han skulle gadda min rygg. Var inget olämpligt som försegick.

  


 

Anledningen till att jag tyckte att Polen var så fantastiskt var att jag besökte Auschwitz. Det var verkligen en upplevelse. Synd var att vi hade en guide och jag blev stressad av honom. Han babblade för mycket och hade väldigt bråttom runt. Fast han berömde ju mitt knallröda hår iofs . Han hade aldrig sett någon liknande! haha. Söt. Jag ville gå runt i lugn och ro och inspektera. Men var där i nästan 3 timmar så hann se allting ändå. Fast hade gärna stannat längre. Känns hursomhelst skithäftigt att ha varit där på riktigt.


Några bilder från när jag var i Auschwitz.

     

Jag vid dödsmuren. Röhårig med flipflop-tofflor

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina M - 2 april 2018 17:02

Ny blogg, samma Lina. (fast ändå inte...)www.nouw.se/lieebliee ...

:s

Av Lina M - 10 december 2014 10:36

Musik är farligt för mig. Kan få mig att göra dumma saker

Av Lina M - 1 december 2014 19:01

Ett avsnitt av Morran och Tobias Shopping  

Av Lina M - 29 oktober 2014 14:27


Hämtat ut mitt nya pass idag. Åker till London nästa vecka... vill, vill inte.   ...

Av Lina M - 11 oktober 2014 16:43


Känns som att jag aldrig kommer läka :(

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards