linalicious

Alla inlägg den 26 juli 2011

Av Lina M - 26 juli 2011 14:46

Har precis läst ut boken "Varför gråter inte Emma?".

Vissa tycker att det är ett jättebra sätt att "gå vidare" genom att skriva boken, och vissa hävdar att det är fel att tjäna pengar på hennes barns död. Likt Englas mamma, att det bara handlar om "media-kåthet", och att det är jävligt fult. Vad tycker ni? Är det ett bra sätt att komma över någons bortgång genom att tala ut i tv, tidningar, blogga, skriva böcker osv...? Eller "utnyttjar" man situationen på ett konstigt sätt, som att exempelvis tjäna pengar/synas/folk ska tycka synd om en? Borde man istället öppna sig för sina närmaste istället för att gå ut i hela Sverige? Eller är det som sagt ett riktigt bra sätt att "skriva av sig och gå vidare"?

Hur kommer det sig att vissa behöver gå ut med sånt här, och andra inte? Hur många får inte någon anhörig mördad utan att behöva skriva en hel bok om det? Utan nöjer sig med att sörja med familj och vänner? Är det en viss typ av människor som har behov av att synas i media? Är man en person som njuter av uppmärksamhet? Eller behöver man göra det för att gå vidare helt enkelt?


 

(Tycker i alla fall såklart att det är tragiskt det som hände, och i stort sett ingen förtjänar att gå detta öde till mötes. Tycker det är förjävligt att några som är totalt oskyldiga ska bli slaktade på detta vis. Småbarn är ändå lika försvarslösa som typ... kaniner, så detta är jävligt brutalt och jag är glad att tyskan fick sitt straff. Tänk vad svartsjuka kan driva folk till vansinne?)

Av Lina M - 26 juli 2011 14:16

Igår köpte jag en Triss för 25 kr, men jag vann inget. Blev sur och tänkte att jag ska se hur många trisslotter jag kan köpa tills jag får en vinst. Ska se hur mycket minus/plus jag får i plånboken. Hittils:


-25 kr.


Ska köpa en till två stycken i veckan, så får vi se. Wish me luck!


 

Av Lina M - 26 juli 2011 14:08

Väntar på bussen.. Har inte använt mina Dr.Martens på flera år så fick skoskav :O

Men det är det värt, för jag gillar mina martens. Dem har jag ägt i 8 år nu.


 


Av Lina M - 26 juli 2011 14:04

Mojje gör sitt kända "The evil face".


 

Av Lina M - 26 juli 2011 13:55

Har inhandlat lite nya grejer :)


         

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards