linalicious

Alla inlägg den 4 september 2009

Av Lina M - 4 september 2009 23:15

Dagen började lite surt. Stressade som vanligt till bussen runt halv 9, för att infinna mig i skolan klockan 9. Då jag går in i mitt klassrum, där lektionen ska äga rum, så sitter två:orna där och alla blänger på mig...

Jag: ... (finner inga ord, ser mig förvirrat omkring.)
Läraren: ?
Jag:
Ehh... Det här känns lite fel.
Någon elev: Ettorna har sovmorgon till halv 1 idag eller nåt.
Jag: Va? driver du med mig?
Någon elev: Nää?
Jag: Skit! (stänger sedan dörren och går. Mycket bitter. Hörs några dova skratt inifrån rummet..)

Jaha. Vad ska man göra då då? Går in på punkt och sätter mig på en bänk och glor. Känns ovärt att åka hem och tillbaka, det är jag för lat för. Så jag sitter där. Sedan ringer jag morsan så kommer hon ner och vi handlar. Jag handlade foundation, puder, ny svart BH (skitsnygg), puderborste och svart ögonskugga. Happy :) Sedan så gick jag morsan och tajjtajj till ett fik. Jag var duktig och följde strikt min diet genom att ta en sallad, med handskalade räkor, avocado med mera utan pasta till. Som jag tycker är så gott. Tajjtajj tog sif friheten att kosta på sig en mängd kolhydrater. Hon beställde bakad potatis med thai-kycklingröra. Jag satt och stirrade intensvit, med en aning dregel i mungipan. Jag älskar bakad potatis. Det är gottgottgott! Morsan beställde en macka med kyckling thai sweet chili. Den verkade också god. Bara jag som är fet och får käka kaninmat.
Var även till Mäklar-huset och fick se bilderna på vårat hus. Började nästan gråta.

Sedan var det dags att börja röra sig mot skolan igen. Drog igång med spanska, vilket jag är jävligt kass på om jag får säga det själv. Jag får massa frågor hela tiden, och kan inte svara på i princip något. Känner mig dum. Sen ringer löken suss mitt i allt och förvärrar situationen genom att min mobil vibrerar hysteriskt och alla glor. Sen var det liten rast, sedan dags för dagens sista lektion, matte, som iofs denna gång var jävligt kul! Fick ett skratt-hysteri-anfall när matteläraren gjorde en grej. Kunde inte hålla mig. Förbannat kul! fniss. Sedan gick vi till bussen, där mötte vi på Hutta och Maria. Maria skulle ta samma buss som mig och tajjtajj. Satt och snackade lite skit och planer inför kvällen. Blev erbjuden följa med på fest, men tackade nej för jag skulle ju träffa tåbbä ikväll.

Kom hem och fixade iordning mig. Snabb dusch, lägga på lite extra smink (kan aldrig bli för mycket, haha) och nya fräscha kläder. Mina nya "hold in-effekt"-strumpbyxor gick sönder efter typ 7 minuter. Sååå typiskt mig. Jävla skit. Sedan har jag även upptäckt att min nya klänning har gått sönder. Är som "korsett-liknande" spännen hela vägen ner och två av de är borta, så det blir öppna glipor och ser allmänt slampigt, ovårdat och fult ut. Jag blir arg :@ Varvade ner med ett glas vin, med en kall isbit. mums mums. Sedan kom grannen in, vi satt och prata om katten. Vi ska få katten! Vi ska få katten! mohaha. Jonas satt med också. Mamma och jag var busiga och rökte inne i köket, fast vi inte fåååår! haha. Ibland överträffar hon sig själv, mamsen! <3 Sedan var det bilfärd ner mot staden. Jag och Jonas satt i baksätena och hade en varsin lur från min mp3. Spelade White snake och Firewind, för jag vet att det är hans stil. Han har ju ändå bott här i så många år, så man vet vad karln gillar.

Drog in på Blue moon bar, där alla tog för sig av Tacos-buffèn förutom jag och morsan. Vi gick på "en stor stark" direkt. Så det ska va? Sen har jag inte så många specifika minnen, just omkring den tiden, förutom att några tjejer kallade mig "häxa" (inte första gången det händer..) och jag har antagligen fått damp och hotat med stryk om jag känner mig själv rätt, fast verka inte ha blivit nå kalabalik. Jag var nog glad igår. Kalla mig häxa o ni vill. Som de flesta säger, de är nog bara avundsjuka. haha! Får hoppas det. Inte för att jag tycker jag är världens snyggaste direkt men, nån anledning finns det ju till alla dessar blickar och förolämpningar? Kan tyckas.

På nåt sätt är jag helt plötsligt med Tobbe. Var kom han ifrån? Är rätt suddigt därifrån. Jag vet iaf att jag har ramlat, (näämen, vad ovanligt.) helt raklång baklänges, enligt morsan. Såg ut som jag fick en rejäll smäll i huvudet, mamma var orolig haha. naw. Men känns rätt stabilt! Inga speciella värkar i huvudet, förutom den vanliga baksmällan. Har för mig det var nåt tjaffs inne på toaletten, sån som sa nåt spydigt om min morsa, så jag skulle gå till anfall men någon som lugnade ner mig. Lina going beerseerk! hahah. Jag är fan dramaqueen. Jag får sluta vara så bitter, haha.

Har även vart och träffat min farsa,Bishop. Så jäääävla kul! Länge sedan jag skrattade så mycket. Min farsa är bäst, han & min humor går klockrent ihop och jag garvar så jag tappar luften ibland. Härliga farsgubbe <3 Han var ordentligt på lyset, hade hyrt bord där med hela sitt jobb. Träffade även Janne, min föredetta västa barndomskompis pappa. Vi hade några "allvarliga" konversationer, (jag kände av det på stämningen) men jag minns inte vad vi prata om? Uppväxt, fyllor, piller, fosterhem, fåglar, falukorv? Minne noll. Var trevligt hursomhelst. Synd att farsan drog hem rätt tidigt, sen var han orolig över mig också, men Tobbe hade tydligen lovat att se till jag kom hem helskinnad. Seriöst, pappa. Kan inte annat än skratta när han befinner sig i närheten. (Skulle åka dit idag, men alla är bakfulla och Balto är vild. Så vi skulle skjuta upp det lite.)

Sedan hamnade jag & tobbe på Pitchers? Tydligen har jag vält en stol? Kommer inte ihåg. Däcka vid ett bord, och blev sedan utslängd. tack för den. Jävla skitpersonal där egentligen. Bara man ligger däckad på bordet, eller spyr ut från balkongen så ska man bli utslängd minsann. Stryk skulle de ha, hela bunten :@

Sen då?
Vi går ute någonstans... Sen sitter jag helt plötsligt i en bil mot Irsta. Tobbe är snäll och fixar skjuts! :) Så jäääävla snällt. tacktacktacktacktobbe! :) När jag kom hem käkade jag chicken nuggets med stekta nudlar och sötsur sås. Wunderbart! Sedan snacka jag med Ralleballe på msn till 5-6 på morgonen, sen var det dags att sussa. Nu har man vaknat och får se vad som händer idag.

baj!


  

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards