linalicious

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Lina M - 2 februari 2010 23:30

Fredagen strulade en massa med tåget! Suck. Slutade vid halv ett, trodde att tåget gick halv två, vilket det inte gjorde. Fick vänta en timme, varpå jag sedan läste "ersatt med buss" så jag ställde mig och väntade vid Sala-bussen, sen ser jag Sala-tåget åka förbi. Kom aldrig någon buss. Fick köpa ny biljett och vänta en timme till! Som tur var hade jag två tetror "vam & kall" i väskan, samt några cider (som jag dock inte kunde öppna, hade ingen kapsyl-öppnare och jag vill inte slita på mina stackars tänder.) Otålig, butter som en tjurig 4-åring som inte fått glass, och mesig som jag är gick jag in på Pressbyrån och köpte en Festis, som jag sedan hällde ut och fyllde på med vin. Haha. Hade ju en jobbig vakt efter mig som gick förbi mig och tittade misstänksamt på mig en gång var femte minut. Jobbigt att dricka alkohol på stationen, blir ju så jävla pissnödig...hela tiden... Sedan kom tåget, efter nån timme, och jag krockade ihop med Nordman vid ingången. Thihi. Vilket äventyr. Träffar kändisar....


Åkte till Sala, och gick av där. Självklart var tåget till Avesta försenat, med 35 minuter. Rökte och lyssnade på musik och gnällde i telefonen med Martin. Sen kom äntligen tåget. Gick på med mina isbitar till tår. Fick tips av en kurd att sätta foten mot någon grej somm blåste ut varmluft. Shöönt! Vi pratade om utbildningar och gatukök. Blev hysterisk när någon sa i högtalaren att vi var tvungna att stanna tåget för det kom ett mötande tåg! Fick skräckscener i huvudet (från någon läskig film säkert? vore typiskt) att det ska bli värsta frontalkrocken! ALLA MÅSTE UTRYMMA TÅGET! WAAH! Men så var det inte. Kurd förklarade för mig att det blir så ibland, är inga konstigheter... Läskigt iaf...


Var äntligen framme... Typ tre timmar senare än förväntat! Älskling stod så snällt och fint och väntade på mig. Vi hade tur och bussen från Krylbo till Avesta gick på en gång, slapp stå ute och frysa ännu mer :) Vi åkte buss och gick sedan hem till han. Vi var törstiga som fan. Började häva i oss cider på en gång. Drack en massa olika sorter! Myspys! Tubbis gav "som vanligt" sin mycket välkomnade blick när jag äntrade dörren, haha. Mycket skeptisk och en aning misstänksam. "Är hon här nu igen...fyfan..." Jag tar ju hans sida av sängen. Men han brukar markera rätt väl att det minsann är hans plats genom att lägga sig på mitt huvud. Utan en antydan till att flytta sig utan motstånd. Puttade lite på han en gång, så han gled ner på sidan av sängen. Vet inte om han förlåtit mig än..


Blev mycket cider. Testade en av massa olika sorter! Vissa bra och vissa ännu bättre! Sedan avslutades kvällen i form av lite bus. På olika sätt. Somnade i sängen utan något minne, endast iförd leopard-underkläder och stayups. Jag har fanimig stil och klass utan dess like! Raowr.. Vegetariska lasagnen blev det inte nå tal om. Den glömdes helt och hållet bort.


Vaknade upp, kände oss slitna och eländiga. Beställde amerikansk pizza på hemkörning! Fatta den! Hemkörning! För första gången i mitt liv! Var lycklig som ett barn på julafton! Ögonen lyste som två strålkastare och hade säkert en droppe dregel i vänstra mungipan. Paradise will wait! Var god pizza som fan. Beställde nån med kebab och sen nån annan vid namn "sweet & spicy" om jag inte minns fel. Satt och svullade i oss, utan hämningar. Var mätt redan efter en slice, men tryckte i mig resten också. Ät kebaben! Man kan fan inte lämna såna gudomliga bitar. Sen blev man helt förstörd, i vanlig ordning. Rörde oss mot sovrummet. Pommesfrites-magarna spänner ut över byxorna (tack och lov för mjukisar. Jeans skulle varit rena tortyren.) Låg där och suckade och frustade och fick flashbacks från våra vansinniga kinamats-buffèr! Rena galenskapen om man tänker efter. Men är det god mat så är det lätt värt dessa påfrestningar.


När vi reparerat och återhämtat oss tar vi en promenad ut i kylan och snön och vandrar mot hemköp. För att köpa läsk och chips... Vilka jävla grisar. Finner inga ord. Handlade Cuba-kola och ananas-dricka. Och våra favoritchirre "Sourcream & pepper". En sån påse drar vi i oss på blotta sekunden.


Älsklingen hjälpte mig även med läxor! Hoho! Hotell pluggade vi. Gick bra. Är hyffsat intressant! Han tyckte att jag var jeeeette-duttig! Religionen orkade vi inte ge oss in på. Hatar fan religion. Orkar inte. Bryr mig inte. Bara massa konstigheter. Nonsens. Skit. Dynga. Ni hajjar.


Sedan tror jag att vi käkade firrepinnar och pommesfrites med chilisås, havssalt och ketchup! Gooooth! Medans vi satt och moffade i oss så kollade vi på "I en annan del av Köping". Våran favorit är självklart Tobbe. "Heeej Tobbe". "Håll käften..." Så jävla shöön!


Sedan nördade vi oss med Wii! Spelade nå sportspel (bowling, tennis, golf och liknande) sedan Rayman som bestod av en massa utmaningar! Haha. Till exempel dans! Älsklingen var så söt när han stod och shakade loss! Riktigt duktig faktiskt. Blir så stolt över min gris. Jag hade lite problem med kontrollen... Blev aldrig riktigt som jag ville. Ibland ville inte ens kontrollhelvete röra sig! snacka om fuskigt. Förlorade stooort! Bittert. Hämtade resterande kall & varm från gårdagen och lite öl. Klarade inte av att vara nykter längre. höhöö. Fortsatte spela. Var ganska perversa spel enligt min mening, även om inte syftet var det! Haha. Skulle slå på någons huvud helt frenetiskt, sedan växte de ut en bula i pannan som skulle bli så lång som möjligt. Bulan såg ut som en jävla kuk som växte och blev längre och längre. Stämde i färgen, med ett rött svullet ollon på toppen. Jag må vara sjuk, men det såg fan groteskt ut. En utmaning var även att göra någon rörelse med wii-dosan som liknande nå runk-rörelser, och man skulle spruta ner fienderna med någon sörja. Martin stod och hets"runkade" framför TV;n. Stod och småfnissade för mig själv.


Sedan gav vi upp, och skulle se någon film. Började läsa på baksidan om handlingen. Hann ungefär två meningar sen dök raderna upp "... fullt av sexiga wet shirt-tävlingar och minimala bikinis" varav jag ursinnigt utropade; "Jaså! Det räcker inte med enbart bikinis. Det ska vara minimala bikinis också!" Martin tycker det är lika roligt varje gång. Han vet att jag inte är seriös. Eller...? Hööhö.. Nejdå. Sån är inte jag heller.


Minns inte vad vi gjorde sen. Är bara ett svart suddigt hål. Låter ju.. bra.


På söndagen fick vi separationsångest. as usual. Jag vill inte åka heeeeeeeem! Så.. Jag stannade kvar helt enkelt. Haha. Mys! Bus! Tittade på "Låt den rätte komma in", säkert kort. Inga tutt-scener. Bara en jävla konstig vampyr-fitta. Det var mysigt! Låg ihopslingrade i soffan som två tjocka ormar. Käkade piggelin. Två stycken till och med!! Två var!! Jag gillar piggelin. Det smakar päron. Päron är gott.


Älsklingen gav sig på att vara kock! Han gjorde sin vegetariska lasagne! Den blev knaprig. Och god! Käkade som en häst. Nästan. Kanske som... som en liten shetlands-ponny. Halva formen. Glömde ketchupen. (upptäckte jag dagen efter, då det nästan var försent. Som tur var fanns ju andra halvan kvar, så då fick jag ha min ketchup på. Jag gillar ketchup. På nästan allt. Speciellt på fiskbullar i hummersås.)


Hade en mysig natt, såklart! Är det alltid alltid! Vaknade upp mitt i natten, runt 4. Var kissnödiga samtidigt. Vi är fan soulmates på riktigt. Var mysigt att krypa ner i sängen igen och somna om! Lustigt nog sover vi alltid lite oroligt natten till nån ska åka hem. Kan liksom inte koppla av helt. Snyft.


Vaknade upp på måndagen och var hungriga. Haha. Såklart. Tvingade iväg älsklingen för att köpa kyckling- med curry-baguette. Så jävla gott...gudars skymning... Billigt också. Så jävla värt. Vinst. Tittade på Top model och irriterade oss på Tyra banks. Blev lite sådär halvt illamående. Kanske var för att jag käkade för fort. Eller så är helt enkelt Tyra banks en jävla överskattad..jävla....tjej... Bytte kanal. Sitter som två buttra pensionärer och klagar på "dagens tv". Var minsann bättre förr. När Percy gick på TV. Det kan man kalla underhållning. På hög nivå. Sånt visas inte längre. Sånt gör oss arga. Mycket arga. High chaparall sändes också under helgen. Var nåt avsnitt med en kopia av den storbystade gudinnan Pamela andersson, och hennes "kopia". Det visste Martin. "Jaså, det här kände du igen... Det här har du sett förut.. Du har säkert DVD;n.. Jadå....."


Sedan var det en massa mys. Så fort jag rör mig mot sovrummet kommer älsklingen efter. Han vet att det vankas snusk. Hahahah. Hade nog mitt rosa, matchande kit på mig.


Sedan var det dags att beställa biljett. Alltid en sorglig, deprimerande stund. Inte roligt nånstans.


Martin följde med mig i bussen till krylbo. Busschauförren måste ha varit hög på nåt. Eller så kanske han rentav inte ens hade nåt körkort. Vi höll på att krocka in i någon jävla vägg. Jag satt och smsade i panikens stund, så jag såg inte. Men Martin såg. Vi konstaterade att med denne busschaufför skulle man då rakt inte vilja åka någon långresa med!


Sedan gick jag på tåget. Martin har mer ångest än jag över den skräckfyllda res-processen. Jag är ju så onödigt orolig när jag ska ut på äventyr... haha. Nåt ska alltid gå fel. Men faktiskt så gick det bra denna gång! Tåget till Västerås från Sala var bara försenat med max 5 minuter. Åkte tåg. Lyssnade på musik och beundrade alla vackra bilder på mig...oss.. haha.. Skåjja baara! Älskar min martin!!!!!!!!!!


Älskade nintendo ville inte gå igång. Stod bara och blinkade. Sjukt irriterande. Blev så besviken.
Väcker sjukt mycket barndomsminnen! Skulle spelat Supermario och Lugi, samt Kid Icarus....

  

Av Lina M - 2 februari 2010 22:15

Stekarn. Jag älskar vitlökskroketter. Med Chicken nuggets. Och extra vitlökskrydda! Mycket mycket vitlök ska det vara. Gärna 1/4 burk     

  

Pure love! Gamla nintendo. Jag älskar det! Fullkomligt bara älskar, avgudar det! Speciellt Super mario, kid icarus och dream-master

  

Jobbade med Greken idag på restaurangen

  

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards