linalicious

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Lina M - 8 februari 2011 13:09

Har kollat på ett par avsnitt av Desperate Housewives säsong 5. Riktigt bra säsong faktiskt! Hade glömt bort hur spännande och underhållande den va. Var ju ett tag sen den gick på tv. Kul att ha hela!


Ikväll blir det Musik-Quiz igen. Haha. Frågesport-nörden är igång igen! Blir även att käka något gott. Hoppas jag vinner någon skiva också! Innan det börjar ska jag kolla runt lite på stan. Vill ha något nytt....


Och jag vet inte vad jag ska göra åt min jävla sömn. När jag väl lyckas somna så vaknar jag upp flera gånger under natten. Minst 4-5 gånger. Så jävla drygt! Man får liksom aldrig sova ut. Tänk att det alltid ska vara så mycket problem med min sömn. Antingen kan jag inte somna överhuvudtaget, eller så lyckas jag men vaknar hela tiden. Aja, ska sluta vara en gnällspik. Man men får gnälla ibland.


Har fan inget vettigt att skriva. Får återkomma senare under dagen eller imorgon. Puss från bitterfittan.


  

Av Lina M - 8 februari 2011 12:56

 

El choco - Svensken i Bolivias mest ökända

 

fängelse

 

 

 

Handling:

27-årige Jonas Andersson från Kungälv hade i ett desperat försök att bli av med sina skulder erbjudit sig att göra en affärsresa till Bolivia. Han åkte fast på flygplatsen med nästan tre kilo kokain i väskorna och hamnade på det ökända fängelset El penal de San Pedro, 3 600 meter över havet i Bolivias huvudstad La Paz.
Jonas Anderssons första tid blev en kamp för livet. Men de kaotiska åren på San Pedro blev ironiskt nog också vändpunkten i hans liv. Det var här han slutade med droger, det var här han gifte sig och det var här han blev pappa för första gången.
El Choco är den fascinerande berättelsen om en svensk mans kamp för överlevnad i en galen och främmande miljö, om kärlek mot alla odds, och om ett land i uppror.
Markus Lutteman är nyhetsreporter på Svenska Dagbladet. El Choco är hans första bok.

Antal Sidor:

395

Språk:

Svenska

 

Min egna recension:          (4 av 5)

Jag älskade denna bok! Det är sällan man blir så fast i en bok att man bara vill läsa, läsa, läsa hela tiden. Att man kan vara ute och handla eller göra något annat ärende och vara ivrig att komma hem! Man vill se hela tiden vad som händer på nästa sida. Att boken är fylld med bilder, kartor mm gör det bara ännu mer spännande och ibland känns det som man är på plats hos Jonas i fängelset i Bolivia. Han berättar väldigt detaljerat och bra hur kan känner, tänker, hur det ser ut osv. Dialogerna är bra och man möter ganska så intressanta personer. Känns tråkigt nu att den är slut. Känner mig nästan lite tom, haha. Väldigt fint slut måste jag säga att det var också.  Att vända från ett liv till ett annat, i en positiv riktning, visar Jonas Andersson är möjligt! Intressant bok om hur det är att leva i ett fängelse i Bolivia, hur landet är uppbyggt på kokainhandel, mutor och allmän fattigdom. Läs den!

 

  

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards