linalicious

Alla inlägg under augusti 2011

Av Lina M - 24 augusti 2011 10:09

Jag har börjat gilla duschmössor väldigt mycket. Mina problem är lösta. Slipper blöta ner mitt röda hår så färgen åker ut när jag duschar. Och ja, sen ser jag ju ut som en tattare i håret när jag bara tvättat det 1-2 gånger i veckan, men frisörer har minsann sagt att man inte ska tvätta håret för ofta för att det blir uttorkat och slitet då.

Duschmössor är en välsignelse för alla rödtottar. Man kan liksom leka shampo/smink/hudkräm-reklam i duschen utan att behöva oroa sig. Jättekul eftersom jag har en spegel i duschen. Man känner sig som en reklam-kvinna när vattnet rinner i ansiktet och man viskar "because you´re worth it..." i spegeln. Eller sjunger "its raining men" med duschmössan som ett affro på huvudet. Love it.

Duschmössor är så underskattat. Alla säger att det är "fult" :( Och det är nog lite fult. Men ack så praktiskt.


Jag har en med prickar på.

Av Lina M - 24 augusti 2011 09:52

Igår kollade jag lite på nya programmet "True Talent". Jag hejjar lätt på Dimitri Keiski. Han var så söt i sina polisonger och sin keps. Och han sjöng fint :) Blev lite uppe i varv i soffan. Tänkte att om han inte går vidare så ska jag spränga kanal 3.


Tyckte lite synd om snubben som sjöng "Sex is on fire" och ingen jävel vände sig om. Så jävla fail. Jag skulle bli lätt självmordsbenägen efter en sån grej. huuh. Fatta att behärska nervositeten på det där viset och ställa sig o sjunga, och sen bli totaldissad. Det är ju fan psykisk tortyr med såna där program egentligen... Men jag antar att man får "skylla sig själv". Är väl lite så som i klassiska citatet: "Ger man sig in i leken får man leken tåla". Är ju ingen som tvingat dit dem. Men ändå.  Fick lite ångest och spillde ut kaffe i soffan.


Får se om jag kollar på nästa avsnitt ikväll. Men får nog inte se någon Dimitri ikväll :( Men jag ska hejja på honom iaf. Min favoritponke.


jag gillar polisonger

 

Av Lina M - 23 augusti 2011 13:47

Har fixat MASSOR med filmer där Will Ferrel eller John C Reilly agerar i huvudrollerna. Gryyyymt! Får bli min kväll sen :) Dem killarna räddar verkligen min dag :) Nu ska jag bara slappa eftersom jag vart så jävla hurtig i morse.


Ska dricka upp mitt kaffe och kolla lite på "Bonde söker fru fitta". Sen duscha.

 

Av Lina M - 23 augusti 2011 13:40

Fan vad jag älskar Överskottsbolaget. Så jävla fyndigt. Asmycket bra film och annat kul :) Verkligen en underskattad affär. Och jag är grymt avundsjuk på Emelie som drar iväg till London redan på torsdag ;( Vill också till London. Fusk.


Idag har jag varit så hälsosam och duktig. Ätit vitaminer och tränat :$ Vad har hänt med mig?!


Snacka om att jag inte super lika ofta längre. Förut drack jag 2-5 gånger i veckan. Nu är det MAX två gånger i veckan som vanligast. Det känns skönt att ha dragit ner lite.


Är väldigt nyfiken på min meditations-kurs som sätter fart nästa vecka. Har undrat länge om det kan vara något för mig, och jag tror fan det. *Sönderstressad*.... Trots att jag inte gör ett skit haha. Weird.


Kanske ska börja praktisera på nåt ställe i vinter. Få någon form av daglig aktivitet och rutin. Har ju gått hemma som en jävla zombie  i över ett år.


gammal bild... var kanske 15-16 år... läskigt..blont hår...

 

Av Lina M - 22 augusti 2011 19:32

Åh, vad jag älskar min mormor! Hon har varit så jävla snäll idag. Har fått ett par nya skor. (Typ svarta sneakers/skate-skor. Perfekt för promenader, så grymt sköna!) Sen fick jag en skiva, 7 böcker, 5 energidrickor, ett fint anteckningsblock och en kebab med bröd! Så jävla bäst :) Ska åka och sova över hos henne en helg om två veckor. Då kan vi spela poker och dricka massa kaffe. Man ska verkligen uppskatta och värdesätta sina mor och far-föräldrar medans de lever. Jag ångrar att jag inte hann vara med min morfar mer. Så ledsen över att han dog. Är iaf väldigt glad över att mormor lever, och hon är bäst.

Av Lina M - 22 augusti 2011 19:18

Några favoriter...


Favorit-skådespelare: John C Reilly eller Will Ferrel

Favorit-författare: Marian Keyes

Favorit-mat: Köttbullar, potatis/potatismos, lingonsylt och brunsås (klassiska IKEA-köttbulletallriken)

Favorit-dryck: Energidricka

Favorit-tvspel: Resident Evil eller Super mario

Favorit-dataspel: Rollercoaster Tycoon

Favorit-djur: Katt eller hund. Men lutar nog mest åt hund. Speciellt schäfrar.

Favorit-hemsida: Tradera

Favorit-programledare: Filip och Fredrik. Framförallt i 100 höjdare.

Favorit-karaktär: Jason Voorhees såklart

Favorit-Astrid Lindgrenkaraktär: Karlsson på taket, lätt.


 

Av Lina M - 22 augusti 2011 11:52

Liten sammanfattning av senaste veckorna...


Har ju varit i Helsingborg igen, och det var sjukt nice :) Besökte "Kärnan" och käkade glass bland annat...

 

Har varit med min favorit-vovve som såg riktigt galen ut imellanåt

 

Varit med Emelie och handlat lök på Hemköp

 

Umgåtts med Suss, mickis, emelie och niclas. Det var kul. Dansade till Abba och och var självgoda

 

Varit lös på Bankiren

Tittar när Christian har uppträdit med sitt band... Fullt ös...

Träffade även Hästen... det var ju minst sagt en... unik upplevelse... 

 

Varit på långpromenad i skogen och gått förbi detta som jag beundrade

 

Blev glad.

 

Inte ofta man ser graffiti som man tycker är riktigt snygg ;(

Jag kände mig nästan som om jag var i ett fantasiland.. ja jag vet, det krävs inte mycket för att jag ska känna mig pundig

Av Lina M - 20 augusti 2011 15:33

Emelie och jag handlade på Hemköp. Emelie gick runt med vagn på hjul som var ansedd för barn. Var typ 75 cm hög och hade en flagga. Såg lite dumt ut. Hon skulle göra egen fiskgratäng. Frågade om jag ville ha. Jag sa nej. Inte för att jag inte litar på hennes köks-kunskaper...


Hon kommer hit ikväll. Vi ska försöka dansa Zumba. Fyfan vad fult. Jag testade det förra veckan. Såg mer ut som jag gjorde fågeldansen...


Och jag måste bara meddela att jag älskar Betty White. Hela världens gulletant! Så söt. Och charmig. En sån mormor vill jag bli. En tant med ruter i.


 

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards