linalicious

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Spontan onsdag

Av Lina M - 24 februari 2011 14:47

Jag gick till Emelie runt halv 2. Vi tog lite kort och fjantade oss. Drack snabbkaffe och lekte med katten. Sedan ringde Peo och Plingan och frågade om vi skulle haka på och käka sushi. Jag har aldrig ätit sushi. Emelie påstod att det var skitgott. Jag var skeptisk. Sjögräs och soja är inte riktigt min grej, tror jag. Men vi tog en promenad hem till mig och hämtade pengar sedan hämtade Peo och Plingan upp oss. Vi drog till ett ställe som hette Soya och där mötte vi även upp tre stycken andra. Jag och Peo bangade på sushin och tittade på när Plingan och Emelie käkade istället. Emelie var helt i extas. "MMMMMM". Jag fick smaka lite på något grönt klet som de varnade mig för. Skulle tydligen vara sjukt starkt. Tog en pyttepyttepytte-liten klick, nästan omärkbar, på lillfingret och smakade. Det lilla var djävulskt starkt. Tänk om jag hade tagit en hel sked med det? Det borde fan vara en stor varningsskylt som berättar hur pass starkt det är för oerfarna sushi-ätare. Livsfara.


Sedan drog vi till Pitcher's. Peo ville käka där. Han beställde in en stor tallrik med fish and chips. Fyfan vad det luktade ljuvligt. Och dyrt. 169 spänn kostade det. Så jag bangade på det också. Är fan för snål för det... Beställde in ett glas vitt vin istället och Emelie gjorde desamma. Blev så småningom 3 glas vin och sedan dra vidare mot Cirkus. Jag och Emelie reagerade på hur fint det faktiskt var där nu när det var lugnt och inte fullpackat med folk, som det annars är. En fredagkväll klockan 1 så ser man inte ett skit där inne. Bara massa medelålders nyllen. Men nu såg vi till och med att taket var gjort som ett cirkustält och det var massa gamla cirkus och tivoli-bilder på väggarna. Tänk att jag aldrig reagerat på det förr. Var hur mysigt som helst. Var röd porrbelysning också.


Träffade på Chokko och hennes vän och de joinade oss. Var riktigt trevligt. Jag köpte några öl och vi snackade skit. Runt 10 fick vi skjuts till Skjutis. Planerna blev inte riktigt som planerat och Emelie gick hem medans jag stannade kvar. Very nice. Åt även hamburgare. När jag vaknade upp i morse så hade jag senap båda mina kinder, axeln och på låret. Jag vet inte riktigt hur jag fått denna mängd senap på mig, men det är sånt där jag inte orkar spekulera i. Tar för givet att det är mitt grisiga beteende i vanlig ordning.


Emelies sushi-tallrik. Rå lax och annat trams.

  

Hon var mycket, mycket nöjd

  

Suddig och osmickrande bild på Plingan när hon grisar loss

  

Peo och jag var Anti Sushi-klanen. Vi är mera flottiga liksom.

  

Jag drack vin och var happiii. Trots att det var kallt som satan ute. 20 minus. Och där stod jag i skinnjacka. Tokerier.

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina M - 2 april 2018 17:02

Ny blogg, samma Lina. (fast ändå inte...)www.nouw.se/lieebliee ...

:s

Av Lina M - 10 december 2014 10:36

Musik är farligt för mig. Kan få mig att göra dumma saker

Av Lina M - 1 december 2014 19:01

Ett avsnitt av Morran och Tobias Shopping  

Av Lina M - 29 oktober 2014 14:27


Hämtat ut mitt nya pass idag. Åker till London nästa vecka... vill, vill inte.   ...

Av Lina M - 11 oktober 2014 16:43


Känns som att jag aldrig kommer läka :(

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards