linalicious

Alla inlägg den 27 november 2013

Av Lina M - 27 november 2013 20:34

Kollar på Bonde söker fru, börjar fan tycka att Nils-Olof är en riktig charmputte! Han är sådär go och söt så man bara vill äta upp han. Hans dialekt, lugn och de där originella lèendet :)


Skulle jag välja en bonde blir det ju helt klart Nils-Olof! haha   


Titta bara :D så BUUUSIIIG. You can see it in his eeeyees...Pillimariskt leende och blick :D

 

Av Lina M - 27 november 2013 20:15

Har köpt denna nyhet, chocolatte! Blev så nyfiken efter reklamen. Var så sugen på choklad just i den stunden också, så jag bestämde mig för att köpa! 

 

Hoppas det är mums! :)

 

 

Av Lina M - 27 november 2013 18:50

Jaha! Då var det dags igen. Kinamat på stan. Jag har ingen skam i kroppen

Av Lina M - 27 november 2013 18:38

Lyckats fixa denna svenska klassiker DVD... Glad man är :) Sett denna typ en miljon gånger när jag var liten. En av mina favoritfilmervar det. Morfar, jag och brorsan tittade sönder den och käkade rostade mackor. Vilka saknade tider! Var på VHS dock, haha. Nu är ju allt modernt! Så nu har jag på DÄVÄDÄÄ!

 

"BONN-RAGGARE!"

"NÄ NU JÄVLAR!"

 

 

Av Lina M - 27 november 2013 12:43

En tröst för denna dag är att jag hittat den mest perfekta kjolen någonsin. Och den gick på över kaggen, se på fan! (va bonnig jag låter)

Men inte ofta jag hittar något snyggt, utan stretch, som sitter så fint :) mihhi. Nu är det bara pengarna som saknas :) men kanske får nu i veckan...

Sörjer dock fortfarande detta hemska som pågår i världen runt om. Jag lider med er och önskar att jag kunde stoppa det. Hellre ett stopp på det, än tio miljoner till mig själv. Jag vill börja kämpa!

Den 30 november är det demonstration mot mink-farmar. Hålls i storstaden Stockholm. Dock kan jag inte närvara slog det mig. Sarah fyller halvvägs till 50,och vi har bokat bowlingbanor på strike.

Känns ytligt att inte närvara på en sån viktig grej på grund av "bowling". Vore det inte för att det var bästa Sarah hade jag nog hakat på Bettan till sthlm. Men det blir fler demonstrationer och Sarah fyller bara 25 en gång i livet.

Men håller uppsikt framöver vad jag själv kan göra för nytta. Och kolla alltid i era kläder på lapparna vad det innehåller! Viktigt! Ska ge mera information om det senare. Ska prata med Bettan.

Gör det lilla ni kan, som man säger: ingen kan göra allt men alla
Kan göra något!

Tänk på våra djur. Ändra något i era vanor. Ät mindre kött, bär förfan inte päls, köp smink som är icke djurtestat, ha fusk-skinn, delta i en demonstration... Finns många sätt!

Av Lina M - 27 november 2013 12:30

Ännu två böcker av chiclit-författaren Sheila O'flanagan som jag har läst. Kvinnligt relationsdrama blandat med små doser av mystik och sorg. En bra mix! Inte för sött, inte för grått. Någon som kan passa de flesta! Sheila är en bra författare som ger en bra detaljbeskrivning och är harmoniskt att läsa. Inte så mycket vulgära ord, sex eller annat otympligt! Ganska "lämplig" för alla så att säga. Det känns som en förfinad Marian Keyes. (dock är Marian min favorit, ännu. Ingen har tagit den platsen än. Humordrottningen.)

 


Men dessa böcker får 4/5, jag har läst ut båda utan att tröttna! Så det är bra betyg! Du får följa två tjejer genom deras karriär, relationer, bakgrund och framtidstro och därimellan få in mystiken eller djupet så det inte blir för händelselöst. I en av böckerna är det ett "mord-drama" och i den andra en sorg över att överge sitt barn och allt som hör till. Så det är inte bara shopping och dejter som i de flesta "chiclits".

Lästips till er tjejer :)


      

Av Lina M - 27 november 2013 11:24

Shit. Kaos i huvudet. Fan. Jag kanske är svag, men såna här stunder knäcker mig. Det bara återkommer och återkommer, hittar sig in hela tiden trots att jag desperat försöker fokusera på annat. Är det bara jag som påverkas såhär starkt? Känns som att andra människor tänker: "shit vad hemskt" sen skakar av sig det och gör något annat. Tänker i princip inte på det igen.
I min hjärna etsar det sig fast. Likt en blodigel suger det ut mitt blod och min kraft.
Jag vill inte må såhär.

Av Lina M - 27 november 2013 09:46

Jag blev så jävla ledsen i morse när jag såg på nyheterna om en kaninfarm.. Hann bara se några sekunder men det räckte för att jag skulle bryta ihop. Klarar inte av att se eller höra djurplågeri, jag kan aldrig glömma det när jag väl sett det. Jag mår illa, skakar och gråter. Jag känner mig maktlös. Jag kan inte stoppa det som pågår och jag lider med kaninerna så jävla mycket. Jag är samtidigt så jävla förbannad så jag kokar. Vill flå dessa människor levande som gör såhär. Åter igen bevis på den vidriga mänskligheten ibland oss. Hur mycket gott än en viss grupp gör så gör den dåliga sidan mera, och mer extremt. Just nu vill jag bara döda nån. Så jävla arg

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards