linalicious

Direktlänk till inlägg 10 juni 2011

GI-shit

Av Lina M - 10 juni 2011 12:45


Ger upp det här med GI-diet/låg kolhydrat-intag. Hart lärt mig att min kropp inte fungerar då. Blir hungrig som ett jävla as på kvällarna och nätterna och kan vräka i mig skit. Om jag får äta mättande saker som pasta och potatis till kvällsmat kan jag nog hålla mig bättre. Dessutom älskar jag pasta, potatis, bröd och ris och kan nog inte tänka mig ett liv utan det. Skulle kanske funka ett halvår, men inte för resten av mitt liv. Och det är viktigt att skapa rutiner i sitt liv och hålla det för att behålla sin form och hälsa.



Tanken var att gå ner några kilo jag gått upp sista halvåret, ingen jättepanik för min del, är inte så ytlig som man kan tro. Är absolut ingen tränings-och sallads-människa som strävar efter att vara superskinny. Har inga problem att ha några kilo extra. Vill bara inte ha fööör många kilo extra, och det har mest att göra med att min kondition är sjukt jävla dålig. Vill inte flåsa som en maratonlöpare efter att springa sista metrarna till bussen. Sen finns alltid de snyggaste kläderna i 38or. (lite ytlig får man vara, fniss)



Sen ni som läst min blogg vet att jag tycker det är sjukt tramsigt att gnälla om att man är tjock osv, framförallt när man inte har någon jäkla fetma. 5-10 kilo extra är helt okej enligt mig. Hellre det än 5-10 kilo för lite. Så jag kommer nog äta vadfan jag vill, men se till att röra på mig mer. Och det är så satans tråkigt, men man får försöka sysselsätta sig med något på vägen... Gå ut och gå samtidigt som man lyssnar på en ljubok, sin favoritmusik eller varför inte köpa en crosstrainer (som jag har stående, dammig och använd som klädhängare) köra 30 min och kolla på en bra film eller ett bra program.



Som sagt, jag hade inte tänkt börja röra på mig endast för att loosa några kilo, jag behöver verkligen förbättra min kondition och rensa tankarna lite. En promenad om dagen sägs vara skitbra för humöret, och jag är en riktigt negativ jävel så kan ju vara bra för mig....

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina M - 2 april 2018 17:02

Ny blogg, samma Lina. (fast ändå inte...)www.nouw.se/lieebliee ...

:s

Av Lina M - 10 december 2014 10:36

Musik är farligt för mig. Kan få mig att göra dumma saker

Av Lina M - 1 december 2014 19:01

Ett avsnitt av Morran och Tobias Shopping  

Av Lina M - 29 oktober 2014 14:27


Hämtat ut mitt nya pass idag. Åker till London nästa vecka... vill, vill inte.   ...

Av Lina M - 11 oktober 2014 16:43


Känns som att jag aldrig kommer läka :(

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards