linalicious

Alla inlägg under januari 2011

Av Lina M - 9 januari 2011 18:54

Satt precis och läste i en Aftonbladet "Söndag". Där finns en artikel om otrohet. "Är din partner otrogen? Så skaffar du säkra bevis!"

Tips 1
. Anlita någon som skuggar din partner. Kostnad: varierar.

 

Tips 2. Kapa hans Facebook-konto med "Mardrömsprogrammet".

"Med två musklick kan du enkelt kapa din partners facebook-konto. Du behöver bara ladda ner "mardrömsprogrammet" från nätet och koppla upp dig till samma trådlösa nätverk som din partner. Vips så har du tillgång till alla hans hemligheter. Kostnad:gratis."


Tips 3. Skicka in misstänkta fläckar till ett lab. Kostar mellan 2 000 och 3 000 kr.


Tips 4. Köp spermatest för hemmabruk. 200 kr på teknikmagasinet.


Alltså, SNÄLLA!? Behöver du ens fundera på att använda någon av dessa metoder så tycker jag att ni borde rannsaka erat förhållande. Litar du sådär pass lite på din partner att du ska kapa hans konto eller låta någon skugga honom så borde ni inte vara ihop. I ett bra förhållande är man trygg och litar på varandra och behöver inga jävla spermatest-maskiner.


Vem skulle må bra av att misstro sin partner så starkt varenda dag?

Jag skulle inte må bra av att bete mig sådär mot den jag skulle vara tillsammans med. Det där är bara sjukt och vansinnigt.

Skulle någon spionera på mig, kapa mitt konto eller skicka mina trosor till labb så skulle jag fan springa för livet.


Har jag rätt eller har jag fel?


  

Jag tycker att man måste försöka lita påvarandra. Får man ett sånt här sms kanske det inte är så hälsosamt att börja leta runt halva stan som en galning?

Av Lina M - 9 januari 2011 17:45

Jag vet att det kanske inte är klassiskt snyggt att ha Super mario-svampar intatuerat, men jag fullkomligt avgudar det spelet. Har varit mitt favoritspel sedan jag var litet barn, och jag har tänkt tanken att tatuera in det länge. Så på fredag kommer jag att tatuera in grow up-svampen, den röda  (och 1 life-up, den gröna, vid ett annat tillfälle). Kommer placera dem på vardera handled, liknande bilderna. Jag vet att det är rätt "fult", och kan i värsta fall se kladdigt ut, men det här känns så jävla jag så det måste bara ske. Kommer dock skära sig lite med min stora gaddning jag har på över-armen med vikingatema och döskalle. haha! Men men ;)


  

Av Lina M - 7 januari 2011 22:00

Nu var det länge sedan jag uppdaterade. Har ju som sagt varit bortrest över nyår. Jag kom hem i förrgår, men det har varit full rulle sen dess. Är helt slut.


I förrgår gick jag och min syster Linda och hälsade på farmor på äldreboendet. Det var smärtsamt att se hur hon börjat tackla av. Hon var skallig och tunn. Hon svamlade om att hon skjutit raketer hela natten ifrån balkongen med sin bror Conny (som är hennes son.) Hon är helt borta i huvudet och jag blir jätteledsen av allt det här. Jag är inte van att se min farmor såhär.


Vi gick och köpte pizza för farmor ville ha. Hon fick en bussola och det gillade hon. Mitt i samtalet så kunde hon bara fråga "Vem är hon?" och peka på min syster. Jag undrar hur långt hon har kvar.


Sen fikade vi lite med kaffe och mazariner tills det var dags att gå. När jag och min syster gick så vinkade hon till oss ifrån sin säng. Det var sjukt sorgligt.

 

  

Av Lina M - 7 januari 2011 19:00

Min syster sov över hos mig. Vi gick till hemköp och handlade ingredienser till lasagne och lagade. Vi råkade bränna såsen och glömma att ha i löken men annars var det perfekt. Vi hade nog 2 kg ost tror jag. Som sagt. Jag gillar inte att snåla med fettet   Blir ju godast så? Var i alla fall lite nyttiga och gjorde en sallad bredvid av körsbärstomater, gul paprika och lök. Smögs även in en vitlöks-baguette. En riktig festmåltid med andra ord!


Men satan i gatan vad stressigt det var. Och trångt. Jag hade fan galet mycket ångest. Och var ivägen överallt. Föredrar nog att laga mat ensam...

 

Haha, feeeet!

  

ÄLSKAR KETCHUP.

  

Efter maten var det dags för kaffe med tillbehör. Vanilj-munk, kanelbulle och 2 wienerbröööööe. Gottegrisarna.

  

Vilket jävla frosseri va?! Det är så bengetterna skiter på sig

Av Lina M - 7 januari 2011 12:03

Börjar undra här om jag utvecklat någon jävla nickel-allergi. Där jag har smycken så börjar det klia och blir små röda utslag. Någon som vet hur man vet om man har nickel-allergi? Blev inte tillfreds med google.


  

Av Lina M - 7 januari 2011 11:41

En av de bästa och vackraste texterna som finns. Jordens undergång kan inte beskrivas bättre.


 

Hetare än solen - har du sett den än
rödare än själva aftonrodnaden
starkare än livet som den släcker ut
snabbare än tanken - sedan är det slut

Aska täcker jorden, lämnar inget spår
- Aska, som var kroppar, som var öppna sår
Till och med din nummerbricka, med ditt namn och kod
smalt och stelnade tillsammans med ditt blod

Andas du än? Lever du än?      
Kanske blir du kvar till sista föreställningen...
Andas du än? Lever du än?
Kanske blir du kvar till sista föreställningen...

"Greatest show on earth" - där alla får en roll!
Vi agerar lik - och holkas ur som såll
Vi skall vara facklor - vi skall lysa opp
Sen skall vi bli änglar - få en annan kropp...

Applåderna har tystnat och ridån går ner
Föreställningen är slut - den visas aldrig mer
Dammet lägger sig när sista ljuset släcks
Alla sover nu - och ingen vill bli väckt

Mörkret är här - döljer vad ljuset sett
-föreställningen där allt var noggrant förberett

Så har den kommit nu tillslut
stunden som vi väntat på
men snart skall jag igen dit ut
till dig går min tanke då

Godnatt min älskling
snart så brinner sista ljuset ut
nu tar vi inga löften mer
Vår godnattvals - den är slut...

 

  

en bild som jag tog från tåget

Av Lina M - 4 januari 2011 14:05

är i avesta. Åker nog hem imorgon. Då blir det lite uppdateringar kring nyår med bilder och annat. :-) hej så länge.

 
Av Lina M - 4 januari 2011 10:45

Vilken föredrar ni?

Originalet av Eldkvarn eller Septembers upp-poppade version?


Plura

Petra


  

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards