linalicious

Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

Grow up

Av Lina M - 13 juni 2011 10:14

Jag är rädd för att bli vuxen. Ta så mycket ansvar, och inte kunna skylla på någon annan eller att man var "ung & dum". Känns som att ni när man passerat 20års-strecket så blir man genast vuxen på riktigt. Kommer bli läskigt att betala räkningar, att oroa sig över pengar, att laga mat, städa, diska, handla, bädda och tvätta själv. Visst, ingen kommer tvinga en, men om man inte vill bo i en svinstia så måste man nog anstränga sig lite. Plus att jag är en riktig chicken när jag är ensam på nätterna. Jag får för mig att det är någon i lägenheten/huset som vill stycka mig. Blir helt paranoid och kan börja ta fram knivar för att "beväpna mig" eller springa rätt ut bara och skrika. Ser nog lite ut som i tavlan "skriet", haha. Helt hysteriskt. Tror att jag har sett för mycket skräckfilmer som barn. I min värld så finns bara ond, bråd död. haha. Varför kan jag inte insè att folk skiter i mig. Det är ingen som vill bryta sig in här och äta upp mig. Blir galen. Jag borde snarare oroa mig för att jag är ganska ensam. För det är så verkligheten är. Men i min fantasivärld så kommer jag träffa på Leatherface under sängen. Och det är som vanligt, jag både vill och inte vill träffa på en mördare. Det är spännande, men kanske inte lika spännande att få halsen avskuren. Men jag skulle få mitt "livs historia" att berätta för barnbarnen ,om jag får några. "Jag blev jagad i min lägenhet av en 2 meter lång man med motorsåg och ett ansikte av död människohud." Det vore fan nåt. En riktig... thriller-berättelse... Men om jag ska vara realistisk så kommer jag nog bara få berätta för barnbarnen att jag satt hemma och kollade på dåliga tv-serier hela dagarna och överkonsumerade bearnaiessås.

Life is booooring.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina M - 2 april 2018 17:02

Ny blogg, samma Lina. (fast ändå inte...)www.nouw.se/lieebliee ...

:s

Av Lina M - 10 december 2014 10:36

Musik är farligt för mig. Kan få mig att göra dumma saker

Av Lina M - 1 december 2014 19:01

Ett avsnitt av Morran och Tobias Shopping  

Av Lina M - 29 oktober 2014 14:27


Hämtat ut mitt nya pass idag. Åker till London nästa vecka... vill, vill inte.   ...

Av Lina M - 11 oktober 2014 16:43


Känns som att jag aldrig kommer läka :(

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards