linalicious

Alla inlägg under november 2013

Av Lina M - 29 november 2013 13:00

Den här videon tyckte jag var jättesorglig när jag var liten. Orginell idè med kuben och små Spice Girls-fèer. Är som en liten historia. Ska även erkänna att jag tycker att låten är vacker. Har jag alltid tyckt. <3


"Forntida" videos är så mycket bättre än de nyskapande. I nuvarande videos ska man bara dansa så sexigt som möjligt och åma sig i någon olja. Fyfan så tråkigt! 

Videos ska förmedla någonting, en känsla, en story


Jag säger åter igen, 90-talet! <3 

Kommer aldrig mera igen, så man får se till att resa tillbaka i sin fantasi. Försöka minnas och återuppleva så mycket som möjligt! Glöm förfan inte 90-talet.


Av Lina M - 28 november 2013 16:55

Alla barnen tog sig över fältet, utom Lina, hon trampade på en mina.

 

Typ.


 

Av Lina M - 28 november 2013 16:40

Var 2 valfria för 99 :-Hemköp. Jag slog till på snön, tivoli, ballongfärd och skeppsbruten :)


   

Av Lina M - 28 november 2013 16:30

Är det bara jags om tyckte att drottningen i Snövit var sjukt snygg?! När jag var liten var jag helt inspirerad av henne... Hennes sminkning framförallt. Dröjde ju faktiskt inte länge innan jag rakade av ögonbrynen (12 typ) och började måla likadant. "Bitch-brynen" som jag kallar dem. The eeeeeevuuuul-eyebrooow!

 


Samt rött läppstift, (ibland svart hår), ljust puder, ögonskugga, mycket mascara/lösögonfransar, ljusrosa rouge...( Elak?)


Har jag undermedvetet inspirerats av drottningen i Snövit?

 

Jävla snygging iaf. Punkt.

 

Av Lina M - 28 november 2013 13:45

När jag och min kompis var runt tio år och var ute och cyklade lite på Malmaberg så mötte vi en mycket sällsynt kvinna... Jag tror att det var en häxa. Hon bar en konstig långklänning, pratade mystiskt och försvann helt plötsligt. Bara upp i rök. Hade en konstig korg med något i också. Hon hade jättelånga smala fingrar. Långt tovigt hår.


Kanske var en uteliggar-pundare... 


(Men nej, det var nog en häxa. Känns mer spännande så. Haha!) 

 

SERIÖST, så var det faktiskt läskigt. För hon kändes inte som en alkis som var ute och luffade. Hon var på ett annat sätt.. Tänker än idag på vem denna kvinna var.


Hon hade ingen hatt, men liknande svart långklänning och såna där läskiga fingrar... Och en ganska utstående haka. Sååååå häxlik... Och vad hade hon i korgen? Och hur kunde hon bara försvinna på en sekund?


 

Av Lina M - 28 november 2013 11:31

Filmen "Häxorna",  skapad från boken av Roald Dahl, skriven 1983 är jävligt svår att få tag på?

Jag såg den filmen när jag var relativt liten, och den var fan bra. Lite små-skrämmande för att vara en barnfilm kanske. Men jag var ju hardcore, jag såg på Motorsågsmassakern när jag var fem år.


Handlar om en liten pojke vars föräldrar dör i en bilolycka, så han flyttar till sin mormor i Norge. I Norge berättar hans mormor sanningen om häxor. Att de existerar och hatar barn. När mormorn blir sjuk måste de flytta till England. De tar in på hotell, där häxorna råkar ha sitt årliga häxmöte. Pojken lyckas tjuvlyssna på häxornas samtal om att döda alla barn i England. Pojken och hans mormor får därför försöka rädda alla Englands barn. Häxorna känns igen på sitt blåa spott, peruk och de alltid bär handskar.

 


Filmatiserades  1980.

 

     

   

 

Har någon tips på vart jag kan inhandla denna DVD?!

 

Boken har jag läst :)

Av Lina M - 27 november 2013 20:34

Kollar på Bonde söker fru, börjar fan tycka att Nils-Olof är en riktig charmputte! Han är sådär go och söt så man bara vill äta upp han. Hans dialekt, lugn och de där originella lèendet :)


Skulle jag välja en bonde blir det ju helt klart Nils-Olof! haha   


Titta bara :D så BUUUSIIIG. You can see it in his eeeyees...Pillimariskt leende och blick :D

 

Av Lina M - 27 november 2013 20:15

Har köpt denna nyhet, chocolatte! Blev så nyfiken efter reklamen. Var så sugen på choklad just i den stunden också, så jag bestämde mig för att köpa! 

 

Hoppas det är mums! :)

 

 

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards