linalicious

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

Promenaden som gick snett

Av Lina M - 10 augusti 2010 14:45

Jag och Emelie hade bestämt oss för en långpromenad i skogen. Det gick ju käpprätt åt helvete, började regna och Emelie blev paranoid och pratade om åska och träd i skogen, ingen bra kombination och fick nåt hysteriskt i blicken, så vi tog skydd under någons balkong istället. Sen trodde vi att regnet lagt sig, så vi tänkte att vi skulle börja gå. Hann kanske 20 meter sen började det regna igen, så vi satte oss på bänken och jag tog min jacka som skydd över håret... Ni vet, det röda sköljs ur väldigt lätt. Sjukt irriterande.



Kom en äldre herre som gjorde oss sällskap. Han drack 7,2;or och pratade om livet, dagens teknik, och hans bestulna paraply. Trevligt faktiskt... Apropå det så såg jag han i VLT idag. Han hette tydligen Dan, och var 73 år, pensionär på Haga. Han hade fått frågan; "Tycker du att det ska bli rökförbud på uteserveringar?". Dan hade svarat: "Jag har rökt i många herrans år. De jagar oss. Jag vet inte riktigt, nog kan man väl få röka där".  Stackars Dan, han känner sig jagad och blir av med paraplyer med jämna mellanrum. Men smart som han är så kom han på den briljanta idén som han nämnde för oss, att sätta ett snöre på ryggsäcken, kopplat till paraplyt. Smart ordentlig karl.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina M - 2 april 2018 17:02

Ny blogg, samma Lina. (fast ändå inte...)www.nouw.se/lieebliee ...

:s

Av Lina M - 10 december 2014 10:36

Musik är farligt för mig. Kan få mig att göra dumma saker

Av Lina M - 1 december 2014 19:01

Ett avsnitt av Morran och Tobias Shopping  

Av Lina M - 29 oktober 2014 14:27


Hämtat ut mitt nya pass idag. Åker till London nästa vecka... vill, vill inte.   ...

Av Lina M - 11 oktober 2014 16:43


Känns som att jag aldrig kommer läka :(

Presentation

Fråga mig

165 besvarade frågor

Omröstning

Tror du att du kommer att dö ung?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besökare

Följa?

bloglovin

Bloggvärde


Ovido - Quiz & Flashcards