linalicious

Alla inlägg under augusti 2011

Av Lina M - 10 augusti 2011 12:29

Plockade undan lite i rummet. Var som en krigszon, kom knappt fram. Under en klädhög fann jag en halv cheeseburgare. Den var hård som betong. Jag vet inte hur länge den har legat där, eller hur den har hamnat där. Jag har svårt att föreställa mig att jag med flit skulle dissa andra halvan. Jag måste ha somnat med den i handen och sen lagt en massa kläder över den... eller nåt.... Jag förstår faktiskt inte det här.


Igår träffade jag Emelie och Bettan. Bettan bjöd på öl och dammsugare. (såna man äter alltså). Jag tog varken öl eller dammsugare. Duktig tjej... Sen tog vi en promenad till Coop, där jag köpte 6 stycken filmer. Bland annat ett Will Ferrel-kit med Anchorman och Old school. Jag är glad att jag upptäckt Will Ferrel och John C Reilly. Vart har dem varit hela mitt liv? Hur kan jag ha missat?


Efter vi handlat film så satte vi oss på fiket. Emelie käkade räkmacka. Jag drack kaffe. Bettan fick varken kaffe eller räkmacka...Sen började vi promenera tillbaka mot skjutis, och då började det spöregna och åska. Lät som att nån blev dödad lite längre bort. Helt hysteriskt skrik. Vissa är verkligen rädda för åska... Jag personligen bryr mig inte så mycket. Tycker dock att det är jävligt mäktigt.


För ett tag sedan försökte jag att bli blond. Det blev inte som jag ville. Istället för att få den där "vit-silvriga" tonen så fick jag pissgult :) Inte så jävla glamouröst. Var ute och gick i skogen med giftpinnen.

 

Av Lina M - 7 augusti 2011 19:06

En ***** sitter i en limousin.

"Sånt där tycker vi inte om".


Var en trevlig kväll. Igår hälsade jag på farsan och balto, alltid mysigt. Dock så terroriserar balto mig varenda morgon, men det är det värt. Kollade Texas chainsaw massacre. Speeeeennande!


Ska lägga mig tidigt ikväll. Känner mig bitter. Som vanligt.

På fredag drar jag till Helsingborg & Danmark. (Igen.) Så jävla skönt.


 

Av Lina M - 6 augusti 2011 11:47

Tyckte om den här dokumentären med Bill Maher, där han åker runt och driver med religiösa människor, sekter och annat trams och ställer dem mot väggen. Ganska komiska och tänkvärda saker i filmen, något man borde se om man tycker det är intressant att veta vad såna där människor har för svar på att någon har bott i en fisk och att ormar kan prata, jungfrufödelse och annat galet. Oftast finns det inte så bra svar märkte jag... haha. Så fult. Gillar dokumentärer, speciellt när det är lite komiskt.


 

 

träffar jesus...

Av Lina M - 5 augusti 2011 09:42

Jag och en kompis diskuterade det här med att verka snäll enbart för sin egna vinning. Ett exempel. Hon vill träffa en kille som säger att han ska jobba natt frivilligt för att tjäna lite extra pengar. Han medger även att han är trött, men det kan ju som sagt vara bra med extra pengar. Hon vill ha ett ligg. Så hon säger: "man ska inte jobba när man är sådär trött, det är inte värt pengarna, du måste ta det lite lugnt! Kom hit istället så kollar vi film. Spar på krafterna inför nästa vecka, slit inte ut dig, ohälsosamt, blablabla", när hon egentligen skiter fullständigt i om han får ont i ryggen eller är trött. Hon vill ju bara ha kuk. Då verkar hon väldigt snäll och omtänksam, när hon egentligen bara är egoistisk och vill få ut någonting av det själv. Eller som vissa människor ringer till mig helt plötsligt och säger "åhh hej lina, det var så länge sen vi sågs, jag saknar dig! hur ääääär det med dig? ska vi hitta på något?", sen får man reda på att personen i fråga ringer enbart för att alla hennes/hans vänner är bortresta den helgen och hon/han inte vill vara själv. Då kör man "snälla kortet" enbart för att vinna något på det själv. Man spelar en vänlig roll. Det är ganska fult gjort, men jag tror att människor gör det oftare än dem själva inser. Människan är ett så kallat "överlevnadsdjur" och man gör mycket för sig själv. Jag är väldigt skeptisk till när folk verkar bry sig om mig. Det finns oftast en baktanke i det hela. Och ja, jag medger att det finns en del genuint rakt igenom snälla människor, men det finns inte många såna i mitt liv. Jag litar inte på någon. Människor är sluga. Och jag vet ju hu det är själv. Jag har också låtsat brytt mig för att jag kommer tjäna något på det. Fyfan för mänskligheten egentligen. Vi är piss. Vi äter, skiter, sover, knullar, dödar. Beter oss som riktiga svin. Vart är alla bra människor? Någ0n som inte spelar snäll och omtänksam, utan faktiskt är det?


 

old picture

Av Lina M - 5 augusti 2011 09:26

Inatt drömde jag en sån vacker dröm. Jag och en partner samarbetade tillsammans med ett hagelgevär. Vi var på ett hotell och sköt människor. Jag kände mig så viktig. Så fort någon slog mig eller kallade mig elaka saker så kom min partner och sköt honom/henne. När vi kände för att bada och poolen var upptagen så sköt vi dem också. Aldrig känt mig så mäktig och älskad. Det låter kanske inte så vackert men det var en sådan team-känsla. När vi gick ute på stan så var staden inavderad med jätte-zombies och då fick vi tillgång till ett raket-gevär (precis som i RE) och fick skjuta på dem. Var riktigt spännande. Det bästa vara att jag visste att vi aldrig kunde dö, eftersom det var ett spel. Jag råkade bli skjuten av misstag på hotellet en gång, men då sa jag bara "starta om spelet förfan!!!", så började vi om. Så kunde vi döda lite mera. Det som var fint var att han dödade för min skull. Det var någon blond kille som försökte tvinga mig att ligga med honom, och jag ville inte det. Pang. Skott i skallen bara. Död. Någon brud snodde mina nya leggings och vägrade lämna tillbaka dem. Pang. Skott i skallen bara. Död. Saknar den drömmen. Tråkigt att vara vaken. Jag undrar om någon skulle döda för min skull i verkligheten? Ok, kanske inte för ett par stulna leggings, det känns mest bara onödigt och dramatiskt, men om nån var riktigt riktigt elak mot mig? Det är mycket mera romantiskt än en blombukett, trerättersmiddag och choklad.


Jag och min partner. Jag står i bakgrunden, lite osäker men ändå så jävla full i fan

 


Tror att jag har spelat för mycket Resident Evil i mina dagar.....

Av Lina M - 2 augusti 2011 10:06

Idag drar jag till Enköping. Ska bli mysigt.


jag, maria, hutta och mickis

 

SAW

Av Lina M - 2 augusti 2011 10:01



Någon som spelat SAW eller SAW 2 till datorn, xbox 360 eller ps3? Är det bra? Finns på spelbutiken.se för 198 spänn nu, så funderar på att slå till. Har kollat en snutt på en walk trough, och jag tycker det verkar coolt! Det finns alldeles för få skräckspel. Gör mer sånt!!



Av Lina M - 1 augusti 2011 16:22

Världens jävla finaste ring!!!!! ÄR SÅ KÄR.


Hittar inte på någon svensk sida, och ogillar att beställa från andra länder. brukar blir så dyrt och krånligt :(


 

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards