linalicious

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Plagg jag helst undviker

Av Lina M - 19 mars 2011 23:45

 Manchesterbyxor

 

(framförallt mossgröna eller beiga.)

 

Vita jeans (För det första är jeans obekvämt. För det andra så är färgen vit väldigt svår. Allt skit syns och din rumpa syns precis i den form den är i. Perfekt för dig som vill framhäva din röv. Jag har inte modet nog att visa upp mitt gropiga arsle för allmänheten.)

 

Vid tyllkjol i blommigt mönster.  (kan funka om de är lite rockabilly-stil dock.)

 


Alla kjolar eller klänningar med "ballong-modell". (heter det så?)

 

Beige BH, i slapp tantmodell. (Kan måhända var det osexigaste underklädes-plagget som någonsin existerat.)

 

Väst med fransar. (Att försöka sig på någon indian-hippie-grej blir bara så fel. Iaf på mig.)

 

Klänningar eller kjolar som går ner till vristen.

 

Batikmönstrad blus. (Jag har iofs haft batik-aktigt mönstrade jeans när jag var 14 år och skulle vara skinhead-punkare, så det var en annan grej. Jag var mera...tuff,arg,cool. Ni vet.)

 

Gula eller orange plagg. (allt möjligt. Kan finnas något undantag. Visa mig gärna!)

 

Polotröja. (Framförallt en gul eller en orange. Haha)

 

En baddräkt. (Jag. sätter. aldrig. på. mig. en. baddräkt. någonsin.)

 

Body. (Är ju nästan som en baddräkt. Fattar inte grejen? Varför inte ta ett linne och trosor istället och va som folk? Kan ju vara praktiskt, men jag vet inte. Lite för mycket 80tals-gympa för min smak.)

 

Alla plagg med päls på.

 

Brun skinnväst.

 

Såna där chinos. (Hippa Gina Tricot-tjejer har försökt sig på någin slags "avslappnad" halvt manlig "chic" look med Chinos. Urgh. skulle inte passa mig. fast vissa har passat rätt bra i de har jag sett på sistonde.)


Skjortor med krås. (Inte min grej. Föredrar slätstruket. Känns bäst så.)

 

En tshirt med Cradle of filth, Children of Bodom, HIM, Green day, Tokio Hotel... (listan kan göras lång.)

 

Gothiska korsett-klänningar i sammet och draperingar. (Känns en aniiiing för nördigt och tillgjort. Lite "titta på mig. Svåra, mystiska, mörka tjejen som pratar med djävulen på kvällarna och dricker rödvin ur någon drak-mugg. eller nåt. typ.)

 

kan finnas undantag på min lista. sällsynta fall.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina M - 2 april 2018 17:02

Ny blogg, samma Lina. (fast ändå inte...)www.nouw.se/lieebliee ...

:s

Av Lina M - 10 december 2014 10:36

Musik är farligt för mig. Kan få mig att göra dumma saker

Av Lina M - 1 december 2014 19:01

Ett avsnitt av Morran och Tobias Shopping  

Av Lina M - 29 oktober 2014 14:27


Hämtat ut mitt nya pass idag. Åker till London nästa vecka... vill, vill inte.   ...

Av Lina M - 11 oktober 2014 16:43


Känns som att jag aldrig kommer läka :(

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards