linalicious

Direktlänk till inlägg 7 januari 2011

Farmor

Av Lina M - 7 januari 2011 22:00

Nu var det länge sedan jag uppdaterade. Har ju som sagt varit bortrest över nyår. Jag kom hem i förrgår, men det har varit full rulle sen dess. Är helt slut.


I förrgår gick jag och min syster Linda och hälsade på farmor på äldreboendet. Det var smärtsamt att se hur hon börjat tackla av. Hon var skallig och tunn. Hon svamlade om att hon skjutit raketer hela natten ifrån balkongen med sin bror Conny (som är hennes son.) Hon är helt borta i huvudet och jag blir jätteledsen av allt det här. Jag är inte van att se min farmor såhär.


Vi gick och köpte pizza för farmor ville ha. Hon fick en bussola och det gillade hon. Mitt i samtalet så kunde hon bara fråga "Vem är hon?" och peka på min syster. Jag undrar hur långt hon har kvar.


Sen fikade vi lite med kaffe och mazariner tills det var dags att gå. När jag och min syster gick så vinkade hon till oss ifrån sin säng. Det var sjukt sorgligt.

 

  

 
 
KaKaN

KaKaN

8 januari 2011 10:59

Ja nu skriver jag igen...
Men måste säga som så här till dig, Vet inte vad du själv har jobbat med och sett i ditt liv. Men jag har jobbat på ett demensboende och sett hur folk tas tillbaka 50 år i tiden och hur ens egen dotter/son inte känns igen. Egen erfarenhet är min Farfar som fick parkinsson. Han kände inte igen sin egen fru som han varit tillsammans med i hela sitt liv. Inte hunden.. inte sina egna barn, ingen. Men vet du vad?? Vad hade du själv föredragit när du blir gammal? Att veta hur sjuk du är? Veta att du ska gå bort inom en snart framtid? Veta om alla bekymmer som finns?
Eller du vill leva som en 20 åring igen? Ja du tror du lever så..
Jag kan lova dig att en person som är dement oftast mår bättre än en person som har sitt minne kvar.
Jag lider med dig och din familj. Men försök tänk så, det hjälper lite i det svåra.
Ta hand om dig. /Kakan

http://mong0.bloggplatsen.se

Lina M

9 januari 2011 16:56

Okej, ja det är läskigt när de inte känner igen sina barn och barnbarn osv. Men det ligger verkligen en poäng i det du skriver! Jag hade också valt att inte "förstå" än att veta hur sjuk jag var, att jag ska dö snart, osv. Det var en väldigt bra tanke.

 
emma

emma

10 januari 2011 17:08

ojj gud va hemskt!!! kommer ihåg när min mormor hade cancer åh låg inne i två år och jag vet exakt hur du menar...allt du sa påminde mig om henne <3 :(

http://www.emma-augustsson.bloggpalatset.se

Lina M

10 januari 2011 17:16

Ja det är hemskt när ens mormor/morfar eller farmor/farfar och liknande blir sådär gamla och sjuka :(

 
olivia

olivia

11 januari 2011 19:18

Mm min farmor det samma, hon har alzeimers, hon vet ju knappt vem man är :(

http://olivias.bloggplatsen.se

Lina M

12 januari 2011 09:57

usch, det är hemskt :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina M - 2 april 2018 17:02

Ny blogg, samma Lina. (fast ändå inte...)www.nouw.se/lieebliee ...

:s

Av Lina M - 10 december 2014 10:36

Musik är farligt för mig. Kan få mig att göra dumma saker

Av Lina M - 1 december 2014 19:01

Ett avsnitt av Morran och Tobias Shopping  

Av Lina M - 29 oktober 2014 14:27


Hämtat ut mitt nya pass idag. Åker till London nästa vecka... vill, vill inte.   ...

Av Lina M - 11 oktober 2014 16:43


Känns som att jag aldrig kommer läka :(

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards