linalicious

Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

Rakade ögonbryn

Av Lina M - 20 mars 2011 06:15

När jag vaknade idag så gick jag direkt från sängen och la mig i soffan. Som jag brukar göra. Det var Tyra Banks Show på TV. Jag tittade litegrann medan jag försökte gnaga mig på stortån. Har någon irriterande flisa där. Hursomhelst så var det ett jävla liv om att Tyra eller någon, jag vettefan, skulle raka av ögonbrynen och det var typ total hysteri. Ehhhhhhh, tänkte jag. Det gör jag ju varje morgon. Utan att få några jävla pengar.


Ja, jag har gjort det valet. Sedan.. ehm.. 7 eller 8 år tillbaka. Jag var alltså 12 eller nåt när jag och min kompis Emelie såg en bild på någon med supersmala bryn, och vi tittade på våra blonda buskar och bestämde oss för att vi minsann också skulle ha såna där streck. Vi tyckte det var läckert som fasen.


Emelie fick vara första försökskaninen. Hon greppade tag i rakhyveln och hyvlade på. Tills allt var borta. Sen var det min tur att låna hyveln och hyvla bort. Tills allt var borta. Då kom chocken. Vi såg ut som två cancer-patienter. Och nu var det försent.


Emelie gjorde ett tappert försök att måla dit ett eget med kajalpennan. Det såg ungefär ut såhär:

  

Som upp-och-ner-vända U:n.


Mina såg ut ungefär såhär: (inte mycket bättre)

 

  

Såg väldigt arg ut...

 

Det är inte lätt att måla ögonbryn när man aldrig gjort det förr. Men jag fick in snitsen (tycker jag själv) efter ett tag. Men Emelie fortsatte att envisas med sina U:n. Jag sa ofta att jag tyckte att hon inte skulle göra så. Men det spelade ingen roll vad jag sa.


Jag har fortfarande rakade ögonbryn idag, tro det eller ej. Med tiden så började jag att trivas! Och jag lärde mig att göra ganska fina ögonbryn. Kul med form-variation tycker jag. Trivs.


Det som kan vara jobbigt är ibland att bada på sommaren. Eller om någon försöker göra sig lustig och smeta ut dem. Då blir jag ganska arg. Men jag har lärt mig att alltid ha en ögonbrynspenna i handväskan. Den är lika viktig som mobilen, plånboken och kexchokladen. Den ligger alltid där. Så jag kan slappna av. Och vara mig själv. (hahah låter som nå jävla tampong-reklam)


Så ja. När folk gnäller "jag kan inte gå ut osminkad och köpa smör", så har ju dem oftast ögonbryn. När jag bokstavligen talat är osminkad då har jag inte ens ögonbryn. Ser ganska lustig ut. Kanske skulle slänga upp en bild hur jag ser ut utan? Hahah. Om någon är intresserad... Vilket jag inte tror....


Emelie har sparat ut sina ögonbryn sedan ett antal år tillbaka. Men jag tycker det är skönt att slippa plocka dem. Är värdelös på det. Gör ju skitont. Och svårt att få till formen.


 Så I keep the business of shaved eyebrows! Och kommer nog alltid att göra   


 
 
Emoellen

Emoellen

20 mars 2011 13:24

ja det är baskemig praktiskt med rakade ögonbryn. Man kan ändra form varje dag utan att det skall ta allt för mycket tid att ta bort hår här och där.

http://www.exploringemo.blogg.se

 
Katta

Katta

20 mars 2011 18:15

Haha du har helt rätt :D det mycket lättare med att raka sina ögonbryn... Men jag skulle gärna vilja se hur du ser ut utan smink eller nåt och sen så kanske du kan göra ett videoinlägg om hur du sminkar dig på vardagen eller nåt ... :D Älskar din blogg!!!!! :D :D :D :D :D :D :D

http://kattas-blogg.bloggplatsen.se

 
elinos

elinos

20 mars 2011 20:38

sj tycker jag att det kan va snyggt att raka ögonbrynen men föredrar att inte göra det pga det inte passar mig och sen är det jobbigt att stå och hålla på och fixa ögonbrynen varje dag. norpar istället, då gör man det bara 1 gång i veckan istället. Men som sagt, du passar bra i det!

mvh

http://elinos.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina M - 2 april 2018 17:02

Ny blogg, samma Lina. (fast ändå inte...)www.nouw.se/lieebliee ...

:s

Av Lina M - 10 december 2014 10:36

Musik är farligt för mig. Kan få mig att göra dumma saker

Av Lina M - 1 december 2014 19:01

Ett avsnitt av Morran och Tobias Shopping  

Av Lina M - 29 oktober 2014 14:27


Hämtat ut mitt nya pass idag. Åker till London nästa vecka... vill, vill inte.   ...

Av Lina M - 11 oktober 2014 16:43


Känns som att jag aldrig kommer läka :(

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards