linalicious

Alla inlägg under februari 2011

Av Lina M - 22 februari 2011 15:04

Idag åkte jag ner till stan och handlade lite samt fixade lite papper på banken och arbetsförmedlingen. Väldigt bra gjort av mig. Var ytterst nödvändigt och brådskande. Så känns skönt att det är avklarat nu! Det jag handlade idag var:


Anti redness powder. Puder som är ultra-täckande och tar bort alla röda pigment i huden.  Ni vet hur man kan se ut efter att ha gått runt ute i kylan ett tag? I alla fall min hud blir väldigt röd, framförallt om kinderna. Så detta puder ska täcka väldigt bra!


Två puderborstar. Kan vara bra att applicera pudret med. Tog två olika storlekar.


Revlon Professional color creme. Skitbra inpackning för intensivt rött hår, som jag har. Tog färgen nummer 500 som heter "purple red". Håller färgen intensiv bra mycket längre än vid en vanlig inpackning. Och inpackningar behöver mitt sjukt risiga hår.


Antidepp-medicin. Haha, bra att fylla på förrådet :) Har ätit det i 1 månad nu och tänkte fortsätta med det ett tag...


Foundation. Köpte en mini-foundation. Dock tror jag färgen är lite för mörk för min bleka hy så ger nog bort den till morsan...


Grön glitter-ögonskugga. Flashig som fan. Gnistrar som en stjäääärna. Tänkte ha den på kryssningen.


Foundation-svamp. Bra att ha. Blir lite jämnare resultat.


Lösögonfransar. Också till kryssningen för den där dramatiska looken...


Flörtade även till mig ett parfymprov! Den lukta gott.


  

Min gröna ögonskugga. Glittrar mer i verkligheten. Har fått massa glitter på min blåa harrington-jacka också. Smulade ner på den. Ser lite dumt ut.

  

Av Lina M - 21 februari 2011 21:00

Var på väg till farsan i Sura. Råkade kliva av bussen en hållplats för tidigt, så fick promenera en bit vid skogen. Då fick jag syn på denna vackra utsikt! Snön glimtar fram i mellan träden och bildar skuggor på täcket av snö och det är kyligt som satan trots solens strålar. Väldigt vackert enligt mig. haha. Gillar den kalla kalla, blåa känslan i bilden. Känns väldigt... nordisk skog.


Tog fler bilder som möjligtvis blev en aning bättre, samt med noggrannare redigering. Men jag orkar inte byta bild nu. Det får duga. Är trots allt en simpel spontan mobil-bild.

  

Av Lina M - 21 februari 2011 16:48

Min älskade vän Mojje hittade jag ut på balkongen i en stol. Han har riktiga vårkänslor! Han har det väldigt väldigt mysigt. Så fin, så bäst. Dock är bilden tagen för ett par veckor sen. Nu har nog ingen några direkta vårkänslor... Snöhelvete. Är en aning trött på det nu. Fryser om röven.

 

bästa kompis

  

  

Av Lina M - 21 februari 2011 16:37

Träffade Suss en sväng idag innan hon skulle dra vidare till jobbet... Jag köpte ett par nya strumpbyxor, ett dataspel samt lite nya books!  När jag kom hem så värmde jag en färdiglåda med pannbiff i micron och glodde lite förstrött på tvn. Det är alltid skit på tv. För det mesta iaf. Otroligt uttråkande.


Igår vet jag inte varför, men jag tittade på Big Brother. Herregud vilka värdelösa människor. Tror inte att jag gillade någon av dem. Och vem fan bryr sig att "Vanessa" varit en kille innan? Och vad är spännande med att det är ett par med som inte får "avslöja" sig? Står inte ut med att se på skiten... Självupptagna äckliga idioter hela bunten. Speciellt den där omogna sthlms-nörden som skrek skål hela tiden och trodde att han var något. Fan vad folk skämmer ut sig i TV. Skamligt.

 

Och nu har jag till slut klarat ut "Silent Hill 5: Homecoming. Blev ganska besviken på slutet. Oftast brukar spelen byggas upp mot ett bra slut och man förstår vad som är på gång. I detta spel blev jag helt förvånad när sluttexterna började rullas upp. Jag hängde inte alls med. Blev jag också en pyramidhead? Vad fan är det frågan om? För övrigt tycker jag att det var ett kanonspel! Mycket fighter, skräck och gåtor som man får tänka till lite på, och bossar man får kämpa med! Hade det inte varit för slutet hade de nog blivit en fullpoängare :) Men nu blir det en fyra.


Vill spela nya Silent Hill när det kommer ut. En 6;a är på väg ryktas det och jag är sjuuuukt sugen!


Min kompis tycker att jag ser ut som en porrstjärna i glasögon. Här är beviset.

Jag tycker mest jag ser ut som en tönt som råkar ha stora tuttar, haha!

  

Av Lina M - 21 februari 2011 16:27

Har varit hos läkare/ångestmottagning idag. Och de har kommit fram till att jag förmodligen lider av PTSD. (posttraumatisk stress). Äntligen har jag fått "svar" på mina tankar som maler och maler och maler... Dessa djävulska tankar som aldrig ger sig. Jag har trott att jag varit ovanligt känslig, men hamnar man i ett sånt här tillstånd så kan det vara svårt att ta sig ur. 

 

De vanligaste tecknen på posttraumatisk stress är:

Du har känslan eller erfar att du upplever den obehagliga händelsen om igen. Detta kan upplevas såsom att du ser sekvenser från händelsen som klipp från en film; som lukter, ljud eller bara tankar. Vanligtvis kommer dessa flashbacks utan förvarning och utan att du kan kontrollera dem.

Mardrömmar och störd nattsömn med minnen från den traumatiska händelsen.

Extrem spänning, ångest eller irritabilitet.

Ett undvikande av vissa miljöer, situationer eller personer som en konsekvens av den traumatiska händelsen.

All konfrontation med händelsen skapar ångest och själslig smärta.

Du har svårt för att lita på andra människor och undviker vissa sociala aktiviteter.

Nedstämdhet, energilöshet

Koncentrationssvårigheter

Svårigheter att fatta beslut, ambivalens eller "tomhetskänslor"

Spontana gråtattacker, alternativt raseriutbrott

Överbeskyddande tendenser, extrem oro för anhörigas mående.

Oförmåga att hantera vissa aspekter av traumat som aktiviteter, platser och personer


ALLA dessa symptom stämmer in. Jag förstår inte varför jag inte kollat upp detta tidigare. Har plågats av detta i över 10 år, och människor jag försökt pratat med har alltid avfärdat det med att säga "Äsch, sluta tänka på det bara"" och jag har trott att jag varit onormalt känslig bara. En svag person. Men nu förstår jag lite varför det blivit såhär. Man hamnar i en ond cirkel osv. De flesta tar sig ur detta på egen hand, men har det gått riktigt långt kan man behöva experthjälp och den tänker jag ta. Vill inte må såhär längre.

 

  

Av Lina M - 21 februari 2011 08:43

Nu måste jag ta en sväng ner till stan, men jag tänkte uppdatera bloggjäveln lite när jag kommer hem! Har varit alldeles för dålig med det på senaste. Så I be back later :)

Av Lina M - 18 februari 2011 16:14

Nu har jag färgat håret igen :) Blev ljusrött!

 

    

Av Lina M - 9 februari 2011 16:55

Satan i gatan vad jag har varit effektiv idag. Jag har ätit grekisk biff med tomat-salsa och bulgur med rostade grönsaker. Jag har STÄDAT HELA MITT RUM. Verkligen allt är borta från golvet. PLUS att jag har dammsugit! Dammsög upp 3 silverfiskar... Ni ser hur fräscht det har varit... Nu är det iaf kliniskt rent. Inget damm, inga gamla matrester, ingen utspilld gammal alkohol eller vidriga fimp-stumpar. Jag kommer bo som en prins i mitt "nya" rum. Jag är grejt!


Sen tog jag en härlig lång dusch. Smörjde till och med in mig med en "fruktig" lotion och kände mig som en hallondoftande reklam-tjej.

Fönade till och med håret så det blev lite fluffy. Inte för att det kanske blev så värst bra men... Poängen är att jag ANSTRÄNGDE MIG. Jag gick inte direkt från duschen till sängen och vilade och så blir håret helt yvigt och cp.


Igår var vi som bekant på Musik-Quiz. Och GISSA vilka som vann för tredje gången i rad? VI SÅKLART. Laget "Johans Harem". Vi är ju bara förjävla bäst. Stod som vanligt med på storbildsskärm som vinnarlaget. Blir väldigt stolt... Vi vann skivan också med tanke på att vi var de enda som hade rätt på skivbörsen-frågan.

De hade bytit meny, så jag prövade något nytt. Blev majs-kyckling med potatissallad och mojo rojo-sås. Och en fräsch sallad med tomat och rödlök. Johan käkade sin ost och skink-gratinerade macka som vanligt ("annars hade jag brytit ihop") och morsan drog i sig en jävla massa friterade grejer. Var räkor, lax och kräftor som var friterade. Lite som nuggets! Helt jävla sjukt gott. Höll på att dö lite. Till det fick hon pommes. Riktig fettbomb. Mums. Eva käkade samma som mig. (Man är ju en inspirations-källa...) och Julia käkade pannkakor med sylt. Som jag INTE hann snylta av denna gång... Sno från ett barn. Skäms på mig.


Det enda negativa med städningen idag, (måste vara ärlig här kände jag) var att jag råkade ha av den på MITTEN. Det där röret... Vet inte hur jag lyckades. Jag orkar inte ens spekulera.


Imorgon blir det att gå till socialen och se vad de kan ställa med.


Dålig kvalite....eller..? var jag aggressiv kanske...? Gick runt och lekte mördarmaskin..?

  

  

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards