linalicious

Alla inlägg under januari 2011

Av Lina M - 3 januari 2011 15:30

"Jo tack, jag mår bara fint."


Ni vet hur det är. Någon frågar hur man mår, och per automatik så svarar man att det är kanonbra. Så gör väl nästan alla mer eller mindre? Fast det kan bero på vem som frågar också. Är det en vän som frågar kan man ju ibland berätta hur skit läget är, men är det en bekant så är det alltid tipptopp!


"Förlåt, jag råkade missa ditt samtal."


Ni hör att mobilen ringer. Ni kollar displayen. "Ånej, inte den där jobbiga jäveln..." kan man tänka och låtsas som ingenting. Stöter man sedan på personen ute efteråt och den säger "jag har försökt ringt dig" så säger man alltid "oj, förlåt. måste ha missat dina samtal helt" blabla. Vanlig lögn...Orkar inte prata med folk i telefonen jämt.


"Det här blir min sista öl."


Ja, man sitter där på krogen och har absolut inte råd att dricka mer. Borde inte för psykiska skäl göra det heller. Men efter varje öl säger man "det här får bli den sista..."

Men det blir aldrig den sista. Du måste somna innan det blir slut på eländet.


  

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards