linalicious

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Lina M - 1 december 2010 11:34

Idag till lunch tänkte jag för en gångs skull vara lite nyttig och göra en kycklingsallad. Det är rätt mumsigt! Blir att ta på sig kappan och knalla till Hemköp om ett tag! Tänkte göra en kycklingsallad bestående av:

Kyckling (näääähee?)
Isbergssallad

Tomat

Majs

Avocado

Röd lök

Mango chutney

Krutonger (små rostade brödbitar i kuber)

Vitlöks-dressing (eventuellt hemmagjord. Väldigt simpelt. Creme fraiche och vitlök.)


Låter väl helt okej? och en kexchoklad eller två till efterrätt   


  

Av Lina M - 1 december 2010 11:17

Var det bara jag som ville se ut som Ariel när jag var liten? Tyckte att hon var helt bedårande med sitt långa röda, hårsvall. Jag ville också ha långt, tjockt rött hår. Men det fick jag inte för mamma. Fick ha två såna där rosa "mascara-slingor" i luggen bara. Min dröm var spolierad. Sen blev jag äldre. Blev 14 och färgade håret knallrött. Gjorde revolt, och ingen kunde hindra mig. Jag var lycklig. Äntligen fick jag mitt ariel-hår som jag längtat efter så länge.


Förresten, krabban Sebastian är så jävla sweet!   

Blir nog kolla Den lilla Sjöjungfrun 1 & 2 idag. Mysiga filmer! Väcker barndomsminnen.


  

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards