linalicious

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Lina M - 9 februari 2011 16:55

Satan i gatan vad jag har varit effektiv idag. Jag har ätit grekisk biff med tomat-salsa och bulgur med rostade grönsaker. Jag har STÄDAT HELA MITT RUM. Verkligen allt är borta från golvet. PLUS att jag har dammsugit! Dammsög upp 3 silverfiskar... Ni ser hur fräscht det har varit... Nu är det iaf kliniskt rent. Inget damm, inga gamla matrester, ingen utspilld gammal alkohol eller vidriga fimp-stumpar. Jag kommer bo som en prins i mitt "nya" rum. Jag är grejt!


Sen tog jag en härlig lång dusch. Smörjde till och med in mig med en "fruktig" lotion och kände mig som en hallondoftande reklam-tjej.

Fönade till och med håret så det blev lite fluffy. Inte för att det kanske blev så värst bra men... Poängen är att jag ANSTRÄNGDE MIG. Jag gick inte direkt från duschen till sängen och vilade och så blir håret helt yvigt och cp.


Igår var vi som bekant på Musik-Quiz. Och GISSA vilka som vann för tredje gången i rad? VI SÅKLART. Laget "Johans Harem". Vi är ju bara förjävla bäst. Stod som vanligt med på storbildsskärm som vinnarlaget. Blir väldigt stolt... Vi vann skivan också med tanke på att vi var de enda som hade rätt på skivbörsen-frågan.

De hade bytit meny, så jag prövade något nytt. Blev majs-kyckling med potatissallad och mojo rojo-sås. Och en fräsch sallad med tomat och rödlök. Johan käkade sin ost och skink-gratinerade macka som vanligt ("annars hade jag brytit ihop") och morsan drog i sig en jävla massa friterade grejer. Var räkor, lax och kräftor som var friterade. Lite som nuggets! Helt jävla sjukt gott. Höll på att dö lite. Till det fick hon pommes. Riktig fettbomb. Mums. Eva käkade samma som mig. (Man är ju en inspirations-källa...) och Julia käkade pannkakor med sylt. Som jag INTE hann snylta av denna gång... Sno från ett barn. Skäms på mig.


Det enda negativa med städningen idag, (måste vara ärlig här kände jag) var att jag råkade ha av den på MITTEN. Det där röret... Vet inte hur jag lyckades. Jag orkar inte ens spekulera.


Imorgon blir det att gå till socialen och se vad de kan ställa med.


Dålig kvalite....eller..? var jag aggressiv kanske...? Gick runt och lekte mördarmaskin..?

  

  

Av Lina M - 9 februari 2011 16:52

Jag skall härmed göra en lång utläggning om hur stor betydelse majonnäs har i mitt liv.


Är det bara jag här som är galen i majonnäs? Allt blir så ju mycket godare med majonnäs! Tänk t.ex tonfisk. Äter du bara tonfisk är det helt ok. Men blandar du ut det med majonnäs så smakar det GUDOMLIGT! Eller tänk... tänk en räkmacka UTAN majonnäs.. Vad vore det för jävla räkmacka? Eller ägghalvor som man har på påsk och julafton. En ägghalva med räkor, majonnäs och en liten dillkvist. Tänk om inte den där majonnäsklicken fanns där? Då skulle det finnas en väldigt ledsen tjej på julafton....

Och min största favorit, potatissallad. Jag vågar inte ens tänka tanken på att äta potatissallad utan majonnäs. Det är liksom inte... på riktigt då.

Tummen upp för majonnäs. Gör livet mer värt att leva. Min livsfilosofi.

Jag tål kritik. Ni får säga att jag ser ut som en jävla fet köttbulle på grund av mitt majonnäs-missbruk.

 Det är helt klart värt det.

 

  

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards