linalicious

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Lina M - 14 januari 2011 23:40

Hittat 3 snygga klänningar.

1. Klänning i skinn-imitation med stjärnor i nät

2. Prickig klänning med Marilyn Monroe-tryck

3. Svart och röd klänning med lack midje-bälte


Tror jag gillar nummer 1 bäst. Den är sjukt snygg!

  

Av Lina M - 14 januari 2011 23:24

Fyfan vad jag älskar de här munkarna. Med vanilj eller äppel-fyllning. My gooood. Finns på hemköp.

Får 4 för 20 kr. Älskar!!!

Av Lina M - 14 januari 2011 23:00

Ett Xbox 360 slim är inhandlat. Imorgon blir det att lira Silent Hill 5: Homecoming. Längtar!


Slim-version


  

  

Av Lina M - 14 januari 2011 21:00

Läste i en bok om hur Fisken är. Stämde snopet nog väldigt mycket.

 

"Fisken kan verka förvirrad och råka i ett tillstånd av oordning. Men på något sätt brukar deras orationella sätt ändå få saker och ting lösta ändå. Fisken har en stark kreativ ådra och de kan nå mycket långt om de hittar sitt rätta område."


Stämmer väldigt bra. Jag är alltid förvirrad och har oordning, men oftast har saker och ting löst sig ganska bra. Jag kan nog också hålla med om att jag har en kreativ sida, för jag älskar musik, foto, skriva, osv. Och får jag pyssla med det jag gillar brukar det oftast bli rätt bra, om man får skryta lite.

  

"Dock funkar fisken bästa när de får jobba ensamma och grupparbete är oftast inte rätt melodi för en fisk, fisken klarar helt enkelt inte av så mycket intryck som den behöver sålla med för många kockar i samma projekt. Däremot så passar fisken ypperligt men att hjälpa andra, djur eller människor eller med att skapa, dansa och kreera. Kreativiteten funkar många gånger som rena terapin för fisken och få har en sådan förmåga att skriva lyriska texter som en fisk."

 

Detta stämmer också väldigt bra. Jag fixade aldrig riktigt grupparbeten i skolan, utan gjorde bäst jobb på egen hand. Uttrycket "ju fler kockar desto sämre soppa" stämmer bra in.  Djur och människor som jag bryr mig om vill jag mer än gärna hjälpa. Och ja, min kreativa sida ger en slags terapi kan man nog säga.

  

"Fiskar passar genom sin anpassningsförmåga och möjlighet att spela roller även utmärkt som skådespelare, bara fisken kommer över sin naturligas blyghet som många i detta tecken lider av. Detta gör dessvärre även att fisken är en oerhört skicklig lögnare, men de flesta lögner en fisk diktar ihop är vita och kikar man närmare på dem är de oftast avsedda att värma snarare än att förleda."

 

Kan nog hålla med om att jag har en ganska hyffsad anpassningsförmåga. Jag är en ganska blyg person, vilket oftast inte märks eftersom jag kan "ställa om mig". Skicklig lögnare vet jag inte om jag är? Kanske. Men vill helst inte ljuga för folk, men eventuellt då som det står att en "vit lögn" kan krävas ibland just för att inte såra någon i onödan.

  

"Fisken är en sann romantiker som gärna visar sin partner kärlek och uppskattning. Fisken är trogen och lojal men deras önskan att leva i ett kärleksförhållande kan ibland göra att de inte ser brister eller fel hos sin partner. Detta kan leda till mången tårar för fisken och krossade förhoppningar men när fisken återhämtat sig fortsätter den ihärdigt söka efter sann kärlek."

 

Romantisk... Ja, lite. Romantik kan vara fint med rätt person. Och då menar jag inte sliskigt med rosor i badkaret och hela den baletten. Utan mer på ett...unikt, internt sätt. För mig kan romantik vara att äta en calzone framför en skräckfilm. Brister är jag dock inte blind för. Jag ser nog snarare mer brister än nödvändigt tyvärr. Och krossade förhoppningar har man varit med om ett antal gånger. Men jag har sökt vidare.

  

"Lämpliga yrkesval: Allt som har med konstnärlighet att göra, ex. Konstnär, dansare, poet, skådespelare, eller där intuitionen kan användas som tex. medium. Även vårdande yrken passar bra till exempel veterinär eller sjuksköterska"

 

Som sagt, åter till den kreativa, konstnärliga biten. Det stämmer. Jag gillar att måla, dansa, skriva, skådespela, låtsas vara spåkvinna...haha. Veterinär skulle jag även vilja bli. verkligen. Hjälpa skadade djur skulle få mig att sova gott varje natt. Älskar djur. Vore något för mig. Fast jag skulle må dåligt för att jag skulle tycka synd om dem också. Vissa måste ju avlivas osv. Har en väldigt stark empati när det gäller djur. Men men. Sjuksköterska pallar jag nog inte. Att ta hand om främmande människor varje dag är nog inte min grej. Vet inte varför. Är nog inte tillräckligt empatisk för det alla gånger.

  

Fiskarnas mindre bra egenskaper

Obestämd, på gränser till likgiltig : Alltid obestämd. Inte likgiltig, men beslutsångesten är alltid ett bekymmer.
Kan verka vag och förtegen : Det vet jag inte om andra uppfattar mig som.
Ibland svag och lättledd : Kanske som yngre, men nu har jag blivit äldre och står på egna ben.
Hemlighetsfull : Ibland?
Tendens att leva i en drömvärld: Haha, ja det kan man nog säga. Lätt att leva mig in i scenarion som förmodligen inte kommer hända.
Dåligt självförtroende : Växlar. Upp och ner från dag till dag faktiskt. Precis som de allra flesta.
Opraktisk : Hmm...
Blir lätt förvirrad: Som sagt, ja. Är en väldigt vilsen och förvirrad själ ofta.


  

Av Lina M - 14 januari 2011 16:30

10 sätt att reta din omgivning


 

1. Fråga människor vilket kön dom är.

Lite kränkande. Är du man.. kvinna...shemale...?

 

2. Glöm poängen i en lång historia, men försäkra lyssnaren att den var "jätterolig".

Något som jag irriterar mig på. En lång utläggning om någon historia, för att sedan komma till slutpoängen. Som aldrig kommer. "Ähumm hur de nu va.. men de va JÄTTEKUL!"

 

3. Bryt aldrig ögonkontakt.

Psykande psykopat-varning. Folk som stirrar stint gör mig alltid nervös.

 

4. Bär en cape med texten "Den Fantastiske"

Så jävla provocerande. En lång ful cape som fladdrar i vinden med "den fantastiske" tryckt. Folk skulle hata en. Eller kanske älska en?

 

5. Börja varje måltid med att demonstrativt slicka på all din mat och berätta för alla att det är för att ingen skall sno din mat.

Faktiskt ett hett tips. Hatar när folk försöker sno mina stekta nudlar.

 

6. Ange att din drive-through beställning skall "tas med".

Bara drygt sagt.

 

7. Öva på att låta som en fax eller ett modem.

Haha. pröva själva. Gör det när ni sitter på bussen eller är på ica och handlar. Väldigt mongo.

 

8. Be servitrisen om en extra plats till din låtsaskompis.

Intressant att se om servitrisen är så pass empatisk att hon gör det. Vore gulligt.

 

9. Peta folk i örat på bussen.

Klassiker jag gjort på fyllan ett par gånger som yngre. Man petar dem i örat eller börjar fläta i deras hår. Får alltid en utskällning.

 

10. Fråga folk hur de har det, men vänta inte på svaret.

Egoistiska, självupptagna människor är väl alltid irriterande?
"Nej men heeej, hur är det? Jaa själv har man ju fullt upp", blablabla. Ge inte ens den andra EN CHANS att svara på någon fråga eller prata överhuvudtaget. Babbla om dig själv, ditt liv, dina bekymmer... ös på bara.



  

Av Lina M - 14 januari 2011 15:20

Då var precis konturerna på svamp-tatueringen färdigt. Har tagit ett break för kina-mat. (Elvis äter biff och jag äter nudlar.) Blir ifyllning nästa vecka med färg   

 

  

Av Lina M - 14 januari 2011 12:00

Fin låt och fin video. Sjukt att det försvinner så mycket barn och tonåringar.  Som fortfarande saknas. Som aldrig kommit tillbaka.


Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards