linalicious

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Lina M - 4 april 2011 11:36

 

De flesta som känner mig vet att jag är döpt till Caroline. Men av någon anledning så har jag kallats för "Lina" sedan jag var barn. Vet inte hur det uppstod, men det är mitt tilltalsnamn idag. Står till och med "Lina" i skolkataloger.


Innan jag föddes var mina föräldrar oense om vad jag skulle heta. Mamma ville att jag skulle heta Johanna. Pappa ville att jag skulle heta Tina. Sedan kom de överens om Caroline. (efter Caroline af Monaco. Eftersom de trodde att jag skulle bli en riktig prinsessa...haha. Tji fick dem.)


Ibland känns det konstigt att tänka på att jag egentligen heter Caroline. Jag borde bli kallad för "Carro". Usch. Det känns verkligen inte jag. Jag är verkligen en Lina. Jag funderar på att göra ett namnbyte så jag heter det på riktigt. Eftersom ändå ingen kallar mig för Caroline längre.


Och kan man heta vad som helst? Om du kommer på ett namn som inte funnits sen tidigare så får Skattemyndigheten bestämma om det ska bli godkänt. "Ovanliga" namn som finns är tex: Puma, Månstråle, Mango, Texas, Rainbow, Fanta...

Dock får namnet inte väcka anstöt. Du får inte heta "Fetto" eller "Hitler".

Om den lagen ändras ska jag nog döpa om mig till "Fetto-Hitler".


Är ni nöjda med era namn? Har ni något smeknamn? Skulle ni vilja göra ett namnbyte? Skulle ni kunna tänka er att heta något riktigt ovanligt?


 

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards