linalicious

Alla inlägg den 22 september 2013

Av Lina M - 22 september 2013 10:00

Åhh, kommer ni ihåg tjejer?! Nittiotals-läsningen som barn och ungdom. Jag har en stor samling med dessa, säkert 30 stycken i alla fall. Läste sönder dem! Elisabeth och Jessica Sweet Valley high, som alltid slutade lyckligt. Och jag identifierade mig alltid med Jessica, för hon var den vilda som gillade smink och killar och partyn. Elisabeth var mera "tråkig". Men jag är nog en mix av dem. Jag kan supa som ett svin samtidigt som jag läser en bok. Haha. Men grymt härlig nostalgi. Nu är jag dock för "gammal" kanske för dessa böcker, men jag kan ändå inte låta bli att smygläsa ibland och känna mig som 11 igen. Jag kan säga det tusen gånger: Jag saknar the 90's!


 


Minns att det någon gång även kom ut en Tv-serie med tvillingarna. Fast dem såg ut som fan 22 år eller mer?! Jag tänker väl att dem är runt 13 i böckerna? (Lite som i Astrid Lindgrens verk Bröderna Lejonhjärta där en 30-åring ska  spela 14-åring med munkfrilla haha) Kanske skulle det vara när de blivit äldre, jag vet inte. Seriens låga släcktes dock fort, för det försvann bara. Men jag minns introt; "Sweeet Valleey, Sweet Valley, Haaaaaaaaaaaaaaaj..."

 

 

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards