linalicious

Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Lina M - 17 maj 2011 18:00


Vafan...


Av Lina M - 17 maj 2011 15:00

Precis hemkommen efter en liten shoppingtur. Inhandlade en stooor Marilyn Monroe-klocka samt 11 stycken dvd-filmer.


Dessa filmer blev det:


Full Metal Jacket (krigsdrama, Stanley Kubrick, 1987)

American History X (drama, 1998)

The Stepfather (Thriller, 2009)

2012 (Action-thriller, 2010)

Genvägen (Thriller, 2009)

Hush (Thriller, 2008)

Saw 5 (Skräck, 2008)

Låt den rätte komma in (Drama-thriller, 2009)

Disaster Movie (komedi, 2008)

Pontypool (skräck, 2008)

G-force (Action-familjefilm, 2009)


Lite suddig bild på min Marilyn Monroe väggklocka

 

Moooooovies

 


Av Lina M - 17 maj 2011 12:00

När jag var liten så önskade sig alla mina klasskompisar en häst, en hund, en katt, ett marsvin, barbiedockor, prinsess-klänningar eller dockvagnar.

 

Jag önskade mig mest av allt en bingolotto-penna. Ni vet, en sån där tuschpenna man duttade dit en rund cirkel på lotten. Helst i lila, som var Bingolottos theme-colour.

Leif "Loket" Olsson i egen hög person skulle nog tyckt att jag var ett ganska vackert barn.


  

Av Lina M - 17 maj 2011 08:32

Igår satte jag mig fridfullt ute på balkongen och tog en cigarett och funderade över livet. Plötsligt hör jag.... KVACK KVACK! När jag tittar neråt så ser jag en ensam liten and gå runt förvirrat. Det bokstavligen skar till i hjärtat. Fimpade ciggen och sprang in i köket, öppnade frysjäveln och tog ut en påse med tekakor. Tinade upp i micron, tog på mig ett par riktigt fula skor och gick ner. Till min förtvivlan så ser jag att den lille lille anden är på väg över gatan, i rondellen. Börjar småspringa och skrika "STOPPA BILARNA".... (okej, nej. men jag önskar att jag var en sån hjälte.) Jag gick lite fortare med mina tekakor i famnen. Jag tänkte att om den lille lille anden blir överkörd så kommer mitt hjärta att gå sönder. Rev av små bitar av brödet och slängde efter honom. Mitt ute i rondellen. Med mina fula skor. Hade inte målat dit ögonbryn heller. Jag undrar om folk trodde att jag var en mental-patient som rymt. Står där med tekakor i hela famnen med hysterisk blick.

Den lilla lille anden flög sin kos, och jag stod där ensam kvar. Men nu med stolthet i blicken. Jag kanske hade räddat ett litet and-liv. Somnade gott.


Take what you want, but leave the duck alone!

 

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards