linalicious

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Sista föreställningen

Av Lina M - 25 oktober 2011 16:40

Hetare än solen - har du sett den än
rödare än själva aftonrodnaden
starkare än livet som den släcker ut
snabbare än tanken - sedan är det slut


Aska täcker jorden, lämnar inget spår
- Aska, som var kroppar, som var öppna sår
Till och med din nummerbricka, med ditt namn och kod
smalt och stelnade tillsammans med ditt blod


Andas du än? Lever du än?
Kanske blir du kvar till sista föreställningen...
Andas du än? Lever du än?
Kanske blir du kvar till sista föreställningen...


"Greatest show on earth" - där alla får en roll!
Vi agerar lik - och holkas ur som såll
Vi skall vara facklor - vi skall lysa opp
Sen skall vi bli änglar - få en annan kropp...


Applåderna har tystnat och ridån går ner
Föreställningen är slut - den visas aldrig mer
Dammet lägger sig när sista ljuset släcks
Alla sover nu - och ingen vill bli väckt
Mörkret är här - döljer vad ljuset sett
-föreställningen där allt var noggrant förberett


Så har den kommit nu tillslut
stunden som vi väntat på
men snart skall jag igen dit ut
till dig går min tanke då


Godnatt min älskling
snart så brinner sista ljuset ut
nu tar vi inga löften mer
Vår godnattvals - den är slut...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina M - 2 april 2018 17:02

Ny blogg, samma Lina. (fast ändå inte...)www.nouw.se/lieebliee ...

:s

Av Lina M - 10 december 2014 10:36

Musik är farligt för mig. Kan få mig att göra dumma saker

Av Lina M - 1 december 2014 19:01

Ett avsnitt av Morran och Tobias Shopping  

Av Lina M - 29 oktober 2014 14:27


Hämtat ut mitt nya pass idag. Åker till London nästa vecka... vill, vill inte.   ...

Av Lina M - 11 oktober 2014 16:43


Känns som att jag aldrig kommer läka :(

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards