linalicious

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Lina M - 8 mars 2011 18:00

 

Buried

 

 

Kategori: Thriller

Land: Spanien

Språk: Engelska

Längd: 1 tim. 35min

 

Handling:

Ryan Reynolds vaknar upp i totalt mörker i tunn luft omgiven av endast sina egna andetag och ljudet från hans skrapande mot träplankorna ovanför. När ljuset från lågan på hans Zippo-tändare lyser upp rummet inser han att han ligger i en gammal träkista, inte mycket större än en likkista med enda sällskapet hans tändare, några lysstavar, en fickplunta, en penna och en mobiltelefon med halvfullt batteri. Var är han? Vet någon var han är? Går det att ta sig ut? Det enda han vet helt säkert är att luften i kistan försvinner med varje andetag han tar.

 

Mitt betyg:       (3 starka av 5)

Jag slänger ut en liten varning redan nu till alla er klaustrofobiker som inte ens kan stå stilla i en hiss. "Buried" är helt ärligt inte bra för varken era naglar eller mentala välbefinnande. Haha! Tycker faktiskt att det var en riktigt spännande film. Trots att hela filmer är i samma "scen" så att säga, inget miljöombyte, så blev jag aldrig uttråkad, som jag annars brukar bli. Det händer grejer hela tiden och slutet gav mig en reaktion som jag gillar, "Oh no!" Haha. Kan faktiskt rekomendera denna! Lite halvbrutal och underhållande. Är faktiskt en skräck hos mig att bli begraven levande och sånt som skrämmer mig fascinerar mig.


  

Av Lina M - 8 mars 2011 15:00

Jag och Johan har gjort en deal. Om jag ställer upp i karaoke-tävlingen så ska han klä ut sig till tjej. Till Cher. Och här kommer det bästa... Han måste ha sönderklippta kroppsstrumpan. Hahahah.


Hoppas han antar utmaningen. Jag undrar vilken låt jag ska sjunga. Blir nog någon 80tals-hit. Suss ska filma mig iaf. Måste ju visa upp för er som läser när jag sjunger på scenen, right? ;)

 

  

Av Lina M - 8 mars 2011 11:48

Hahahhaa. Satan i gatan vilken vurpa jag gjorde nyss. Skulle runda hörnet i hallen och svänga in mot toaletten då jag helt plötsligt glider med foten typ en meter bakåt och det knakar till i låret och jag tänker "fan nu bryter jag skiten" och jag tar tag i dörrhandtaget och försöker hänga mig kvar, samtidigt som jag tänker "hoppas ingen ser mig", sen tar jag för full kraft sats med mitt fria ben och kastar mig framåt, rätt ner i duschen.


Hmm. Bröt inte benet iaf. Även om det känns lite... ömt. Ont i lilltån också. Snygg räddning iaf. tror jag.

 

  

 

 


Av Lina M - 8 mars 2011 11:08

Fan, nu har jag syndat igen och suttit och dregglat över en massa saker.... Känner ett inre tvång att lägga upp det här. Så sjuukt mycket snyggt jag hittar jämt. Morrrr!


Gillar svart med dregkedjor och knyt


 

Fiiiin väska!  Leopard-döskallar! Cute!

  

Polka dot-shoes! Sweet! Fint till en prickig klänning kanske?

  

Leopardklänning TO DIE FOR!!

  

Fräsiga byxor :)

  

Typ... skitsnygg klänning...    och snygg tjej.. snygg bild.. men alltså, klänningen... mums

  

Av Lina M - 8 mars 2011 10:33

Jag gick upp för att sätta på datorn. Har precis vaknat. Plötsligt ser jag hur det droppar blod på golvet. Kollar sedan ner på min gråa t-shirt och ser att den är alldeles nerblodad. Sen går jag till spegeln och ser att det är blod som rinner i mitt ansikte. Kan först inte se om det är från munnen eller näsan, men har konstaterat nu i efterhand att det kommit från näsan. Vilken jävla plötslig näsblodsattack? Jag som aldrig blöder näsblod. Har gjort det en gång förut. Då var jag 9 år och fick en tennisboll i full fart på snoken. Men bara såhär? Det bara forsa ut blod sen slutade det. Måste städa upp blod på golvet nu. Inget trevligt att vakna upp såhär, haha. Trodde fan först att jag skulle förblöda. (dramaqueen, I know) Med tanke på blodet på golvet och min tshirt såg det ut som någon mordscen ur en splatterrulle. (okej, dramaqueen igen, haha)

 

Inatt har jag drömt en dröm som gav med sig en sån... intensiv känsla. Har ni någon gång varit med om att ni så frustrerat gärna vill ha en lyckad kväll? Vi säger nyår. Åh, nyår ska bli så jävla kul! Sen slutar kvällen med att alla splittras, ingen svarar när du ringer, du känner dig ensam och fryser och får dra hem innan tolvslaget... Grymt besviken. Klockan ett ringer något jävla fyllo och gapar "Gott nytt år" , förmodligen utan att ens förstå vem han pratar med, och man hör raketerna i bakgrunden. Så var det i min dröm inatt. Jag minns hur jävla besviken jag var. Känslan av att jag inte behövdes någonstans. Ingen saknade mig där dem befann sig. De hade kul utan mig. Jag låg hemma i sängen och ville förtvivlat gärna ta några sömntabletter och somna ifrån allt, men jag hade inga. Låg vaken och kände mig som världens mest misslyckades person. I drömmen var jag med tidigare på kvällen och drack öl och var förväntansfull. Detta nyår skulle blir det bästa. Sen kommer snuten och plockar två stycken. Sen ska tre tjejer gå iväg och "kissa" för att sedan inte komma tillbaka. Sen ska fyra stycken dra iväg till typ Hallstahammar centrum och "träffa folk". (Samlas runt sina 740:s  eller nåt.) Sen står man där. Och undrar vilka ens vänner är. Och varför man inte flyttar iväg någon annan stans, långt långt bort.


Skitdröm + näsblod var ingen lyckad start på dagen. Ge mig tårta.

 

  

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards